Eikö mielestäsi lapsettomuusTUTKIMUKSIAKAAN saisi hoitaa julkisella puolella?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmejakumma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";26221950]Siis ei lapsettomuus ole mikään yksi kohta mitä hoidetaan. :D
Yleensä sitä asiaa MIKÄ AIHEUTTAA lapsettomuutta, joudutaankin hoitamaan, on lääkitystä, leikkauksia ja vaikka mitä.

Et taida tietää asiasta mitään. :)[/QUOTE]

En, enkä välitäkään tietää. Resurssien haaskaamista yhtäkaikki koko lapsettomuustutkimukset ja -hoidot.

No juurikin näin, ihminen ei siihen kuole ettei sitä toista lasta saa (hyvinki karrikoiden sanottu) eikä mun mielestä toi lasten teko oo mikään ihmisoikeus johonka jokaisella ihmisellä pitäis olla joku perusoikeus vaikka sitten niillä julmetun kalliilla hoidoilla ja julkisilla varoilla. Terveydenhuollon rahanjako on nykysellään niin perseellään ku voi vaan olla noin niinku yleisesti katsottuna.

Juuri näin.

No juurikin näin, ihminen ei siihen kuole ettei sitä toista lasta saa (hyvinki karrikoiden sanottu) eikä mun mielestä toi lasten teko oo mikään ihmisoikeus johonka jokaisella ihmisellä pitäis olla joku perusoikeus vaikka sitten niillä julmetun kalliilla hoidoilla ja julkisilla varoilla. Terveydenhuollon rahanjako on nykysellään niin perseellään ku voi vaan olla noin niinku yleisesti katsottuna.

Ei kukaan kuole jos ei ekaakaan saa, joten se logiikkasi?

Tiedätkö mikä on yksi iso syy terveydenhuollon rahijen vähyyteen? Suuren ihmismassan eläköityminen ja tilanne tulee tilastojen mukaan koko ajan pahemmaksi, tiedätkö mikä siihen auttaa? Jokainen syntyvä lapsi.

Ja vastaisitko soohen keskenmenoasiaan, mitä tehdään? Pitääkö nauttia lisää niistä vielä, kun eihän niihin kuole?

[QUOTE="tilli";26221981]En, enkä välitäkään tietää. Resurssien haaskaamista yhtäkaikki koko lapsettomuustutkimukset ja -hoidot.[/QUOTE]

Elu nainen joka saa kahdeksan keskenmenoa putkeen ei mielestäsi ole oikeutettu tutkituttamaan julkisella asiaa?

Ei kukaan kuole jos ei ekaakaan saa, joten se logiikkasi?

Tiedätkö mikä on yksi iso syy terveydenhuollon rahijen vähyyteen? Suuren ihmismassan eläköityminen ja tilanne tulee tilastojen mukaan koko ajan pahemmaksi, tiedätkö mikä siihen auttaa? Jokainen syntyvä lapsi.

Ja vastaisitko soohen keskenmenoasiaan, mitä tehdään? Pitääkö nauttia lisää niistä vielä, kun eihän niihin kuole?

Oletko kuullut väestöräjähdyksestä viime aikoina?
Ai niin, eihän se tietysti Suomea kosketakaan, Suomi kun leijuu jossain avaruudessa irti maapallosta, ihan yksinään. Eihän se toki meitä kosketa. :)

[QUOTE="huh huh";26222009]Elu nainen joka saa kahdeksan keskenmenoa putkeen ei mielestäsi ole oikeutettu tutkituttamaan julkisella asiaa?[/QUOTE]

Kannattaisikohan tuollasen naisen käyttää ehkäisyä, tai lopettaa seksi kokonaan.

Mulle tuli hassu ajatus päähän, että tämän ketjun kritisoijat ovat ihan oikeasti tyhmiä, heidän mielipiteensö ovat todellakin typeriä. ikinä en ole kenenkään mielipiteitä näin kritisoinut, mutta nyt se on niin ilmiselvää, koska näistä perusteluista puuttuu täysin järki. Esimerkkinä resurssien tuhlaaminen= eivät osaa katsoa asiaa kuin todella läheltä, eivät ymmärrä mitä tulija näistä lapsista tulee yhteiskunnallemme jossa syntyvyys muutenkin huolestuttavan pieni.

