G. Millainen koulutus sun vanhemmilla / isovanhemmilla on?

  • Viestiketjun aloittaja "Ninni"
  • Ensimmäinen viesti
mietin
äiti 65 v : toimistonhoitaja - koulutuksena siis merkonomi
isä 67 v : opettaja / rehtori eli yliopistopohjainen koulutus

mummo 85 v : ei tietääkseni kansakoulun lisäksi muuta koulutusta, hoiti lapsia (omia ja vieraita ) kotona
Pappa 87 v ( kuollut) : palomestari

mummo 101 v (kuollut ) : leipuri
pappa - ikää en muista mutta kuollut samoin - kirvesmies
 
Äiti 66, neurologi+psykiatrian erikoislääkäri.
Isä 76, kansakoulu ja tehny sen jälkeen raksaduunia.
Isoäiti+pappa olivat opettajia(äidin puoli)
Mummin ja ukin jutuista en tiiä(isän puoli).
Äidin puolella on lekureita, opettajia jne, isän suku duunareita.
 
Mun isä on hammasteknikko ja äiti lastentarhanope (jo eläkkeellä) isovanhemmat kaikki olivat maaniviljelijöitä/karjanhoitajia, en tiedä heidän koulunkäyntihistoriaa, kansakoulunainakin käyneet.
 
Diplomi-insinööri
[QUOTE="Ninni";23699746]Ja ikä about?

Kansakoulu? Kansalaiskoulu? Oppikoulu? Lyseo? Yliopisto?

Mummo 79v: kansakoulu, emäntäkoulu (tai kurssi, ei kestänyt kauaa)
Pappa 82v: kansakoulu, oppikoulu, maatalouskoulu[/QUOTE]

Isoäiti: siivooja
Isoisä: kivesmies
Isoäiti (isän puoli): ei tietoa
Isoisä: kuorma-auton kuljettaja

äiti: Kauppatieteen maisteri, johtaja rahoitusalalla
isä: Kauppatieteen maisteri, konsultti, tekee väitöskirjaa työn ohessa
 
lucifer
isovanhemillani ei minkäänlaisia, olivat pientilallisia.
äidilläni ei ole mitään koulutusta, hoitanut 8v asti lehmiä kotitilallaan.
isäni on voimajohtoasenteja.

itselläni ammattikoulun ammattitutkinto.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
'*
Äiti, 73-v, myyjänä vaatekaupassa, koulutus kansakoulu ja joku kotitalouskurssi tms. 50-60 -luvulla
Isä, 68-v, postimies ja linja-autonkuljettaja, koulutuksesta ei tarkempaa tietoa
Äidin vanhemmat olivat maanviljelijöitä, ei tietoa koulutuksesta
Isän isä oli muistaakseni rajavartija ja isän äiti parturi-kampaaja, omisti oman liikkeen.
 
isä on ollut kansakoulupohjalta tekussa ja hänen äitinsä on ollut kansakoulun lisäksi emäntäkoulussa

äidillä ja muilla isovanhemilla ei ole muuta koulusivistystä kuin rippi- ja kansakoulu, jos isänisän sota-aikana saamaa asealiupseerin koulutusta ei lasketa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tämä olisi mielenkiintoinen, jos myös vastaajien koulutus tulisi ilmi.
Äiti 69, isä 68.
Äiti erikoislääkäri, isä tekniikan lisensiaatti.

Isovanhemmat kaikki kuolleet.
Äidinvanhemmat: kotitalouskoulu ja toisella kansakoulu.
Isänvanhemmat: kummallakin kansakoulu.
Minulla kaksi kandidaatin ja yksi maisteritutkinto.
Sisar proviisori.
Veljet yksi neurobiologi ja kaksi insinööriä.

:)
 
sinulle aapee
[QUOTE="Ninni";23699746]Ja ikä about?

Kansakoulu? Kansalaiskoulu? Oppikoulu? Lyseo? Yliopisto?

Mummo 79v: kansakoulu, emäntäkoulu (tai kurssi, ei kestänyt kauaa)
Pappa 82v: kansakoulu, oppikoulu, maatalouskoulu[/QUOTE]



Oppikoulu on sama kuin lyseo. Lyseo oli ennen muinoin vain pojille, tyttölyseo tytöille ja yhteislyseo molemmille.
 
mama the strange
Mulla itsellä on takana korkeakoulu.

Äiti n.55 on käynyt kauppaopiston
Isä n. 55 kävi ammattikoulun

Mummot ja papat (osa kuolleita, kaikki 80 vuoden paremmalla puolella) ovat käyneet kansakoulun.

Olen duunarisuvusta, joskin yksi sukuhaara tulee Venäjältä ja on ollut siellä korkeassa asemassa. Minä olen isänpuolen suvun ensimmäinen ylioppilas. Äidin puolelta kaksi serkkua ehti ensin. Koulutusta meillä on aina arvostettu ja oli itsestäänselvää, että minä ja sisarukseni menimme lukioon.
 
Siskoja ja veljiä ei kysytty.
Oletin, että tieto olisi merkityksellinen mikäli halutaan pohtia sitä korreloiko vanhempien ja isovanhempien koulutustausta nykypolven koulutuksen kanssa.

Periaatteessa seuraavankin polven koulutus olisi siinä kohdin mielenkiintoinen lisä, mutta useimmat palstalaisista kuitenkin vielä sen verran nuoria ettei lastensa koulutus ole selvillä.

