Jos työtön hoitaa lapset kotona, saako lapsista jotain tukea?

• Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Aloin miettimään tätä kun kaverin kanssa mietittiin onko hänen järkevää pitää lapsia hoidossa kun ei ole työtä ja päivähoitomaksut on kuitenkin suuret. Saisiko siis jotakin korotusta työttömyystukeen jos hoitaisi kotona 6(ei vielä eskarilainen) ja 3 vuotiaat pojat.

"vieras"
Ei saa, mutta hoitopaikka olisi hyvä olla tulevia työtehtäviä varten. Poika on syksystä asti ollut hoidossa, minulla välillä kurssia, nyt töitä jne. työttömyys pätkiä on ollut välissä. Mutta jotain mahdollisuuksia on aloittaa työt heti kun lapsella on valmiiksi hoitopaikka.

Työttömyys jaksoilla ollut lyhyen päivän hoidossa.

Khimaira
Onko miehellä sittten niin hyvät tulot, jos kerrran päivähoitomaksut ovat suuret?
Mitenkäs sitten jos tulee työhönosoitus- miten saa noin monelle lapselle hoitopaikan?

Näitä kannattaa miettiä ennenkuin ottaa lapset pois päiväkodista..Paitsi jos asuu sellaisella alueella jossa lapsen voi ottaa määräajaksi pois hoidosta ja pääsee samaan paikkaan takaisin tietyn ajan sisällä.

Ai kamala miksi mun täytyy maksaa päivähoidosta kun enhän mää käy töissä?? Eikö mulle voitas maksaa, ylimääräistä jos huolehtisin omista lapsistani itse enkä hoidattaisi muilla...??:headwall:

Itsekkin kun olin "osittain" työtön pidin lapseni kotona, vaikka lapsella olikin hoitopaikka varattuna (joka sekin vain 4pvä/kk hoitopäivien määrää kun voi sitten tarpeen vaatiessa lisätä..)

Ja lapsi todellakin oli siellä hoidossa vain jos minä sekä mies oltiin töissä, yhden ainoan kerran poika oli hoidossa isän olessa kotona tuplavuoron jälkeen joka päättyi yövuoroon..

Voi että minua ärsyttää ne jotka vie lapsen hoitoon 5pvänä viikossa ja itse märsyäävät kotona, sillä verukkeella että pitää hoitopaikka olla jos sattuu töitä saamaan.. huoh..

Yhteistyössä