Miten toivoisit tukevan ihmisen pukeutuvan?

• Viestiketjun aloittaja "Tuulia"
  • Ensimmäinen viesti
korjausta
[QUOTE="öööö";26214620]toi bunnymode on ainut noista, joka vielä on ihan kohtuullisen kokoinen. Kahden muun blogin edustajat ovat kyllä aivan todella todella lihavia.

Eikä noista kukaan kyllä osaa juurikaan pukeutua.[/QUOTE]

täytyy kyllä mainita jokaista lueteltua blogia vakituisesti seuraavana, että Bunnymoden kirjoittaja on noista bloggaajista vaatekooltaan isoin.

hhhh
täytyy kyllä mainita jokaista lueteltua blogia vakituisesti seuraavana, että Bunnymoden kirjoittaja on noista bloggaajista vaatekooltaan isoin.
Näyttää hoikimmalta. Tuo first c t:n bloggaaja näyttää ehkä 50 kokoiselta.
More to loven tytöt taas kusettavat vaatekokonsa ihan kympillä, ellei sitten pukeudu johonkin leggareihin ja isoihin tunikoihin yms aina, jotka nyt venyy vaikka norsun päälle.
Olin ennen laihtumistani aika lailla tuon tummemman ja hoikemman more to love bloggaajan kokoinen ja silloin kokoni oli 50-52.

"Emmi"
Onhan näitä esimerkkejä.

More To Love!

first class ticket

bunnymode

Ynnämuita. Mielestäni he isokokoisina pukeutuvat kauniisti, ja nimenomaan oman kokonsa huomioon ottaen. Liian tiukat vaatteet eivät pue ketään, olipa laiha tai lihava. Myöskään säkkimäiset vaatteet eivät pue, istuvuus on tärkeä asia isompikokoistenkin pukeutumisessa.
Aika arkisia pukeutujia. Myöskään nuo bloggaajat eivät sovi tämän ketjun kategoriaan, mikäli tässä ketjussa siis vain kyse tukevista, ns. normaaliylipainoisista ihmisistä. Mainitsemiesi blogien edustajat ovat kyllä jo 30+kg liikapainoisia. Mutta näyttäviä ja upeita naisia toki hekin.

Mietinpä vain
Itse en lue yhtäkään noista blogeista, eivät kuulu aihepiiriltään sellaisiin joita seuraisin, mutta kävin kurkkimassa linkkejä, ja täytyy kyllä sanoa että jokainen näyttää eri kuvissa eri kokoiselta, aika hankala arvioida. Nämä kaksi kuvaa tuolta auki klikkasin:

http://2.bp.blogspot.com/-AHOenoXfio0/T5_KmZiGzOI/AAAAAAAABrU/1PLOO4akq3o/s1600/DSCN0693.JPG Bunnymode

http://3.bp.blogspot.com/-VNnIFWQDwsg/T6ACwsQmf0I/AAAAAAAAAjk/eW9ZSqMz-gw/s1600/DSC03492.JPG Firstclass ticket

Selkeästi noista kuvista katsottuna Firstclass ticketin bloggaaja näyttää huomattavasti pienemmältä kuin Bunnymoden, mutta toki blogeissa on "tasapainottavampia" kuvia molemmista, enkä ainakaan itse kovin selkeää kuvaa saa minkä kokoisia he ovat. Tosin mun mielestä kaikki 46-> kokoiset näyttävät lähes saman kokoisilta, joten taidan olla aika huono edes arvioimaan mitään.

More to love lienee jo kaikille tuttu, kokonumeroiden huijaamisesta en osaa sanoa mitään.

"luppis"
Itse olen ylipainoinen ja pukeudun juuri niinkuin itse haluan ja mikä tuntuu hyvältä päällä. En ala miettimään pukeutumistani muiden mukaan, jos ei minun vaatetukseni jollekin kelpaa niin kattokoon sitten muualle.

