Eikö mielestäsi lapsettomuusTUTKIMUKSIAKAAN saisi hoitaa julkisella puolella?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmejakumma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26222452]En mä kiellä keneltäkään mahdollisuutta hoitoihin, mutta kyseenalaistan sen onko ne tarvetta maksaa julkisista varoista. Yksityisellä saa mun puolesta hoidattaa ihan niin paljon kuin haluaa. Mutta kun raha ei riitä edes perustarpeisiin, niin tämä on yksi kohta mistä voi ihan hyvin säästää. Hoidetaan primääri lapsettomuus ja sekundääriset hakekoot apua yksityiseltä.[/QUOTE]

No usean keskenmenon jälkeen kun siinä terkkarin pöydällä itkin lyhistyneenä, kun olin niin loppu niihin, en nähnyt mitään syytä kieltäytyä kun hän tomerasti sanoi soittavansa nyt sen ajan niin saadaan tämä ongelma selvitettyä. Ja voi luoja jos olisinkin tiennyt miten pienestä se oli kiinni, olisin fiksusti mennyt tutkituttamaan jo aikaisemmin.

Miksi minun ongelmani on vähäpätöisempi kuin täysin lapsettoman tuska? Tiedän miltä sekin tuntuu, tiedän mitä tuskaa on, kun se toivottu lapsi kuolee joka kerta kohtuuni.

[QUOTE="hmmm";26222455]On rahaa, mutta en halua käyttää sitä sellaiseen jonka muutenkin sieltä verorahoistani maksan, käytän mieluummin julkista puolta kun terkkari ihan soitti meille ajan pyytämättä lukuisten keskenmenojen jälkeen. En ihan äkkiseltään nähnyt syytä kieltäytyä siinä itkiessä uutta menetystä.[/QUOTE]

Niin, mun mielipide on että tätä ei tarvitsisi julkisista varoista maksaa. Jokaisella lienee oikeus mielipiteeseensä.

Minullakin on keskenmeno takana ja tiedän mitä se on. Mutta silti priorisoisin lapsettomuushoitoja tärkeämmäksi esim. lasten päivähoidon, vanhusten laitoshoidon kehittämisen jne. Meillä ei ole rahaa kaikkiin niihin palveluihin joita nyt tarjoamme, otamme jatkuvasti velkaa julkisen sektorin menojen kattamiseksi. Vaihtoehtona sille että esim. kouluruoasta säästettäisiin mun mielestä näistä lapsettomuuspalveluista voi sekundäärisesti lapsettomien kohdalla säästää. Yksi lapsi julkisin varoin hoidettuna ja loput yksityisellä, on mun mielipiteeni.

No usean keskenmenon jälkeen kun siinä terkkarin pöydällä itkin lyhistyneenä, kun olin niin loppu niihin, en nähnyt mitään syytä kieltäytyä kun hän tomerasti sanoi soittavansa nyt sen ajan niin saadaan tämä ongelma selvitettyä. Ja voi luoja jos olisinkin tiennyt miten pienestä se oli kiinni, olisin fiksusti mennyt tutkituttamaan jo aikaisemmin.

Miksi minun ongelmani on vähäpätöisempi kuin täysin lapsettoman tuska? Tiedän miltä sekin tuntuu, tiedän mitä tuskaa on, kun se toivottu lapsi kuolee joka kerta kohtuuni.

Ei se mitenkään vähäpätöisempi ole, mutta minusta silti voit hoidattaa asiasi yksityisellä koska sinulla ON JO LAPSI. Täysin lapsettomalla ei ole.

[QUOTE="vieras";26222474]Niin, mun mielipide on että tätä ei tarvitsisi julkisista varoista maksaa. Jokaisella lienee oikeus mielipiteeseensä.

Minullakin on keskenmeno takana ja tiedän mitä se on. Mutta silti priorisoisin lapsettomuushoitoja tärkeämmäksi esim. lasten päivähoidon, vanhusten laitoshoidon kehittämisen jne. Meillä ei ole rahaa kaikkiin niihin palveluihin joita nyt tarjoamme, otamme jatkuvasti velkaa julkisen sektorin menojen kattamiseksi. Vaihtoehtona sille että esim. kouluruoasta säästettäisiin mun mielestä näistä lapsettomuuspalveluista voi sekundäärisesti lapsettomien kohdalla säästää. Yksi lapsi julkisin varoin hoidettuna ja loput yksityisellä, on mun mielipiteeni.[/QUOTE]

Edelleenkin puhuttiin tutkimuksesta, etkö soisi kahdeksan keskenmenon kokeneen mennä terveyskeskukseen verikokeisiin? Verikoe on yleensä jo se, jolla koko homma selvitetään. Joskus jotain muuta.

