Pakkohan JUMALA on olla olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
Harhaa
Mä Mietin kyllä samaa ja kaikkien vaikeitten kokemusten kautta oon asiaa miettiny, mutta sitte luin raamatusta että jumala sallii just kaikkia pahoja asioita sen jälkeen kun eeva söi omenan puusta.. no joo..mutta vaikka mun kohdalle tosiaan on sattunu vaikeita asioita, esim. yks tuttavaperhe, jossa just oli kaks lasta ja niiden vanhemmat(molemmat) kuoli kun lapset oli alaikäisiä ja lapset jäi yksin, ni välttämättä sitä miettii että missä jumala sillon on, mutta sitten raamattu kirjottaa että kaikella on tarkotuksesa jne...
Mikä tarkoitus sillä on, että maailmassa kuolee joka päivä tuhansia lapsia nälkään? Okei, joku muori meni ahneuksissaan syömään omenan joskus Aatamin aikaan. Aika pitkävihainen äijä tuo jumala, kun tappaa yhden hedelmän takia viattomia lapsia seuraavat x tuhatta vuotta.
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26160883:
Taitaapi "nykyisin jumalana tunnettu olla itse saatanaksi kutsuttu" ja saatanaksi sanottu olla oikea rakkauden ja pelastuksen luoja, eli oikea jumala
Täh? Saatan olla tyhmä, mutta mitä sää tarkotat ja mihin perustat tän?
Jos raamattua miettii, ni miks se ois kantautunu niin kaukaa, en mä tiiä, miks asiat menis niin kun mä rukoilen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160890:
Täh? Saatan olla tyhmä, mutta mitä sää tarkotat ja mihin perustat tän?
Jos raamattua miettii, ni miks se ois kantautunu niin kaukaa, en mä tiiä, miks asiat menis niin kun mä rukoilen?
Jos asiat menee niin kuin rukoilet eikö nyt kannattaisi rukoilla, että huomenna tulee lottovoitto.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160890:
Täh? Saatan olla tyhmä, mutta mitä sää tarkotat ja mihin perustat tän?
Jos raamattua miettii, ni miks se ois kantautunu niin kaukaa, en mä tiiä, miks asiat menis niin kun mä rukoilen?

Avaa ajatteluasi, niin ehä ymmärrät saatanan saatanallisen juonen
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160890:
Täh? Saatan olla tyhmä, mutta mitä sää tarkotat ja mihin perustat tän?
Jos raamattua miettii, ni miks se ois kantautunu niin kaukaa, en mä tiiä, miks asiat menis niin kun mä rukoilen?
Onhan niitä muitakin tekstejä olemassa, vanhempiakin kuin raamattu. Ne on kans kantautuneet kaukaa. Ihmisten kulttuurista on olemassa kaikenlaista juttua mikä on säilynyt pitkät ajat, ei siihen tarvita mitään henkimaailman väliintuloa.
 
Harhaa
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26160883:
Taitaapi "nykyisin jumalana tunnettu olla itse saatanaksi kutsuttu" ja saatanaksi sanottu olla oikea rakkauden ja pelastuksen luoja, eli oikea jumala
Kyllä! Eiköhän perusteta uusi saatanakultti tämän ympärille. Majuri olkoon hyvä (huono?) paimenemme.
Onko kukaan muuten lukenut José Saramagon kirjaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumi? Siinä mennään vähän näillä linjoilla. Saatanan sanoin: "One has to be God to countenance so much blood." (Sori tyylivirhe, alkukieli on tietysti portugali, enkä keksi nyt sujuvaa suomennosta)
 
Mutta sitten ootko ajatellu sitä... kun raamatussa on just esim. että kun lapset kuolee, niin ne menee suoraan taivaaseen jne... Mihin sä/työ uskotte?
Tätä nyt on vaikeaa yrittää yhteen viestiin saada...en usko, että mikään yksittäinen ihmiskunnasta ulkopuolinen taho ohjailisi tapahtumia. Sen sijaan uskon eräänlaiseen kollektiiviseen "alitajuntaan", joka toki määrittelee hyvin paljon mitä meille ihmiskuntana/yhteiskuntana--> täten toki myös yksilötasolla tapahtuu MUTTA silti näillä tapahtumilla ei ole mitään ennalta määriteltyä tarkoitusta (tietoista). Yksilö, jopa yhteiskunta saattaa toki asettaa toiminnalleen tavoitteita, mutta seurauksia ei koskaan voida luotettavasti ennustaa. Tämä aiheutuu kollektiivisen alitajunnan vaikutuksesta sekä elämän sattumanvaraisuudesta.

