Pakkohan JUMALA on olla olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
[QUOTE="uskis";26160945]Jumala on, Jeesus on, Pyhä Henki on. Ja joka haluaa sydämestään oppia Hänet tuntemaan niin saa Hänet tuntea. Muista ap. että olet Jumalalle rakas, rukoile Jeesusta sydämeesi. Se on parasta mitä ikinä voi ihminen kokea.[/QUOTE]

kiitos jumalalle tästä vastauksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160909:
Esim?
Miks ihmiset sitten rukoilee kun on vaikeeta?
No Gilgamesh-eepos on vanhempi, siitä on todennäköisesti kopioitu raamattuun tulvajuttu.

Zarahustran tekstit ovat vanhoja myös.

Muinaisesta Egyptistä on säilynyt kaikenlaisia jumaltaruja.

Eihän se raamattu ole löytynyt jostain kokonaisena, ja hiiliajoitettu tiettyyn ajanjaksoon. Yleinen ajatus, että raamattu kattaa n 6000 vuoden ajanjakson, eikös se ole peräisin raamatusta? Eli taas se kehäpäätelmä...
 
"vieras"
Mutta sitten ootko ajatellu sitä... kun raamatussa on just esim. että kun lapset kuolee, niin ne menee suoraan taivaaseen jne... Mihin sä/työ uskotte?
Oletko ajatellut tällaista hyvin makaaberia (tämä ihan vain ajatusleikkinä/filosofisena pohdintona!), että jos alle 7-vuotiaat hujahtavat kuollessaan suoraan taivaaseen, miksi uskovaiset eivät tapa lapsiaan ennen sitä? Toki he itse silloin joutuisivat helvettiin, mutta moni vanhempi tekisi melkein mitä tahansa oman lapsensa puolesta, ja tällöin oma lapsi olisi ainakin takuulla pelastettu.
 
alkuperäinen
No Gilgamesh-eepos on vanhempi, siitä on todennäköisesti kopioitu raamattuun tulvajuttu.

Zarahustran tekstit ovat vanhoja myös.

Muinaisesta Egyptistä on säilynyt kaikenlaisia jumaltaruja.

Eihän se raamattu ole löytynyt jostain kokonaisena, ja hiiliajoitettu tiettyyn ajanjaksoon. Yleinen ajatus, että raamattu kattaa n 6000 vuoden ajanjakson, eikös se ole peräisin raamatusta? Eli taas se kehäpäätelmä...
En nyt varmaan puoliakaan tajunnu tosta, mutta perimmäinen ajatukseni oli juuri se että oikee jumala on pakko olla olemassa....En mä ainakaan ole ennen kuullu mistään egyptiläisistä jumaltaruista? Kuitenkin uskon, että raamatun aika on ollu olemassa ja jeesus noussu ylös taivaaseen jne...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160890:
Täh? Saatan olla tyhmä, mutta mitä sää tarkotat ja mihin perustat tän?
Jos raamattua miettii, ni miks se ois kantautunu niin kaukaa, en mä tiiä, miks asiat menis niin kun mä rukoilen?
Miksi Jumala vastaa sinun rukouksiisi, mutta ei minun? Mikä tekee sinusta paremmin ihmisen kuin minusta? Miksi Jumala välittäisi sinun rukouksistasi enemmän kuin minun rukouksistani? Lapsuuteni oli kammottava ja rukoilin usein Jumalaa, aidosti ja välillä jopa epätoivoisesti, mutta eipä Jumala tehnyt mitään. Olenko paha ihminen? Onko sinun uskosi parempaa kuin minun? Miksi? Mikä tekee ihmisestä hyvän? Mikä tekee ihmisen uskosta oikeanlaisen? Millä perusteilla Jumala vastaan jonkun rukouksiin, mutta ei toisen?
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras";26160966]Oletko ajatellut tällaista hyvin makaaberia (tämä ihan vain ajatusleikkinä/filosofisena pohdintona!), että jos alle 7-vuotiaat hujahtavat kuollessaan suoraan taivaaseen, miksi uskovaiset eivät tapa lapsiaan ennen sitä? Toki he itse silloin joutuisivat helvettiin, mutta moni vanhempi tekisi melkein mitä tahansa oman lapsensa puolesta, ja tällöin oma lapsi olisi ainakin takuulla pelastettu.[/QUOTE]