:)
 
[QUOTE="vieras";26142540]Saanko udella montako vuotta peruskoulun jälkeen olet koulunpenkkiä kuluttanut?
Kauanko noiden koulutusten hankkimiseen meni vai opiskelitko työn ohessa?[/QUOTE]

Minä olen "aina" (siis kuusivuotiaasta lähtien), ihan lyhyitä sapattijaksoja lukuunottamatta, käynyt koulua. Ja aikuisiällä se on tapahtunut työn ohessa.

Parhaillaan opiskelen viestintää ja klassista filosofia.
Kandi tehtynä ja gradukin jo jonkinlaisella mallilla.
Tähän tulee filosofia sivuaineena, mutta olen pohtinut että seuravaaksi voisi kokeilla filosofiaa pääaineeksikin...

:)
 
sinulle aapee
Oletin, että tieto olisi merkityksellinen mikäli halutaan pohtia sitä korreloiko vanhempien ja isovanhempien koulutustausta nykypolven koulutuksen kanssa.

Periaatteessa seuraavankin polven koulutus olisi siinä kohdin mielenkiintoinen lisä, mutta useimmat palstalaisista kuitenkin vielä sen verran nuoria ettei lastensa koulutus ole selvillä.
Älä oleta, lue vain aloitus.
 
Äidinäiti: farmaseutti (en tiedä minkä tason koulutus tämä oli aikoinaan?)
Äidinisä: yliopistotutkinto, vuorineuvos

Isänisä: kauppat. maisteri
Isänäiti: en tiedä, mutta oli kyllä "uranaisia"

Isä 64-v: kauppat. maisteri
Äiti 64-v: arkkitehti

Minä 27-v: kaksi kanditutkintoa, yksi maisteri, aineenopettaja

Kovat oli paineet korkeaan koulutukseen, mutta ehkä ihan hyvä niin, en kokenut raskaaksi. Nykyään tietysti korkea koulutus todella paljon yleisempi juttu, meidän perhe ei enää ole "hienoja ihmisiä" niin kuin isovanhempani olivat.
 
Minä, en sinä
Äidinäiti: farmaseutti (en tiedä minkä tason koulutus tämä oli aikoinaan?)
Äidinisä: yliopistotutkinto, vuorineuvos

Isänisä: kauppat. maisteri
Isänäiti: en tiedä, mutta oli kyllä "uranaisia"

Isä 64-v: kauppat. maisteri
Äiti 64-v: arkkitehti

Minä 27-v: kaksi kanditutkintoa, yksi maisteri, aineenopettaja

Kovat oli paineet korkeaan koulutukseen, mutta ehkä ihan hyvä niin, en kokenut raskaaksi. Nykyään tietysti korkea koulutus todella paljon yleisempi juttu, meidän perhe ei enää ole "hienoja ihmisiä" niin kuin isovanhempani olivat.
Suvussa siis kulkee teilläkin koulutus.

Oletko nyt "valmis"? Työelämässä? Sisältyvätkö kandit maisteritutkintoosi, vai ihan erillisiä? Kieltenopettajilla kai usein syntyy kielistä erillisiä kanditutkintoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kiva kun heti vastasit. Oletko ehtinyt tehdä pitkää uraa, vai oletko enemmänkin opiskelija?
Minä kirjoitan työkseni ja tein sitä jo kun aikoinaan lopetin lukion - ja aina sen jälkeenkin. Opiskelusta on jonkin verran toki apua tekstituottamisessa, mutta periaatteessa katson kyllä opiskelevani vain ikään kuin "hobbyna" töiden ohella.
Ihmiset harrastavat eri asioita; joku käy salilla, joku maalaa posliinia jne.
Minä opiskelen. Se minun harrasteeni.

:)
 
"vieras"
Iso-isovanhemmat: kiertokoulu (osa oli maanviljelijöitä, osa käsityöläisiä ja osa pelimanneja)
Isovanhemmat: kiertokoulu/kansakoulu (ompelija, muurari, teurastaja, sihteeri)
Vanhemmat: kansakoulu+ oppisopimus (kondiittori, ompelija)

Minä: Muotoilija amk (yrittäjä)
Veli: Yo-merkonomi (yrittäjä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Suvussa siis kulkee teilläkin koulutus.

Oletko nyt "valmis"? Työelämässä? Sisältyvätkö kandit maisteritutkintoosi, vai ihan erillisiä? Kieltenopettajilla kai usein syntyy kielistä erillisiä kanditutkintoja.
En ole valmis. Teen toista graduani ja toinen kandeista sisältyy siihen maisteritutkintoon. Toinen sen sijaan ihan muulta alalta kuin edellinen maisterintutkinto. Niihin aikoihin kun sen ekan tein ei vielä edes ollut erillistä alemman asteen yo-tutkintoa (mutta dinosaurukset olivat kyllä jo kuolleet sukupuuttoon. ;) )

Nykyinen opiskelu (viestintä) liittyy työhöni, mutta aiemmat ovat olleet vain oppimista oppimisen ilosta ja uteliaisuudesta maailmaa kohtaan.

:)
 
Minä, en sinä
Minä kirjoitan työkseni ja tein sitä jo kun aikoinaan lopetin lukion - ja aina sen jälkeenkin. Opiskelusta on jonkin verran toki apua tekstituottamisessa, mutta periaatteessa katson kyllä opiskelevani vain ikään kuin "hobbyna" töiden ohella.
Ihmiset harrastavat eri asioita; joku käy salilla, joku maalaa posliinia jne.
Minä opiskelen. Se minun harrasteeni.

:)
Ok, hyvä harrastus onkin. :)
Onko sinulla ollut koskaan pitkää työpaikkaa, vai oletko free? Tuletko toimeen pelkällä kirjoittamisella?

(Mitä muuten sanot työksesi, jos kysytään. Kirjoittaja?)
 

Yhteistyössä