Ihan uskomatonta, mutta helpottavaa tietää, ettei kukaan oikein löydä järkevää perustelua asian, eikä kukaan kamalan fiksun oloinen edes vastusta tutkimista julkisella jos jotain ongelmia syntyy. :)

[QUOTE="tilli";26222027]Kannattaisikohan tuollasen naisen käyttää ehkäisyä, tai lopettaa seksi kokonaan.[/QUOTE]

Niin, ei missään nimessä kannata mennä terkkarille verikokeeseen toteamaan, että kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtui, hakea apteekista lääkkeet sairauteen ja saada monta lasta peräkkäin onnistuneesti. ;)
Ei, eihän se olisi järkevää, ehkäsy päälle vaan. :D

[QUOTE="a.p";26222030]Mulle tuli hassu ajatus päähän, että tämän ketjun kritisoijat ovat ihan oikeasti tyhmiä, heidän mielipiteensö ovat todellakin typeriä. ikinä en ole kenenkään mielipiteitä näin kritisoinut, mutta nyt se on niin ilmiselvää, koska näistä perusteluista puuttuu täysin järki. Esimerkkinä resurssien tuhlaaminen= eivät osaa katsoa asiaa kuin todella läheltä, eivät ymmärrä mitä tulija näistä lapsista tulee yhteiskunnallemme jossa syntyvyys muutenkin huolestuttavan pieni.

Ihan uskomatonta, mutta helpottavaa tietää, ettei kukaan oikein löydä järkevää perustelua asian, eikä kukaan kamalan fiksun oloinen edes vastusta tutkimista julkisella jos jotain ongelmia syntyy. :)[/QUOTE]

Mä en näe suurta ongelmaa siinä että Suomessa on pieni syntyvyys. Ei tästä maailmasta ihmiset lopu, ja työmarkkinat on nykyisin melko avoimet, tulevaisuudessa varmaan vielä enemmässä määrin. Joten kun tarvitaan työntekijöitä suurien ikäluokkien eläköityessä, niin ei se vitivalkoisten suomalaislasten kiivas synnyttäminen ole se ainoa konsti. :D Olisi jopa globaalisti vastuuntuntoisempaa työllistää maahanmuuttajia, jos näin ajatellaan.

[QUOTE="tilli";26222027]Kannattaisikohan tuollasen naisen käyttää ehkäisyä, tai lopettaa seksi kokonaan.[/QUOTE]

Keskustelu vajosi tämän kommentin myötä sellaiselle tasolle -tai paremminkin kaikkien tasojen alapuolelle- että kehottaisin fiksumpia jättämään asian tähän.

[QUOTE="Lissu";26222043]Mä en näe suurta ongelmaa siinä että Suomessa on pieni syntyvyys. Ei tästä maailmasta ihmiset lopu, ja työmarkkinat on nykyisin melko avoimet, tulevaisuudessa varmaan vielä enemmässä määrin. Joten kun tarvitaan työntekijöitä suurien ikäluokkien eläköityessä, niin ei se vitivalkoisten suomalaislasten kiivas synnyttäminen ole se ainoa konsti. :D Olisi jopa globaalisti vastuuntuntoisempaa työllistää maahanmuuttajia, jos näin ajatellaan.[/QUOTE]

No mutta jätä ihmeessä lapset sitten tekemättä.
otetaan maahanmuuttajia kun heidän rikostilastotkin ovat Suomessa niin loistavat, työllisyys huipussa ja hyödytään kovasti.

No satukko tietään mikä todennäköisyys on että syytä keskenmenoille edes löydetään? Melkosen suuri osa toistuvista keskenmenoista jää selittämättömiksi ja vaan häviävän pienelle osalle löytyy joku diagnoosi. Se on vähän kun etsisi neulaa heinäsuovasta, ja kun teillä on jo yksi terve lapsi niin se puhuu jo tän puolesta entistä suuremmalla todennäköisyydellä. Ja jos keskenmenojen lisäksi gynekologisia/muita oireita ei kerran ole niin se jos mikä on mun mielestä niitä julkisten varojen haaskausta kun niitä kokonaan lapsettomia siellä hoitojonossa on niin paljon.

No satukko tietään mikä todennäköisyys on että syytä keskenmenoille edes löydetään? Melkosen suuri osa toistuvista keskenmenoista jää selittämättömiksi ja vaan häviävän pienelle osalle löytyy joku diagnoosi. Se on vähän kun etsisi neulaa heinäsuovasta, ja kun teillä on jo yksi terve lapsi niin se puhuu jo tän puolesta entistä suuremmalla todennäköisyydellä. Ja jos keskenmenojen lisäksi gynekologisia/muita oireita ei kerran ole niin se jos mikä on mun mielestä niitä julkisten varojen haaskausta kun niitä kokonaan lapsettomia siellä hoitojonossa on niin paljon.

50% eli kannattaa. :)

Oletko itse ollut joskus tutkimuksissa tai hoidoissa?

Sen sanon, että se on niin pirun helppo huudella sieltä töykeyksiä, kun täällä nyt suurimmalla osalla on se oma lapsi tai useampikin sylissä.
Joku kolmen lapsen äiti ei todellakaan osaa sympatiseerata lapsettoman tuskaa, kun itsellä ei enää siinä vaiheessa koskaan tule sellaista tilannetta eteen, ettei niitä lapsia tulisikaan.

