Oletteko koskaan miettineet miksi MUSLIMImaissa naisen arvo on niin vähäpätöinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "selina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerro minulle se logiikka minkätakia pitää ottaa maa täyteen ihmisiä jotka eivät tule ikinä tänne sopeutumaan vaikka rahaa pistetään 6000000000000000000000000000000000000000 miljardia.

Kerro sinä, kun minulla menee välillä tämä touhu yli hilseen, niin että heilahtaa. Ei edes viidennessä sukupolvessa näy mitään muutoksia. Suomalainen kun lähti Ruotsiin töihin hän sopeutui melkeinpä samantien, heidän lapset ovat nykyään ruotsalaisia.

Miksi oletat minun olevan kanssasi eri mieltä näissä asioissa? Koska en ajattele naisten olevan "hallitsemattoman" maahanmuuton ja heikon integroitumisen takana? :xmas:

Aika karkeaa yleistysta taas kaikista muslimimaista ja muslimeista, ottaen huomioon etta suurimman osan suomalaisista kokemus "arabeista" on somalit jotka ei arabeita ole nahnytkaan, ja oikeat arabit kieltaa heidan islaminsa.

Arabimaita joissa naisilla on aika hemmetin hyva asema on paljon, ja "normaaleita" perheita viela enemman.

nim. Syyriassa ja abu dhabissa asuneena, poliittisesti korkea-arvoisen muslimin kanssa seurustelleena. ja edelleen olen ihan vaan tapauskovainen..;)

Kerros nyt niitä arabi- ja muslimimaita joissa naisen asema on yhtä hyvä tai parempi kuin Suomessa.

Miksi oletat minun olevan kanssasi eri mieltä näissä asioissa? Koska en ajattele naisten olevan "hallitsemattoman" maahanmuuton ja heikon integroitumisen takana? :xmas:

Raha tässä on takana, pelkkää bisnestä. Tälläinen avuton sakkihan työllistää paljon porukkaa ja jotkut vetävät rahat taskuun. Mitään helvetin järkeä tässä maahanmuuttopolitiikassa ei ole.

Uudessa Suomessa oli hyvä juttu siitä kuinka sellaisia ihmisiä jotka haluaisivat tulla tänne töihin tai perustaa firman suorastaan vainotaan, eikä heitä haluta. Sitten tätä avutonta pelleporukkaa mitkä haluvat tuoda Suomeen jotain keskiajan tapoja ja kulttuuria heitä hyysätään ja höösätään.

Jotenkin nämä islam-keskustelut aina huvittavat minua. Eniten täällä huutelee sellaiset, jotka eivät ko. uskonnosta mitään tiedä. Ainoastaan mututuntumalla mennään. Islamia tulkitaan hyvin monella tavalla. Siihen liittyy olennaisesti myös kulttuuri. Erimaissa islamia harjoitetaan aika eri tavoin. On olemassa fanaattisia muslimeja, jotka oikeasti ovat pelottavia, ja on olemassa muslimeja, joiden elämässä se ei edes kovin suuresti näy ulkopuolisiin silmiin. Ja kaikkea siltä väliltä. Ja nekin jotka ottavat sen kevyemmin ovat kyllä ihan muslimeja, vaikka jotkut toista väittävät. Lisäksi suurin osa muslimeista kunnioittaa äitiään enemmän kuin mitään maailmassa. Äidin jalkoja hierotaan vaikka islamissa uskotaan, että jalat ovat likainen ruumiinosa. Äitiä kuunnellaan ja totellaan. Vaikka äidin työ on raskas, niin se on myös suurin mahdollinen kunnia. Kyllä niitä naisia myös kunnioitetaan, vaikka jotkut teot eivät länsimaisiin silmiin siltä vaikutakkaan. Itse en ole muslimi, mutta paras ystäväni on, ja muutamat työkaverit myös. Olen heidän kauttaan oppinut paljon ja lähinnä oppinut todella ymmärtämään mistä siinä on kyse, vaikken itse olekaan kaikesta samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";26198883]Jotenkin nämä islam-keskustelut aina huvittavat minua. Eniten täällä huutelee sellaiset, jotka eivät ko. uskonnosta mitään tiedä. Ainoastaan mututuntumalla mennään. Islamia tulkitaan hyvin monella tavalla. Siihen liittyy olennaisesti myös kulttuuri. Erimaissa islamia harjoitetaan aika eri tavoin. On olemassa fanaattisia muslimeja, jotka oikeasti ovat pelottavia, ja on olemassa muslimeja, joiden elämässä se ei edes kovin suuresti näy ulkopuolisiin silmiin. Ja kaikkea siltä väliltä. Ja nekin jotka ottavat sen kevyemmin ovat kyllä ihan muslimeja, vaikka jotkut toista väittävät. Lisäksi suurin osa muslimeista kunnioittaa äitiään enemmän kuin mitään maailmassa. Äidin jalkoja hierotaan vaikka islamissa uskotaan, että jalat ovat likainen ruumiinosa. Äitiä kuunnellaan ja totellaan. Vaikka äidin työ on raskas, niin se on myös suurin mahdollinen kunnia. Kyllä niitä naisia myös kunnioitetaan, vaikka jotkut teot eivät länsimaisiin silmiin siltä vaikutakkaan. Itse en ole muslimi, mutta paras ystäväni on, ja muutamat työkaverit myös. Olen heidän kauttaan oppinut paljon ja lähinnä oppinut todella ymmärtämään mistä siinä on kyse, vaikken itse olekaan kaikesta samaa mieltä.[/QUOTE]