Kieltämättä tää pistää miettimään... mutta jos uskossa olevat pelastaa itsensä ja kasvattaa lapsensa uskoon ja sitä kautta taivaaseen?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160967:
En nyt varmaan puoliakaan tajunnu tosta, mutta perimmäinen ajatukseni oli juuri se että oikee jumala on pakko olla olemassa....En mä ainakaan ole ennen kuullu mistään egyptiläisistä jumaltaruista? Kuitenkin uskon, että raamatun aika on ollu olemassa ja jeesus noussu ylös taivaaseen jne...
Eli jos sinä et ole kuullut jostain, sitä ei ole tapahtunut? Oletko ollut koulussa ollenkaan hereillä? Jos et ole kuullut egyptiläisistä jumalista, kannattaa käydä hakemassa kirjastosta joku ihan historian perusteos. Ihan mikä tahansa. Sivistyksessä on jumalattoman iso aukko. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: rtee
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160970:
Kieltämättä tää pistää miettimään... mutta jos uskossa olevat pelastaa itsensä ja kasvattaa lapsensa uskoon ja sitä kautta taivaaseen?
Mutta uskovaiset eivät voi olla varmoja siitä, että lapsi pysyy uskossa - varsinkaan nykyaikana. Ateismin vaara vaanii joka nurkan takana...
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras";26160968]Miksi Jumala vastaa sinun rukouksiisi, mutta ei minun? Mikä tekee sinusta paremmin ihmisen kuin minusta? Miksi Jumala välittäisi sinun rukouksistasi enemmän kuin minun rukouksistani? Lapsuuteni oli kammottava ja rukoilin usein Jumalaa, aidosti ja välillä jopa epätoivoisesti, mutta eipä Jumala tehnyt mitään. Olenko paha ihminen? Onko sinun uskosi parempaa kuin minun? Miksi? Mikä tekee ihmisestä hyvän? Mikä tekee ihmisen uskosta oikeanlaisen? Millä perusteilla Jumala vastaan jonkun rukouksiin, mutta ei toisen?[/QUOTE]

mitä rukoilit? Voisiko jumalalla olla meille kaikille suunnitelma? jos jumala kuitenkin vastas mutta et ymmärtänyt ottaa sitä vastaan tai et tajunnut että juuri "se" vastaus oli jumalalta?
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160974:
mitä rukoilit? Voisiko jumalalla olla meille kaikille suunnitelma? jos jumala kuitenkin vastas mutta et ymmärtänyt ottaa sitä vastaan tai et tajunnut että juuri "se" vastaus oli jumalalta?
Ja mitä jos jumala on vastannut sinun rukouksiin mutta et ole tajunnut niitä että on niin?
 
"uskis"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160951:
kiitos jumalalle tästä vastauksesta.
Olen saanut sen kokea todeksi omassa elämässäni (niinkuin niin monet muutkin).
Kuitenkin raamattu sanoo, että se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja vain harvat sen löytävät.
Toivon, että sinä saat elää Jeesuksen kanssa. Sitä ei tarvitse ikinä katua.
Siunausta ja johdatusta elämääsi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160974:
mitä rukoilit? Voisiko jumalalla olla meille kaikille suunnitelma? jos jumala kuitenkin vastas mutta et ymmärtänyt ottaa sitä vastaan tai et tajunnut että juuri "se" vastaus oli jumalalta?
Sanotaan, että rukoilin, että kaltoinkohtelu loppuu, ei loppunut, vaan paheni. En tiedä millaisen vastauksen Jumala olisi voinut antaa, että en sitä huomannut. Mikä Jumalan suunnitelma voisi olla tässä? Miksi se olisi Jumalan suunnitelma minulle? Tämä jumala kuulostaa aika julmalta... Luulin, että Jumalan pitäisi olla hyvä ja kaikkivoipainen. Miksi hän auttaa joitakin, mutta ei toisia?
 
