Ka - "kalluppia" pukkaa!! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreezeCat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreezeCat

Tunnettu jäsen
14.12.2011
41 858
14 935
113
Kuinka moni kätevä emäntä on juuri parhaillaan enemmän tai vähemmän pulassa munkkiensa kanssa eli joko on sormet taikinassa tai paistohommat menossa?!

Täällä ilmottautuu yksi moisen operaation aloittanut :wave:..ja näemmä ajattelin sitten tehdä kertalaakista isomman satsin, jota vissiin paistelen huolella lämpimässä tuvassa pitkällä hartaudella :p!

Taikina kohoamassa :wave:

Mutta leivon ne paistovalmiiksi ja sitten mies valtaa keittiön ja minä menen lasten kanssa pihalle. Minä ja munkkien paisto = tulipalo.

Jooh..saas nähdä kuinka tässä huushollissa sitten käyneekään - onnistuisinkohan ekaa kertaa olla tekemättä elämää yhtään sen enempää jännemmäksi kuin mitä se jo nyt onkaan...haalin mä tohon lähelle ison sammutuspeitteen ja kattilankansiakin on jo vino pino :snotty:...

Mulla oli vaihtoehtoina - joko paistat itse tai sitten menet ja asennat asuntovaunuun uudet radiostereoäänentoistolaitetsydeemit piuhoineen kaikkineen....että kahdesta pahasta valitse sitten toinen paha :kieh:....miehet :stick:! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26168749:
Ajattelin että teen huomenna, mutta saattaapi olla etten teekään.
Näin just oksennuspaskataudista selvittyä ei oikein tee mieli. Hiki tulee pelkästä ajatuksestakin.

Oi joo, voi itku - voin vain kuvitella. Toivut kaikessa rauhassa, koukkaat vaikka huomenna kaupan kautta hakemassa muutamat valmiit...jos edes silloinkaan tekee mieli moisia ajatellakaan ostaa...

Jooh..saas nähdä kuinka tässä huushollissa sitten käyneekään - onnistuisinkohan ekaa kertaa olla tekemättä elämää yhtään sen enempää jännemmäksi kuin mitä se jo nyt onkaan...haalin mä tohon lähelle ison sammutuspeitteen ja kattilankansiakin on jo vino pino :snotty:...

Mulla oli vaihtoehtoina - joko paistat itse tai sitten menet ja asennat asuntovaunuun uudet radiostereoäänentoistolaitetsydeemit piuhoineen kaikkineen....että kahdesta pahasta valitse sitten toinen paha :kieh:....miehet :stick:! :D

Mä asentaisin nuo radiostereoäänentoistolaitetsydeemit! Kuulosta helpolta :whistle:

Mä asentaisin nuo radiostereoäänentoistolaitetsydeemit! Kuulosta helpolta :whistle:

Mäkin kyllä ajattelin terästää iänikuisen vanhoja muistoja sähköopista mutta annoin sitten - mokoma - periksi ;)... Loistakoon mies sitten viritelmiensä parissa, kunhan tuosta johtoviidakosta sitten aikanansa selviää voittajana :D...ja sitä musanautintoa sitten odotellessa taidan hilata tuonne ulos nätisti vaunun ovensuuhun tuon sammutuspeiton :whistle:...

munkit on nousemassa ja täyte on valmiina (tarkotus tehdä joko vadelmahillolla täytettyjä ja kinuskilla kuorrutettuja munkkeja tai sit kinuskilla täytettyjä munkkeja).

munkit on nousemassa ja täyte on valmiina (tarkotus tehdä joko vadelmahillolla täytettyjä ja kinuskilla kuorrutettuja munkkeja tai sit kinuskilla täytettyjä munkkeja).

Oi nam :p! Kuulostaa ihan törkeen syntisen hyviltä..onneksi mä en osaa tehdä kinuskia... Mä ihan ajattelin perinteistä sokeripintaa muttamutta...jokapaikassa :cool: on esillä ollut enempivähempi kuorrutetut ja koristellut munkit, niin josko mä jonkinlaisen tomusokerisotkun saisin aikaiseksi, edes joihinkin...