[QUOTE="vieras";26222477]Ei se mitenkään vähäpätöisempi ole, mutta minusta silti voit hoidattaa asiasi yksityisellä koska sinulla ON JO LAPSI. Täysin lapsettomalla ei ole.[/QUOTE]

Eli selkävaivoja voi hoitaa julkisella muttei toistuvia keskenmenoja voi tutkia verikokeilla. Okei.

[QUOTE="vieras";26222477]Ei se mitenkään vähäpätöisempi ole, mutta minusta silti voit hoidattaa asiasi yksityisellä koska sinulla ON JO LAPSI. Täysin lapsettomalla ei ole.[/QUOTE]

No voihan se täysin lapsetonkin hoidattaa asiansa yksityisellä.

Vaikka noi kommentit sattuukin sydämeen, kyllä, niin herkkä aihe, niin yhtäkkiä mua alkoi naurattaa kun mietin, etten saisi mennä verikokeeseen julkiselle KUN MULLA ON LAPSI. HAHAHAHAH :D
Kahdeksan keskenmenoa sinne tänne, ei tunnu missään jippii! Mutta ei, ei missään nimessä kannata tutkia ihan perus terveyskeskuksessa.

Selkävaivoja voi sitten tutkituttaa kyllä vuosia ja ihmetellä ties mitä oireita -> tutkimuksia verikokeineen ja kikkineen.

Mutta ei, tämä ei kuulu julkiselle, heh. :D

[QUOTE="tilli";26222516]Kumpi susta on pahempi vaiva, selkäkivut vai lapsettomuus? Minusta selkäkivut.
Jos saa jatkuvasti keskenmenoja, kannattas varmaan käyttää ehkäsyä.[/QUOTE]

Lapsettomuus ehdottomasti, molemmista kokemusta.

Kokonaan lapsettomuus sattui sydämeen niin perkeleesti, fyysistä selkäkipua ei voi edes verrata. useiden keskenmenojen kokeminen oli kivuliasta henkisesti ja fyysisesti.

[QUOTE="tilli";26222516]Kumpi susta on pahempi vaiva, selkäkivut vai lapsettomuus? Minusta selkäkivut.

Ei kannata käyttää ehkäsyä, vaan käydä ensin verikokeissa tarkistamassa josko olisi jokin hormonitoiminnan ongelma joka näitä aiheuttaa.
Monesti kyseessä onkin varsin helppohoitoinen kilpirauhasen vajaatoiminta joka hoidetaan yhdellä pillerillä päivässä ja samalla hoidetaan tämä sairaus muutenkin kuin keskenmenojen osalta. Hieman typerä syy ehkäistä. :D

Idiotismiin ei ole lääkettä. Ehkä lobotomia sopisi sinulle?

Vaikka noi kommentit sattuukin sydämeen, kyllä, niin herkkä aihe, niin yhtäkkiä mua alkoi naurattaa kun mietin, etten saisi mennä verikokeeseen julkiselle KUN MULLA ON LAPSI. HAHAHAHAH :D
Kahdeksan keskenmenoa sinne tänne, ei tunnu missään jippii! Mutta ei, ei missään nimessä kannata tutkia ihan perus terveyskeskuksessa.

Selkävaivoja voi sitten tutkituttaa kyllä vuosia ja ihmetellä ties mitä oireita -> tutkimuksia verikokeineen ja kikkineen.

Jos saa 8 keskenmenoa putkeen, kannattaisi hakeutua psykiatriselle.
Jos ei tossa vaiheessa älyä ehkäistä, vika on yläpäässä.

[QUOTE="tilli";26222561]Jos saa 8 keskenmenoa putkeen, kannattaisi hakeutua psykiatriselle.
Jos ei tossa vaiheessa älyä ehkäistä, vika on yläpäässä.[/QUOTE]

Okei tähän me voinkin jättää keskustelun sinun kanssasi, voi luoja. :D En alennu ihan noin alas. ;)

Kyllä, johonkin pitää vetää raja ja mun mielestä se raja on tuossa. Loput hoidot saa itse maksaa, jos on yhden lapsen onnistunut saamaan.