On ihan totta, että ei pidä niputtaa kaikkia samaan nippuun. Minäkin tarkoitan sitä ongelmaporukkaa ja kritisoin lähinnä heitä. Tämä mätämunaporukka pilaa kaikkien maineen tässä maassa.

Suosittelen aiheesta kiinnostuneita lukemaan esim. tämän kirjan nigerialaisen naisen elämästä:
http://kattonataivas.blogspot.com/2010/05/kirja-arvio-mina-safiya.html

Raha tässä on takana, pelkkää bisnestä. Tälläinen avuton sakkihan työllistää paljon porukkaa ja jotkut vetävät rahat taskuun. Mitään helvetin järkeä tässä maahanmuuttopolitiikassa ei ole.

Uudessa Suomessa oli hyvä juttu siitä kuinka sellaisia ihmisiä jotka haluaisivat tulla tänne töihin tai perustaa firman suorastaan vainotaan, eikä heitä haluta. Sitten tätä avutonta pelleporukkaa mitkä haluvat tuoda Suomeen jotain keskiajan tapoja ja kulttuuria heitä hyysätään ja höösätään.

Siis selitä nyt vähän tarkemmin tuo bisnes-juttu. Mikä raha siis menee ja kenen taskuun?

Joopa joo, kun et saa edes syödä miesten kanssa samassa pöydässä tai kulkea ulkona ilman miespuolista sukulaista, voit saada kepistä missä ja milloin ja mistä syystä vaan, niin alapa siinä valistamaan poikaasi tasa-arvosta. Miehet hallitsee ja miehet kasvattavat tytöt orjiksi ja arvottomiksi ja pojat pyhimyksiksi ja näin muslimimiehet luulevatkin olevansa jotain aivan ainutlaatuista.

Aina joku puolustaa, ettei saisi yleistää, mutta onhan se totta, että ihan melko tavallisenkinnäköinen muslimiperhe kuitenkin pukee pienet tyttönsäkin huiviin. Mitä huivi symboloi? Pienellä tytöllä? Kunniakulttuuriakin aina väheksytään, vaikka on todettu, että muslimit pitävät tyttöjä Suomessakin tiukassa otteessa kunniakulttuurin varjolla. Jopa kunniamurhiin asti. Perheen pojat vahtivat tyttöjä, eivätkä kaihda käyttää väkivaltaa. Turvakotien asukeistakin on hurja määrä musliminaisia, verrattuna heidän määräänsä Suomessa.

Vaikkei tämä minun elämää hetkauttaisikaan, niin mun mielestä tuollaiset arvot ja elämäntavat ei kuulu 2000-luvun Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26198948:
Siis selitä nyt vähän tarkemmin tuo bisnes-juttu. Mikä raha siis menee ja kenen taskuun?