Eri olisi tilanne, jos oikeasti on se lapsettomuus tuttu aihe ja paininut sen kanssa, veikkaan, että vähintäänkin 80% näistä huutelijoista oikeasti tukeutuisi hedelmöityshoitoihin ja vieläpä alkuun julkisella puolella. Se on niin helppoa huudella, kun on helposti lapset saanut alulle ja jopa ehkä pari aborttiakin takanapäin huolimattoman ehkäisynkäytön vuoksi, mikä vielä enemmän tekee kuilua lapsettomia kohtaan.

[QUOTE="haha";26222056]No mutta jätä ihmeessä lapset sitten tekemättä.
otetaan maahanmuuttajia kun heidän rikostilastotkin ovat Suomessa niin loistavat, työllisyys huipussa ja hyödytään kovasti.[/QUOTE]

Tuo oli vain kommenttina tuohon argumenttiin, että syntyvyyttä pitäisi lisätä tulevan työvoimapulan vuoksi.

Mamujen työllisyys- ja rikostilastot voisivat juuri työpaikkojen avulla kyllä kaunistua....

[QUOTE="a.p";26222030]Mulle tuli hassu ajatus päähän, että tämän ketjun kritisoijat ovat ihan oikeasti tyhmiä, heidän mielipiteensö ovat todellakin typeriä. ikinä en ole kenenkään mielipiteitä näin kritisoinut, mutta nyt se on niin ilmiselvää, koska näistä perusteluista puuttuu täysin järki. Esimerkkinä resurssien tuhlaaminen= eivät osaa katsoa asiaa kuin todella läheltä, eivät ymmärrä mitä tulija näistä lapsista tulee yhteiskunnallemme jossa syntyvyys muutenkin huolestuttavan pieni.

Ihan uskomatonta, mutta helpottavaa tietää, ettei kukaan oikein löydä järkevää perustelua asian, eikä kukaan kamalan fiksun oloinen edes vastusta tutkimista julkisella jos jotain ongelmia syntyy. :)[/QUOTE]

Jos se sun oloas helpottaa, että kritisoijat on tyhmiä, niin ollaan tyhmiä sitten.
Kai tyhmilläkin on oikeus mielipiteisiin, vai onko se vain kaltaisesi älymystön yksinoikeus. :whistle:

en jaksanut lukea koko alotusta mutta minun mielestä lapsettomuushoitoja voi tehdä ja tutkia lapsettomuutta julkisella puolella. mutta sillä rajoituksella että vain heteropareille. ei homopareille eikä sinkuille, jotka yrittää yksin lasta.

Envoi uskoa, että jonkun mielestä meidän pitäisi jättää tutkimatta lukuisien keskenmenojen mahdollinen syy, vain koska meillähän on jo lapsi. Voi luoja! :O
Olen järkyttynyt tämän palstan pahuudesta, koska tuo on jo sellaista. Kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan.
Tämä sattuu enemmän kuin tyäsi lapsettomuus, joka kerta pieni kuolema sisällä ja henkinen romahdus ja pitäisi päästää kokonaan lapsettomat jonon ohi? :O

Ihan kuule yhtälailla olemme siihen oikeutettuja.

[QUOTE="tilli";26222084]Jos se sun oloas helpottaa, että kritisoijat on tyhmiä, niin ollaan tyhmiä sitten.
Kai tyhmilläkin on oikeus mielipiteisiin, vai onko se vain kaltaisesi älymystön yksinoikeus. :whistle:[/QUOTE]

Olet oikeassa, on teilläkin oikeus tietenkin.

[QUOTE="a.p";26222045]Voit itse tarkastella tilastoja. :)
Ja jos olet edelleen sitä mieltä, jätä ihmeessä lapset tekemättä. :D[/QUOTE]
Nyt täytyy ensi kertaa kysyä, että käytkö sä ihan täysillä valoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja sanonpa vielä;26222092:
Envoi uskoa, että jonkun mielestä meidän pitäisi jättää tutkimatta lukuisien keskenmenojen mahdollinen syy, vain koska meillähän on jo lapsi. Voi luoja! :O
Olen järkyttynyt tämän palstan pahuudesta, koska tuo on jo sellaista. Kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan.
Tämä sattuu enemmän kuin tyäsi lapsettomuus, joka kerta pieni kuolema sisällä ja henkinen romahdus ja pitäisi päästää kokonaan lapsettomat jonon ohi? :O

Ihan kuule yhtälailla olemme siihen oikeutettuja.

Sulla on jo lapsi ja kehtaat valittaa ja parkua. Onko ihmisen ahneudella mitään rajaa.

Yhteistyössä