Mitä tulee ihan yksilön omaan elämään, asioita tapahtuu sattumalta ja niille luodaan kulloisenkin tarpeen mukainen merkitys jälkikäteen. Tästä seuraa se, että ihminen on itse oma "jumalansa".

Mitä tulee kuolemanjälkeiseen elämään: sen merkitys katoaa kuollessa. Ajatus kuolemanjälkeisestä elämästä on tarkoitettu eläville, ei kuolleille. Tässä tapauksessa, kuten joissain muissakin, tapahtumalle on luotu merkitys jo etukäteen. Tilanne on kuitenkin tässä asiassa kaikkien kannalta hyvä: jos uskot siihen eikä sitä olekaan, et kuitenkaan pääse pettymään.
 
alkuperäinen
Tätä nyt on vaikeaa yrittää yhteen viestiin saada...en usko, että mikään yksittäinen ihmiskunnasta ulkopuolinen taho ohjailisi tapahtumia. Sen sijaan uskon eräänlaiseen kollektiiviseen "alitajuntaan", joka toki määrittelee hyvin paljon mitä meille ihmiskuntana/yhteiskuntana--> täten toki myös yksilötasolla tapahtuu MUTTA silti näillä tapahtumilla ei ole mitään ennalta määriteltyä tarkoitusta (tietoista). Yksilö, jopa yhteiskunta saattaa toki asettaa toiminnalleen tavoitteita, mutta seurauksia ei koskaan voida luotettavasti ennustaa. Tämä aiheutuu kollektiivisen alitajunnan vaikutuksesta sekä elämän sattumanvaraisuudesta.

Mitä tulee ihan yksilön omaan elämään, asioita tapahtuu sattumalta ja niille luodaan kulloisenkin tarpeen mukainen merkitys jälkikäteen. Tästä seuraa se, että ihminen on itse oma "jumalansa".

Mitä tulee kuolemanjälkeiseen elämään: sen merkitys katoaa kuollessa. Ajatus kuolemanjälkeisestä elämästä on tarkoitettu eläville, ei kuolleille. Tässä tapauksessa, kuten joissain muissakin, tapahtumalle on luotu merkitys jo etukäteen. Tilanne on kuitenkin tässä asiassa kaikkien kannalta hyvä: jos uskot siihen eikä sitä olekaan, et kuitenkaan pääse pettymään.
Mistä tiiät ettei ole ennalta määriteltyä tarkoitusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160909:
Esim?
Miks ihmiset sitten rukoilee kun on vaikeeta?
Koska ihmiset haluavat uskoa. Ihmiset kaipaavat elämäänsä turvaa, jotain merkityksellistä. Koska on niin paljon helpompi uskoa, että kaikki on ennalta määrättyä kuin, että elämä on vain sattumaa. Ei se millään tavalla todista jumalan olemassaolosta, se todistaa vain siitä, että ihmiset haluavat uskoa.
 
Harhaa
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160909:
Esim?
Miks ihmiset sitten rukoilee kun on vaikeeta?
Rukoilu on vain toivetta, jolle uskovaiset antavat mystisen merkityksen (varsinkin silloin, kun toive toteutuu). Kyllä minäkin joskus toivon ja "rukoilen", että joku asia selviää, mutta en osoita sitä toivetta millekään taruolennolle.
 
minä,
Islamilaisissa maissa kuten noi pakistan ja iran, sielläkin tulvia ja maanjäristyksiä vähän väliä ja ihmisiä kuolee isot määrät. Muhammettien allahi ei välitä mitään vaikka ne rukoilee melkein jatkuvasti .
 
"uskis"
Jumala on, Jeesus on, Pyhä Henki on. Ja joka haluaa sydämestään oppia Hänet tuntemaan niin saa Hänet tuntea. Muista ap. että olet Jumalalle rakas, rukoile Jeesusta sydämeesi. Se on parasta mitä ikinä voi ihminen kokea.
 

Yhteistyössä