Käytä googlea. Tämä on elinkeino monille, kunnat saavat myös rahaa ja lisäksi tämä työllistää monia. Sinun ja minun pitää muista vain yksi asia: Jos haluat tietää kukaa maksaa kaiken tämän, niin mene peilin eteen.

Googleta myös sana huoltosuhde. Suomi on jo nyt ennätysveloissa ja leikkuulistat ovat arkipäivää. Haluatko tänne lisää lökäpöksyjä lorvailemaan sen kustannuksella, että me rupeamme leikkaamaan palveluista vielä vähän lisää.

[QUOTE="vieras nainen";26198980]Joopa joo, kun et saa edes syödä miesten kanssa samassa pöydässä tai kulkea ulkona ilman miespuolista sukulaista, voit saada kepistä missä ja milloin ja mistä syystä vaan, niin alapa siinä valistamaan poikaasi tasa-arvosta. Miehet hallitsee ja miehet kasvattavat tytöt orjiksi ja arvottomiksi ja pojat pyhimyksiksi ja näin muslimimiehet luulevatkin olevansa jotain aivan ainutlaatuista.

Aina joku puolustaa, ettei saisi yleistää, mutta onhan se totta, että ihan melko tavallisenkinnäköinen muslimiperhe kuitenkin pukee pienet tyttönsäkin huiviin. Mitä huivi symboloi? Pienellä tytöllä? Kunniakulttuuriakin aina väheksytään, vaikka on todettu, että muslimit pitävät tyttöjä Suomessakin tiukassa otteessa kunniakulttuurin varjolla. Jopa kunniamurhiin asti. Perheen pojat vahtivat tyttöjä, eivätkä kaihda käyttää väkivaltaa. Turvakotien asukeistakin on hurja määrä musliminaisia, verrattuna heidän määräänsä Suomessa.

Vaikkei tämä minun elämää hetkauttaisikaan, niin mun mielestä tuollaiset arvot ja elämäntavat ei kuulu 2000-luvun Suomeen.[/QUOTE]

Pääkaupunkiseudulla melkein puolet ovat nykyään muita kuin suomalaisia naisia. Ne jotka sinne turvakotiin ovat uskaltaneet edes mennä, herääkö ihmiset siinä vaiheessa kun 100 prosenttia turvakodin asukeista on muita kuin suomalaisia naisia.

Kannattaa pitää mielessä, että lukuhan on aivan järjetön kun suhteutetaan siihen kuinka paljon heitä on tässä maassa.

Käytä googlea. Tämä on elinkeino monille, kunnat saavat myös rahaa ja lisäksi tämä työllistää monia. Sinun ja minun pitää muista vain yksi asia: Jos haluat tietää kukaa maksaa kaiken tämän, niin mene peilin eteen.

Googleta myös sana huoltosuhde. Suomi on jo nyt ennätysveloissa ja leikkuulistat ovat arkipäivää. Haluatko tänne lisää lökäpöksyjä lorvailemaan sen kustannuksella, että me rupeamme leikkaamaan palveluista vielä vähän lisää.

Eli mitä minun tarkkaan ottaen pitäisi googlettaa? Hakusanoilla maahanmuutto, business ja työllistäminen ja näiden eri yhdistelmät eivät tuottaneet mitään muuta kuin tietoa maahanmuuttajien bisneksistä ja työllistymisestä. Mikset voi vain sanoa suoraan, kun kerran asiasta itse kerrot?

