Biisejä pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jezz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jezz

Vieras
Naiset ja miehet hei!
Nyt auttakaahan mut itkufiiliksiin, ja kertokaa mulle biisejä pettämisestä.
Suomen kielisiä mielellään, mutta kelpaa nuo ulkomaalaisetkin.
Kiitos!

Sairaan fuckin kipeen raastavaa, Pettäjän tie (eh), Taikapeilin Jos sulla on toinen, Zen cafe Kannattaako tunnustaa jos pettää, Älä jätä minua (en muista, oisko Mamban), sit tällasia löys vielä google:
Sir elwoodin hiljaisten värien
Yö tekee meistä varkaan

Eppujen Tahroja paperilla

Sielun Veljien L'amourha

Juliet Jonesin sydän Rakkauslaulu

Jenni Vartiainen Tunnoton

Pettämisestä nämä? Ihan ei saata olla luetunymmäräminen hallinnassa.

No aha, eikö uskoton ole pettäjä? Ja jos ihan kuuntelet "erämaatakin", niin kyllä siinäkin on loppujen lopuksi pettäminen se juju! Vai pitääkö sulle olla joka lauseessa se pettäminen ihan sanottuna?? Kummankohan ymmärtämisessä on se vika?? Vai voisko olla niin, että hyvä biisi merkitsee eri ihmisille eri asioita? Jenni Vartiaisen "missä muruseni on" ja Laura Närhen "mä annan sut pois" on hyviä esimerkkejä siitä, että jokainen kuulija luulee tietävänsä mistä ne biisit kertoo, eikä tiedä kuiteskaan..

Eikös se "Mä annan sut pois" ole aika yksiselitteinen, vai onko mulla jäänyt joku kohta siitä kuulematta? Siis eikös siinä puhuta siitä, että rakkaus on vaan loppunut (sitä en tiedä mistä syystä) ja ero on edessä?

"Missä muruseni on" kertoo ymmärtääkseni siitä, että se murunen on kuollut. Mistä se sitten tiipiin mielestä kertoo?

[QUOTE="tiipii";26214169]No aha, eikö uskoton ole pettäjä? Ja jos ihan kuuntelet "erämaatakin", niin kyllä siinäkin on loppujen lopuksi pettäminen se juju! Vai pitääkö sulle olla joka lauseessa se pettäminen ihan sanottuna?? Kummankohan ymmärtämisessä on se vika?? Vai voisko olla niin, että hyvä biisi merkitsee eri ihmisille eri asioita? Jenni Vartiaisen "missä muruseni on" ja Laura Närhen "mä annan sut pois" on hyviä esimerkkejä siitä, että jokainen kuulija luulee tietävänsä mistä ne biisit kertoo, eikä tiedä kuiteskaan..[/QUOTE]

No, mä ymmärrän nuo Tuuren biisit niin, että Erämaa kertoo ns. erilleen kasvamisesta ja (viimeisestä) epätoivoisestä yrityksestä pelastaa parisuhde ja Uskoton taas kertoo - joo, pettämisestä kyllä, mutta ei parisuhteessa vaan yleensä. Siitä, että on tärkeää olla uskollinen itselleen ja sydämelleen.

Yhteistyössä