Glenn - tuskin maltan odottaa tuota lähestyvää paistamissessiota...meillä vielä aurinko porottaa suoraan keittiön ikkunasta sisään, ja vaikka olen nyt ennakoiden vetänyt verhot alas, niin..joo, tarkenee :D. No, kesähelteisiin harjoitellessa!

Piika- äiti - antoisaa paistohetkeä huomiselle :)! Mä ajattelin kans ensiksi siirtää hommat huomiselle mutta muistin, että meillä on jo hiukan järkättyä ohjelmaakin, joten en taidakaan tunkea sinne mitään ylimääräistä.

Vieras - sinulla on ihana anoppi :)! Hemmottelee teidät ihan piloille. Nautiskele huolella :)!

Olen kuin tuuliviiri munkkien kanssa. Ensin ajattelin etten tee, sitten kuitenkin mietin, että teenpäs, nyt taas meinasin etten tee. Mutta noi Woltin munkkisuunnitelmat... Kääk, teenkö sittenkin?!?

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Oi nam :p! Kuulostaa ihan törkeen syntisen hyviltä..onneksi mä en osaa tehdä kinuskia... Mä ihan ajattelin perinteistä sokeripintaa muttamutta...jokapaikassa :cool: on esillä ollut enempivähempi kuorrutetut ja koristellut munkit, niin josko mä jonkinlaisen tomusokerisotkun saisin aikaiseksi, edes joihinkin...

katotaan miten toi nyt onnistuu.
Toi kinuski on "pikakinuskia" eli makeutettu tiivistetty maito tölkki joka on keitetty vedessä. riippuu sen sakeudesta et laitetaanko täytteeks vai kuorrutteeks.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26168891:
Olen kuin tuuliviiri munkkien kanssa. Ensin ajattelin etten tee, sitten kuitenkin mietin, että teenpäs, nyt taas meinasin etten tee. Mutta noi Woltin munkkisuunnitelmat... Kääk, teenkö sittenkin?!?

Mulla oli pari päivää takoperin samanlainen tilanne - toisaalta joo, ehdottomasti ja toisaalta valmiitkin kelpais. No - tässä ollaan. Pistä sinäkin hihat heilumaan ja sormet taikinaan, porukalla tässä kun tehdään niin joutuisammin tulevatkin :)!

Viimeksi muokattu:
Mä rupesin miettii tänään,et huomenna pitää ostaa öljyä,jauhoja ja sokeria.
Sit mietin,et hemmetti eihän mul ehkä oo ees kattilaa jos niitä vois paistaa..
Pitäs tutkii onko noi alumiini,teräs vai mitä kattiloita. :D

Musta tuntuu,et teen tästä ihan hirveen suuren ongelman ittelleni nyt.. :D

Glenn - tuskin maltan odottaa tuota lähestyvää paistamissessiota...meillä vielä aurinko porottaa suoraan keittiön ikkunasta sisään, ja vaikka olen nyt ennakoiden vetänyt verhot alas, niin..joo, tarkenee :D. No, kesähelteisiin harjoitellessa!

Jep, mulla oli paita ihan hiestä märkänä.

Munkinpaiston vois oikeastaan ottaa treenin kannalta. Samahan se mitän sen hien hommaa pintaan:D

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Mie en itse rupea paistamaan munkkeja, ostan kaupasta jos vapuksi halutaan munkkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26168933:
Mä rupesin miettii tänään,et huomenna pitää ostaa öljyä,jauhoja ja sokeria.
Sit mietin,et hemmetti eihän mul ehkä oo ees kattilaa jos niitä vois paistaa..
Pitäs tutkii onko noi alumiini,teräs vai mitä kattiloita. :D

Musta tuntuu,et teen tästä ihan hirveen suuren ongelman ittelleni nyt.. :D

Siis munhan piti tossa häiritä miestä piuhojenlaittourakassaan, että tulee mulle todistamaan että meijän kattilat on teräskattiloita :D....joo, paistohetki lähestyy ja mun aivotoiminta keskittyy vain väistämättömän jännitysnäytelmän kohtaamiseen, muuhun en oikein kykene :D!

Yhteistyössä