Naapurin lapsi naarmutti autoa. Voihan sanonko mitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainen emäntä

Vieras
Olen sen 10 kertaa sanonut tällekin lapselle, että parkkipaikalla ei ajeta pyörällä. Nyt sitten näin, että kaatui pyörällä meidän autoa vasten. Auton kyljessä naarmu + sellainen lommo. Kävin äsken juttelemassa vanhempien kanssa. Heillä ei ole kotivakuutusta ja aika kauhistuneita olivat asiasta. Korjaamolle tuo auto menee ja siitä tulee haittaa kyllä minulle ja paljon!
Mitenhän nyt kun sitä vakuutusta ei ole? Eikös nuo yleensä mene kotivakuutuksen piikkiin? Laitetaanko lasku vaan suoraa naapurille? voi arrrggg! Pitää saada toinen auto käyttöönkin siksi aikaa kun tuo on korjaamolla.

En olisi millään jaksanut tätä!

lasku menee suoraan naapurille siitä.. mutta miten se sit menee jos niillä ei ole sitä varaa maksaa, niin onko se auto sitten korjatteellaa niin kauan että joku maksaa sen laskun? Kannattaa tääkin huomioida.. :)

Naapuri kuuluu maksaa kuten maksaisi kotivakuutuksestakin. Niille vaan tulee isompi lasku ja teidän täytyy sopia siitä miten korvaus hoidetaan. Ehkä he tämän jälkeen oppivat ja ottavat sen vakuutuksen.

[QUOTE="harmaa";26191950]kai sinulla nyt vakuutus on? Älä nyt aiheuta traumoja lapselle yhden auton takia[/QUOTE]

on minulla vakuutus, mutta sitten menee kaikki bonuksetko?

Mitä traumoja minä aiheutan kun minun autoa on naarmutettu? Minullehan tässä stressiä tulee.

ja miten tosiaan on jos eivät pysty maksamaan. Kuulostaa jo niin omituiselle, että ei ole kotivakuutusta.

asia on paras hoitaa niin että isi menee ensiksi juttelemaan naapurin sedälle ja jos maksua ei kuulu niin isi menee kavereidensa ja pesäpallomailojen kanssa juttelemaan uudestaan naapurin sedälle

mä sanoisin et lasku perään, jos olet asiasta jo sanonutkin eikä sana tehoa. Nykypäivän lapsilla on niin paljon vapaampaa ja osa pienistäkin lapsista kommeintoi tosi rumalla kielellä vastaan jos jotain vaarallista yrittää niiltä kieltää....

Eri asia olisi, jos olisi "puhdas" vahinko, tyyliin ajaa eka kertaa, koska jokaiselle sattuu joskus ja lapsille varsinkin.

[QUOTE="vieras";26191985]asia on paras hoitaa niin että isi menee ensiksi juttelemaan naapurin sedälle ja jos maksua ei kuulu niin isi menee kavereidensa ja pesäpallomailojen kanssa juttelemaan uudestaan naapurin sedälle[/QUOTE]

:D

[QUOTE="Lissu";26191978]Onko sulla kasko? Jos ottaisit omasta vakuutuksestasi, naapuri sitten maksaisi sinulle omavastuun+bonusmenetyksen.[/QUOTE]

on minulla täyskasko ja melkein täydet bonuksetkin. Hitto kun harmittaa! Aivan turhasta tämäkin vaiva. Miksi, voi miksi!

Itse törmäsin vahingossa polkupyörällä parkkipaikalla olleeseen autoon, johon tuli aikamoinen lommo. Kotivakuutukseen meni muitta mutkitta, omavastuu oli 100 euroa eikä mihinkään bonuksiin vaikuttanut.

p.s. En ollut ajanut pyörällä 15 vuoteen ja kaverin pyörää kokeilin ensimmäisen ja viimeisen kerran.

tätä nyt en kommentoi millään lailla, mutta kyllä mä sanon että kotivakuutus on the must lasten ka ja tässä maailmassa, meillä jo varmaan yli kymmenen vuoden kotivakuutusmaksut on "katettuna")))

[QUOTE="juu";26191994]mä sanoisin et lasku perään, jos olet asiasta jo sanonutkin eikä sana tehoa. Nykypäivän lapsilla on niin paljon vapaampaa ja osa pienistäkin lapsista kommeintoi tosi rumalla kielellä vastaan jos jotain vaarallista yrittää niiltä kieltää....

Eri asia olisi, jos olisi "puhdas" vahinko, tyyliin ajaa eka kertaa, koska jokaiselle sattuu joskus ja lapsille varsinkin.[/QUOTE]

no niinpä. Sehän tässä harmittaakin kun olen sanonut ainakin 10 kertaa ihan samasta asiasta. Lapsi on varmaan 4-5v eli ei mikään ihan pieni. Aina vaan pyöritellään silmiä.

Auton kyllä korjautan merkkiliikkeessä. Siitä en tingi. Pitää soittaa poliisilaitokselle ja kysyä vähän neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen emäntä;26191974:
on minulla vakuutus, mutta sitten menee kaikki bonuksetko?

Jos sinulla on vakuutus ja teet asiasta rikosilmoituksen, maksat ainoastaan omavastuun. Toki tässä tapauksessa kun syyllinen on tiedossa, niin en lähtisi maksamaan sitä omavastuutakaan (tai vaatisin ainakin sen tuolta naapurilta).

[QUOTE="mmm";26192017]Itse törmäsin vahingossa polkupyörällä parkkipaikalla olleeseen autoon, johon tuli aikamoinen lommo. Kotivakuutukseen meni muitta mutkitta, omavastuu oli 100 euroa eikä mihinkään bonuksiin vaikuttanut.

p.s. En ollut ajanut pyörällä 15 vuoteen ja kaverin pyörää kokeilin ensimmäisen ja viimeisen kerran.[/QUOTE]

Kotivakuutuksissa ei lienekään bonusjärjestelmää, niinkuin kaskossa on. Silloin menee 10-15% bonuksista, jos korjaaminen hoidetaan ap:n omasta kaskosta. Kohtuutonta olisi, kun on toisen aiheuttama.

Kiitos neuvosta. Lähdenkin kuvaamaan tuon auton jäljet.

Vanhemmat vaan oli kauhuissaan ja sanoivat, että kotivakuutusta heillä ei ole. Kerroin vaan korjauttavani tuon auton mahdollisimman nopeasti ja lasku sitten tulee.

Meillä naapurin pentu hinkasi tiiliskiven palasella autosta toisen puolen maalit pois. Siitä tuli kuulemma ralliauto. Isänsä vaan naureskeli että pojat on poikia. Käytin auton maalaamolla ja käskin laittaa laskun naapurille. Laskua on sitten karhuttu ja kai se menee lopulta ulosottoon.

kyllä jotkut jaksaa ottaa stressiä autosta! Miettikää nyt hiukan toisiakin. Ehkä perheellä ei ole varaa, kun vakuutustakaan ei ole. Miten he tuollaisen merkkikorjaamolaskun maksaa. Ihan kiusalla ap aikoo viedä merkkikorjaamoon, että lasku suurempi. perheen lapsethan tuosta kärsii. Ap sinulla on vakuutus. Käytä sitä. Sitä varten ne on. Lähimmäisiä täytyy ajatella aina ensin!

Yhteistyössä