Kyllä on näköjään vaikeaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen, kun vastaukseksi saa vain lökäpöksyjen lorvailuun liittyviä vastauksia. Eli millä tavalla joku kerää tällä rahaa ja millä mekanismilla se raha hänelle tulee (en siis tarkoita keneltä se raha alunperin tulee, vaan mitä kautta ja miksi)?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26198948:

En muuten tiedä Suomen vastaanottokeskuksista, onko ne yksityisiä ollenkaan? Ruotsissa on miljoonalukaalit esim. ensamkommande barneille ja ne on ihan yksityisen yrittäjän pyörittämiä. Tässä muuten niitä yksintulevia lapsukaisia:

ensamkommande flyktingbarn - Google-haku

pakolaisneuvojat, -lakimiehet, -tulkit, monikulttuurisuuskoordinaattorit, -asiantuntijat ja -konsultit, vastaanottokeskuksen työntekijät ja päälliköt...... lista ammateista, jotka hyötyvät maahanmuutosta on loputon ja business-juttu onkin siinä, että nämä tahot tottakai haluavat lisää maahanmuuttoa, koska he siitä leipänsä saavat. Varat niihin tulee kuitenkin verovaroista, joille olisi tähdellisempääkin käyttöä.

[QUOTE="vieras nainen";26199097]En muuten tiedä Suomen vastaanottokeskuksista, onko ne yksityisiä ollenkaan? Ruotsissa on miljoonalukaalit esim. ensamkommande barneille ja ne on ihan yksityisen yrittäjän pyörittämiä. Tässä muuten niitä yksintulevia lapsukaisia:

ensamkommande flyktingbarn - Google-haku

pakolaisneuvojat, -lakimiehet, -tulkit, monikulttuurisuuskoordinaattorit, -asiantuntijat ja -konsultit, vastaanottokeskuksen työntekijät ja päälliköt...... lista ammateista, jotka hyötyvät maahanmuutosta on loputon ja business-juttu onkin siinä, että nämä tahot tottakai haluavat lisää maahanmuuttoa, koska he siitä leipänsä saavat. Varat niihin tulee kuitenkin verovaroista, joille olisi tähdellisempääkin käyttöä.[/QUOTE]

No niin, kiitos asiallisesta vastauksesta :)

[QUOTE="joo";26198481]:laugh: hienosti koitetaan vetää naisten syyksi...
Kyllä se kuule on ihan niiden oma satukijanen joka määrää naisen nulemaan miehensä varpaita ja mies saa vaikka kivittä vaimonsa jos sattuu sille päälle, samoin mies saa ottaa ja maata väkisin naisen,saa ottaa monta vaimoa ja saa ottaa vaikka lapsivaimonkin kun heidän oma pikku kijanen siihen antaa luvan[/QUOTE]

Tosin läheskään kaikki sortavat käytänteet eivät liity suoranaisesti Islamiin, vaan muuhun kulttuuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26199060:
Eli mitä minun tarkkaan ottaen pitäisi googlettaa? Hakusanoilla maahanmuutto, business ja työllistäminen ja näiden eri yhdistelmät eivät tuottaneet mitään muuta kuin tietoa maahanmuuttajien bisneksistä ja työllistymisestä. Mikset voi vain sanoa suoraan, kun kerran asiasta itse kerrot?

Kyllä on näköjään vaikeaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen, kun vastaukseksi saa vain lökäpöksyjen lorvailuun liittyviä vastauksia. Eli millä tavalla joku kerää tällä rahaa ja millä mekanismilla se raha hänelle tulee (en siis tarkoita keneltä se raha alunperin tulee, vaan mitä kautta ja miksi)?

:D Mieti asiaa siltä kantilta, että tämä maahanmuutto on joillekin tulonlähde ja lypsylehmä. En tiedä kuinka pitkälle lonkerot menee ja ketä kaikkea tässä touhussa tienaa.

Maahanmuuttoa lobataan siinä missä mitä muuta hyvänsä bisnestä, tähän uppoaa miljoonia jos ei miljardeja ja kaikki haluavat osansa tästä bisneksestä jossa ei ole mitään riskejä.

Ainoastaan suomalaisten kukkarolla käydään ja asiaan liittyy kaikenmaailman ongelmia kun ihmisiä tuodaan suoraan keskiajalta moderniin yhteiskuntaan. Tavalliset kansalaiset joutuvat maksaan moninkertaisen hinnan.

Ai niin, Suomesta muistan, että sisäministerinä ollessaan Anne Holmlund halusi lisätä vastaanottokeskusten määrää ja hänen veljensä olisi ollut halukas rakennuttaja. eli business business.