"Pelle"
[QUOTE="luppis";26214864]Itse olen ylipainoinen ja pukeudun juuri niinkuin itse haluan ja mikä tuntuu hyvältä päällä. En ala miettimään pukeutumistani muiden mukaan, jos ei minun vaatetukseni jollekin kelpaa niin kattokoon sitten muualle.[/QUOTE]

Tässä kai haettiin varmaankin vinkkejä, sillä JOKU MUU haluaa oppia pukeutumaan niin, ettei ne kilot korostuisi ja näyttäisi mahdollisimman hyvältä. PUkeudu sinä toki ihan kuten haluat.

Mulle on muuten ihan sama, millaisiin vaatteisiin kukin pukeutuu. Mutta kovin kauhean nättiä tai seksyä EI ole liian avonaiset kaula-aukot kenenkään ihmisen yllä.

Joo. Siksi, koska jos ylipainoa alkaa olla yli 25kg yli normaalirajan, niin sitten on jo ihan sama mitä päällensä pukee.
No eikä ole! Minusta ihminen on koosta riippumatta kauneimmillaan vaatteissa, joista itse kovasti pitää ja joissa viihtyy. Tilanteen mukaan. Esimerkiksi noiden blogien naiset nöyttävät huolitelluilts, siisteiltä ja kauniilta, itseään arvostavilts naisilta. Minun silmääni ainakin.

rietas
Yleispätevää ohjetta voi tuskin antaa. Ei kaikkien ylipainoistenkaan ruumiinrakenne ole samanlainen: yhdellä on isot tissit ja kapeampi takamus, toisella pienemmät tissit ja muhkea lantio, kolmannella on muhkeaa kaikki, jne.

Ei tietenkään samanlainen pukeutuminen sovi silloin näille kaikille!

Yleensä kai kehoitetaan korostamaan hyviä puolia ja häivyttämään huonoja, tasapainottamaan kropan mittasuhteita.

Yhden vinkin muistan; vältä vaakalinjoja vartalon leveimmissä kohdissa. Eli esim. jos hiha loppuu sille kohdin kuin vyötärö on levein, se korostaa vyötärön leveyttä entisestään. Tai jakun/paidanhelma leveän lantion leveimmässä kurvissa.

Muuten pukeutumisasiaan: kuulun itse tähän lievästi ylipainoisten sakkiin. Minulle mielestäni sopivat lanteita lisäävät ja rintoja hävittävät vaatteet, koska minulla on pienehkö takamus ja suurehkot rinnat. Tykkään myös pitää paljon mekkoja ja housulegginssejä ja neuleita. Mekkojen kanssa kenkinä usein saappaat ja kesäisin balleriinat. Voisin koittaa etsiä kuvia. Niin ja huiveja tykkään pitää myös.

Mutta en kyllä ole mikään vaateguru, mielipiteitä kaikki tyynni. :)

Muoks, tässä kuva esimerkiksi:

(ei siis pullea henkilö kuvassa, mutta tuo tyyli sopii minusta pulleammallekin)

Viimeksi muokattu:
hieno
Ihan tavallisia sopivan kokoisia vaatteita! Tummat vaatteet hoikentaa.
Minusta pulska voi käyttää legginsejä tai mitä vaan, mutta vaakaraitaiset vaatteet voi unohtaa.

Suurikuvioisetkin hoikentaa mutta ne vasta huutaakin "olen iso nainen".

Hakusessa
Muistaaks joku tällaisen blogin nimen.. Xl-blogi kyseessä, pitäjä jo hiukan vanhempi (lähempänä 40), kirjoittelee aika harvoin mutta todella kauniita kuvia ja vaatteita, musta iso koira hänellä ainakin oli joka esiintyi kuvissa usein. Oli kirjanmerkeissä mutta uuden koneen myötä katosi enkä millään muista nimeä!

Yhteistyössä