"vieras"
[QUOTE="uskis";26160976]Olen saanut sen kokea todeksi omassa elämässäni (niinkuin niin monet muutkin).
Kuitenkin raamattu sanoo, että se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja vain harvat sen löytävät.
Toivon, että sinä saat elää Jeesuksen kanssa. Sitä ei tarvitse ikinä katua.
Siunausta ja johdatusta elämääsi.[/QUOTE]

Kun ihmiset puhuvat itsestään tähän malliin, en voi kuin ihmetellä tätä häpeämätöntä ja suunnatonta omahyväisyyttä. Ironista kyllä monet uskovaiset samaan hengenvetoon mielellään esintyyvät vaatimattomina, syntisinä maanmatosina.
 
alkuperäinen
[QUOTE="uskis";26160976]Olen saanut sen kokea todeksi omassa elämässäni (niinkuin niin monet muutkin).
Kuitenkin raamattu sanoo, että se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja vain harvat sen löytävät.
Toivon, että sinä saat elää Jeesuksen kanssa. Sitä ei tarvitse ikinä katua.
Siunausta ja johdatusta elämääsi.[/QUOTE]

Kiitos, toivon samaa. Joskus kun elämä tuntuu lohduttomalta, niin sitä miettii, että missä jumala silloin on? Mutta kuitenkin itse uskon jumalaan ja toivon että saan elää jeesuksen kanssa. Välillä tai muutenkin tuntuu, ettei minulla ole varmuutta että jumala kuuntelis mua.. tiedän, ettei jeesuksen kanssa elämistä tartteisi katua, musta vaan tuntuu, ettei jostain syystä jeesus hyväksy mua! Oonko tehny elämässäni jotain niin pahaa? Varsinaisesti rikosta en ole tehny, mutta muutoin? Miks mä en saa sydämmeeni varmuutta jeesuksesta/jumalasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160967:
En nyt varmaan puoliakaan tajunnu tosta, mutta perimmäinen ajatukseni oli juuri se että oikee jumala on pakko olla olemassa....En mä ainakaan ole ennen kuullu mistään egyptiläisistä jumaltaruista? Kuitenkin uskon, että raamatun aika on ollu olemassa ja jeesus noussu ylös taivaaseen jne...
Pointti taisi olla se, että kaikki nuo kirjat mitä Mythago luetteli on ollut olemassa yhtä kauan tai kauemmin kuin Raamattu eli se kuinka kauan joku kirja on ollut olemassa ei ole mikään todiste siitä, että kirjan sadut ovat totta.

Oletko sä käynyt peruskoulua? Miten on mahdollista, että et ole ikinä kuullut egyptiläisistä jumaltaruista? Oletko kuullut kreikkalaisista jumaltaruista? Muista uskonnoista kuin kristinuskosta?
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras";26160977]Sanotaan, että rukoilin, että kaltoinkohtelu loppuu, ei loppunut, vaan paheni. En tiedä millaisen vastauksen Jumala olisi voinut antaa, että en sitä huomannut. Mikä Jumalan suunnitelma voisi olla tässä? Miksi se olisi Jumalan suunnitelma minulle? Tämä jumala kuulostaa aika julmalta... Luulin, että Jumalan pitäisi olla hyvä ja kaikkivoipainen. Miksi hän auttaa joitakin, mutta ei toisia?[/QUOTE]

