Vappu Helsingissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perinteiden ikävöijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perinteiden ikävöijä

Vieras
Olen asunut Helsingissä jo 5 vuotta, mutta ikinä ei ole tullut vietettyä vappua sillai perinteisin menoin. Nyt mulla on kuitenkin lapsi ja mietin että mitä me tehdään?

Vanhassa kotikaupungissa tapana on mennä keskustaan ja tavata tuttuja! Se on se hauskinta, nähdä ihmisiä joita tuntee ja joita ei kuitenkaan ole tavannut pitkään aikaan. Mitä mä nyt teen? Haluan tietenkin luoda uuden perinteen tyttöäni varten, mutta....

Kertokaas te Helsinkiläiset, mitä teette vappuna lasten kanssa? Tyttö on vasta vuoden, joten paljoa se ei vielä tajua, mutta kuitenkin tykkää olla vaunuissa ja kattella ympäriinsä. Minne meidän kannattaa mennä?

no jaa-aa.. joku tuossa ehdottikin Linnanmäkeä. Hyvällä säällä se on tietysti kiva :). Me on välillä menty sinne ja sitten vapunpäivänä senaatintorille vapputapahtumaan joka on suunnattu koko perheelle ja siellä on mm lastenkuorojen konsertti ym http://www.radiodei.fi/kry/?sid=39

no jaa-aa.. joku tuossa ehdottikin Linnanmäkeä. Hyvällä säällä se on tietysti kiva :). Me on välillä menty sinne ja sitten vapunpäivänä senaatintorille vapputapahtumaan joka on suunnattu koko perheelle ja siellä on mm lastenkuorojen konsertti ym Kristityt yhdessä ry :

Tämä kuulostaa kivalta! Täytyypä mennä itsekin!

Meillä eka vauva ja juuri mietitään mimmoisia perinteitä hänen kanssaan aletaan pitämään :)

Mantan lakitus ei kyl pienille sopiva juttu ole, opiskelijana kävin aina, mutta lasten kanssa kyllä lähinnä pelottaisi ryysis ja humalaiset.

Musta parasta on vaan vaikkapa Wappu-henkinen picnic ystävien kanssa.

Mä elin Helsingissä 27 vuotta enkä koskaan juhlinut vappua "perinteisin menoin" :laugh:

Mutta siis joo, me ollaan pysytelty mieluiten pienten lasten kanssa kotona ja keksitty jotain omaa vappukivaa sen sijaan että oltaisiin lähdetty jonnekin hirveisiin ihmissumiin vaeltamaan, kun on yhtä sun toista hoippuraista siellä sun täällä jne.

[QUOTE="vieras";26172839]Mantan lakitus ei kyl pienille sopiva juttu ole, opiskelijana kävin aina, mutta lasten kanssa kyllä lähinnä pelottaisi ryysis ja humalaiset.

Musta parasta on vaan vaikkapa Wappu-henkinen picnic ystävien kanssa.[/QUOTE]

Jos pelottaa ryysis ja humalaiset niin vappuna ei voi kyllä lähteä kotoa minnekään. Ei sinne Mantan lakitukseen tarvi tunkea eturiviin vaan voi kuunnella ja katella kauempaakin. Siellä on kuitenkin sitä säpinää, jos jotain haluaa.

[QUOTE="vieras";26172862]Jos pelottaa ryysis ja humalaiset niin vappuna ei voi kyllä lähteä kotoa minnekään. Ei sinne Mantan lakitukseen tarvi tunkea eturiviin vaan voi kuunnella ja katella kauempaakin. Siellä on kuitenkin sitä säpinää, jos jotain haluaa.[/QUOTE]

Voi lähteä kotoa mutta ei Mantan lakitukseen, jossa todellakin on ryysis ja humalaisia eikä ole lapsille sopiva paikka. Jos menee riittävän kauas, ei näe Mantan lakitusta.

Piknikille tietysti. Eikös se Ullanlinnanmäellä ole se helsinkiläisten perinteinen piknik? Tungosta siellä varmasti on, mutta jos vauvan kanssa jaksaa lähteä liikkeell jo aamusta päivin, löytyy varmasti vielä tilaa.

Yhteistyössä