[QUOTE="vieras";26222567]Verikokeet voi hoitaa yksityiselläkin.

Selkävaiva johtaa usein sairaslomaan ja työkyvyttömyysongelmiin, lapsettomuus ei. Siinä minusta se iso ero yhteiskunnan näkökulmasta.

Mikä hemmetin oikeus se lapsi on mikä yhteiskunnan täytyisi kaikille maksaa?[/QUOTE]

No mutta voihan ne paperit hakea yksityiseltäkin selkäongelmiinsa, ihan samalla tavalla. Palovammoisa tuhoutuneet kasvotkin voi jättää sinne yksityiselle. Mikä oikeus kaikilla on kauneuteen/normaaliin naamaan?

Mikä oikeus kaikilla on edes elää pitkään? Miksi isot luomet poistetaan mahd syöpien varalta joka ei ole edes varmaa?

Miksi julkisella kirjotietaan resepti verenpainelääkkeisiin joka on aiheutunut yleensä elintavoista? Menkööt yksityiselle hakemaan paperinsa.

Tätähän voisi jatkaa loputtomiin.

[QUOTE="vieras";26222576]Kyllä, johonkin pitää vetää raja ja mun mielestä se raja on tuossa. Loput hoidot saa itse maksaa, jos on yhden lapsen onnistunut saamaan.[/QUOTE]

No onneksi naiset voivat edelleen käydä siellä verikokeissa, olkoot jonkun yskinkertaisen ihmisen mielipide mitä tahansa. Huh! :)

No onneksi naiset voivat edelleen käydä siellä verikokeissa, olkoot jonkun yskinkertaisen ihmisen mielipide mitä tahansa. Huh! :)

Eli kun argumentointikyky loppuu, aletaan haukkua keskustelukumppaneita yksinkertaisiksi. Tarkoittaa että olet jo valmiiksi hävinnyt väittelyn, kun alennut moiseen. Meillä voi olla asiasta hyvin erilaisia mielipiteitä, eikä minun mielestäni ole oikeutta toisen mielipiteen perusteella pitää häntä yksinektaisena.

[QUOTE="vieras";26222792]Eli kun argumentointikyky loppuu, aletaan haukkua keskustelukumppaneita yksinkertaisiksi. Tarkoittaa että olet jo valmiiksi hävinnyt väittelyn, kun alennut moiseen. Meillä voi olla asiasta hyvin erilaisia mielipiteitä, eikä minun mielestäni ole oikeutta toisen mielipiteen perusteella pitää häntä yksinektaisena.[/QUOTE]

Yksinkertainen siksi, että perustelusi ontuu ja jätät vastaamatta niihin kohtiin joihin sinulla ei ole vastausta tai se olisi ristiriitainen ja tiedät sen itsekin, mutta emme pääse asiasta yhteissymmärrykseen joten miksi jatkaa väittelyä, tämäkin ketju oli mukavasti kadonnut aloitussivulta, mutta nostit sen takaisin, jotta lapsettomuudesta/keskenmenosita kärsiviä saataisi taas alistaa.

Yksinkertainen siksi, että perustelusi ontuu ja jätät vastaamatta niihin kohtiin joihin sinulla ei ole vastausta tai se olisi ristiriitainen ja tiedät sen itsekin, mutta emme pääse asiasta yhteissymmärrykseen joten miksi jatkaa väittelyä, tämäkin ketju oli mukavasti kadonnut aloitussivulta, mutta nostit sen takaisin, jotta lapsettomuudesta/keskenmenosita kärsiviä saataisi taas alistaa.

Lue nyt hyvänen aika oma kirjoituksesi ja mieti vähän. Jos joku lapsettomuudesta kärsivä tekee tällaisen aloituksen, että haluaa tietää miksi joku ajattelee eri tavalla, niin sitten jos kertoo saa päällensä pelkät haukut. Ei tässä ole kyse kenenkään alistamisesta, vaan erilaisista mielipiteistä.

Mielipiteisiinsä on kaikilla oikeus.

Miksi ketjua ei saisi nostaa ja asiasta keskustella? Siksikö että mielipiteeni ovat vääriä?

Yhteistyössä