Entä jos sun oli tarkotus kokea jotkut asiat? ...itte oon kans joutunu elämässäni kokemaan yhtä jos toista, mutta silti viimeistään hädän hetkellä turvaudun jumalaan, vaikka tiiän että jumala pitäis olla osa elämää, on vaan niin vaikeeta kuitenkin, kun jotenkin tunnen ettei jumala hyväksy mua vaikka hän kyllä vastaa rukouksiini.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160985:
Entä jos sun oli tarkotus kokea jotkut asiat? ...itte oon kans joutunu elämässäni kokemaan yhtä jos toista, mutta silti viimeistään hädän hetkellä turvaudun jumalaan, vaikka tiiän että jumala pitäis olla osa elämää, on vaan niin vaikeeta kuitenkin, kun jotenkin tunnen ettei jumala hyväksy mua vaikka hän kyllä vastaa rukouksiini.
Miksi Jumala halusi, että joudun kokemaan seksuaalista hyväksikäyttöä, vähättelyä ja koulukiusaamista? Miksi Jumala halusi, että minulla ei ole yhtään ystävää? Miksi Jumala halusi, että opin vihaamaan ja häpeämään itseäni? Miksi Jumala halusi, että joudun taistelemaan itsetuhoisuuden, masennuksen ja ahdistuksen kanssa niin, että arjesta selviäminen on vaikeaa? Miksi Jumala antoi minulle taiteellisia lahjoja, mutta ei mahdollisuutta toteuttaa niitä? Miksi Jumala teki minut sosiaaliseksi, mutta antoi minun kokea sellaista, mikä sai minut pelkäämään ihmisiä? Miksi kun rukoilin hädissäni ja epätoivoissani Jumalalta apua sydämestäni, en saanut mitään, en yhtään mitään? Miksi Jumala ei olisi antanut edes vähän toivoa, että olisin voinut uskoa Jumalaan? Miksi asiat muuttuivat vain pahemmiksi? Miksi Jumala ei auttanut minua saamaan apua ja toipumaan kun sitä tarvitsin?
 
"uskis"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160981:
Kiitos, toivon samaa. Joskus kun elämä tuntuu lohduttomalta, niin sitä miettii, että missä jumala silloin on? Mutta kuitenkin itse uskon jumalaan ja toivon että saan elää jeesuksen kanssa. Välillä tai muutenkin tuntuu, ettei minulla ole varmuutta että jumala kuuntelis mua.. tiedän, ettei jeesuksen kanssa elämistä tartteisi katua, musta vaan tuntuu, ettei jostain syystä jeesus hyväksy mua! Oonko tehny elämässäni jotain niin pahaa? Varsinaisesti rikosta en ole tehny, mutta muutoin? Miks mä en saa sydämmeeni varmuutta jeesuksesta/jumalasta?
Ehkä sinun kannattaisi mennä seurakunnan kokouksessa rukoiltavaksi. Voisit sanoa, että haluat antaa elämäsi Jeesukselle.
En voi kuin suositella, että teet ratkaisusi, Jeesus on itse sanonut, että "joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos". Hän on luvannut ottaa vastaan ja antaa kaikki synnit anteeksi. Sinulta vaaditaan vain se uskon askel, hyppy Hänen käsivarsilleen.
Sielunvihollinen kyllä keksii kaikkia esteitä ja kuiskii niitä korvaasi, mutta sinä voit uskoa siihen mitä Jeesus on luvannut.
 
[QUOTE="vieras";26160987]Miksi Jumala halusi, että joudun kokemaan seksuaalista hyväksikäyttöä, vähättelyä ja koulukiusaamista? Miksi Jumala halusi, että minulla ei ole yhtään ystävää? Miksi Jumala halusi, että opin vihaamaan ja häpeämään itseäni? Miksi Jumala halusi, että joudun taistelemaan itsetuhoisuuden, masennuksen ja ahdistuksen kanssa niin, että arjesta selviäminen on vaikeaa? Miksi Jumala antoi minulle taiteellisia lahjoja, mutta ei mahdollisuutta toteuttaa niitä? Miksi Jumala teki minut sosiaaliseksi, mutta antoi minun kokea sellaista, mikä sai minut pelkäämään ihmisiä? Miksi kun rukoilin hädissäni ja epätoivoissani Jumalalta apua sydämestäni, en saanut mitään, en yhtään mitään? Miksi Jumala ei olisi antanut edes vähän toivoa, että olisin voinut uskoa Jumalaan? Miksi asiat muuttuivat vain pahemmiksi? Miksi Jumala ei auttanut minua saamaan apua ja toipumaan kun sitä tarvitsin?[/QUOTE]

Koska tuhansia vuosia sitten joku söi omenan... Eikö se näin mennyt? :headwall:
 
"vieras"
[QUOTE="uskis";26160988]Ehkä sinun kannattaisi mennä seurakunnan kokouksessa rukoiltavaksi. Voisit sanoa, että haluat antaa elämäsi Jeesukselle.
En voi kuin suositella, että teet ratkaisusi, Jeesus on itse sanonut, että "joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos". Hän on luvannut ottaa vastaan ja antaa kaikki synnit anteeksi. Sinulta vaaditaan vain se uskon askel, hyppy Hänen käsivarsilleen.
Sielunvihollinen kyllä keksii kaikkia esteitä ja kuiskii niitä korvaasi, mutta sinä voit uskoa siihen mitä Jeesus on luvannut.[/QUOTE]