[QUOTE="vieras nainen";26199097]pakolaisneuvojat, -lakimiehet, -tulkit, monikulttuurisuuskoordinaattorit, -asiantuntijat ja -konsultit, vastaanottokeskuksen työntekijät ja päälliköt...... lista ammateista, jotka hyötyvät maahanmuutosta on loputon ja business-juttu onkin siinä, että nämä tahot tottakai haluavat lisää maahanmuuttoa, koska he siitä leipänsä saavat. Varat niihin tulee kuitenkin verovaroista, joille olisi tähdellisempääkin käyttöä.[/QUOTE]

Mitä ehdotat tilalle? Pakolaisia ja maahanmuuttajia tulee Suomeen joka tapauksessa, joten olisiko parempi, että heille ei tarjota mitään noista palveluista?

[QUOTE="vieras";26199140]Mitä ehdotat tilalle? Pakolaisia ja maahanmuuttajia tulee Suomeen joka tapauksessa, joten olisiko parempi, että heille ei tarjota mitään noista palveluista?[/QUOTE]

Ollaan krantumpia niinkuin Australia ja Kanada ketä tähän maahan otetaan. Eikä tehdä samoja virheitä kuin Ruotsi tai Hollanti jotka ovat ihan kusessa. Ruotsissa valtion budjetista 1/4 osaa menee tähän monikulttuurisuuskokeiluun ja luku vain kasvaa. Ruotsi tulee olemaan täysin kusessa tulevaisuudessa jopa rahallisesti näiden asioiden kanssa.

Tiedän, että maailmanparannus on ihanaa mutta ei tätä maailmaa Suomi voi yksinään parantaa, ei meillä yksinkertaisesti ole varaa.

[QUOTE="vieras";26199140]Mitä ehdotat tilalle? Pakolaisia ja maahanmuuttajia tulee Suomeen joka tapauksessa, joten olisiko parempi, että heille ei tarjota mitään noista palveluista?[/QUOTE]

Väärin. Pakoalaisia ja maahanmuuttajia tulee juuri sen verran, kun Suomi haluaa. Ne 750 kiintiöpakolaista vuodessa on ainoa, mihin Suomi on kansainvälisten sopimusten mukaan sitoutunut ottamaan, ja tätäkään kiintiötä ei olla vuosittain täytetty, koska Suomelle 'sopivia' pakolaisia ei ole löytynyt. Silti 'humanitaarisin perustein' on Suomesta saanut turvapaikan parituhatta henkilöä vuosittain. Ja siihen perheenyhdistämiset päälle. Tämä on Suomen oma valinta, mikä on mielestäni väärin. Ja se on todellakin ihan tahdon asia, ei mikään luonnonvoima.

[QUOTE="vieras nainen";26199191]Väärin. Pakoalaisia ja maahanmuuttajia tulee juuri sen verran, kun Suomi haluaa. Ne 750 kiintiöpakolaista vuodessa on ainoa, mihin Suomi on kansainvälisten sopimusten mukaan sitoutunut ottamaan, ja tätäkään kiintiötä ei olla vuosittain täytetty, koska Suomelle 'sopivia' pakolaisia ei ole löytynyt. Silti 'humanitaarisin perustein' on Suomesta saanut turvapaikan parituhatta henkilöä vuosittain. Ja siihen perheenyhdistämiset päälle. Tämä on Suomen oma valinta, mikä on mielestäni väärin. Ja se on todellakin ihan tahdon asia, ei mikään luonnonvoima.[/QUOTE]

Mutta mielestäsi siis nuo luettelemasi ammatit tulisi lakkauttaa tai niiden palveluja ei tulisi tarjota ulkomaalaisille Suomessa?

[QUOTE="vieras nainen";26199165]niin, no mitä eroa sillä on kuuluuko uskontoon vai kulttuuriin, ne kun kulkee käsi kädessä?[/QUOTE]

Vertaus: Sama asia, jos väittäisi, että Raamatussa käsketään juomaan perseet olalle ja ajamaan perhe lumihankeen pakoon riehumista. Valitettavan moni suomalainen mies tekee näin, kuuluu nääs kulttuuriin.

Yhteistyössä