Kiva tietää, että jos mies, joka käytti minua seksuaalisesti hyväksi, saa Jeesukselta synnit anteeksi ja taivaat portit aukeavat, koska hän uskoo Jeesukseen, mutta minä kai saan painua helvettiin kun en oikein jaksa uskoa Raamatun juttuja...
 
[QUOTE="uskis";26160988] Jeesus on itse sanonut, että "joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos". Hän on luvannut ottaa vastaan ja antaa kaikki synnit anteeksi. Sinulta vaaditaan vain se uskon askel, hyppy Hänen käsivarsilleen.[/QUOTE]

Tämä on myös yksi "mahtava" asia kristinuskossa. Käytät lapsia seksuaalisesti hyväksi, uskot Jeesukseen ja pääset taivaaseen. Kohtelet ihmisiä rakastavasti ja olet ateisti tai toisen uskonnon kannattaja ja joudut helvettiin. Minkä takia kukaan haluaa palvoa tällaista jumalaa?
 
"vieras"
Koska tuhansia vuosia sitten joku söi omenan... Eikö se näin mennyt? :headwall:
Minusta on kyllä vähän outoa, että Jumala rankaisee koko ihmiskuntaa (jopa miehiä!) siitä, mitä yksi nainen teki, vaikka naisillahan ei tunnetusti ole edes sielua. Tai siis ei ollut... Ei ainakaan ennen vuotta 1970, mutta nykyisin totta kai on. Vai miten se nyt menikään...
 
[QUOTE="vieras";26160992]Minusta on kyllä vähän outoa, että Jumala rankaisee koko ihmiskuntaa (jopa miehiä!) siitä, mitä yksi nainen teki, vaikka naisillahan ei tunnetusti ole edes sielua. Tai siis ei ollut... Ei ainakaan ennen vuotta 1970, mutta nykyisin totta kai on. Vai miten se nyt menikään...[/QUOTE]

Jumala on siis pitkävihainen sadisti ja taitaa olla myös narsisti kun ihmisten teoilla ei ole väliä, ainoastaan sillä, että häntä ihaillaan. Majurin teoria alkaa tuntumaan aina vaan uskottavammalta.
 
Pointti taisi olla se, että kaikki nuo kirjat mitä Mythago luetteli on ollut olemassa yhtä kauan tai kauemmin kuin Raamattu eli se kuinka kauan joku kirja on ollut olemassa ei ole mikään todiste siitä, että kirjan sadut ovat totta.

Oletko sä käynyt peruskoulua? Miten on mahdollista, että et ole ikinä kuullut egyptiläisistä jumaltaruista? Oletko kuullut kreikkalaisista jumaltaruista? Muista uskonnoista kuin kristinuskosta?
Kiitos selvennyksestä Rtee, en edes tajunnut olevani monimutkainen ;)

Mutta juuri näin, tekstin vanhuus ei ole tae sen totuudesta. Ja se, että aapee ei ole noista kuullut ei myöskään ole todiste siitä, että kristinusko olisi jotenkin todellisempi. Vaan pikemminkin todiste aukosta yleissivistyksessä.

Aapee, jos sinulle olisi lapsesta asti kerrottu epygtiläisistä jumalista oikeina jumalina ja muista uskonnoista vain kansantaruina, niin etköhän silloin ajattelisi aivan samoin. Että pakkohan niiden on olla se oikea totuus.
 
"uskis"
"Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla". Ei ole olemassa yhtään synnitöntä ihmistä.
Ja kaikilla on mahdollisuus pelastua, koska Jeesus kuoli kaikkien puolesta.
Mutta se vaatii paljon, se vaatii koko elämänsä antamista Jumalan käsiin.
Yleensä saa myös kokea pilkkaa uskonsa tähden. Mutta ei ole mitään parempaa kuin olla Jumalan kädellä.
 

Yhteistyössä