Mies räyhää, kun ostin 200e:n lenkkikengät.

  • Viestiketjun aloittaja Nakuttaja
  • Ensimmäinen viesti
Nakuttaja
Käytin niihin omia rahojani. Olemme opiskelijoita. Miehen taloudellinen tilanne on erittäin hyvä ja hänellä on jopa kymmeniä tuhansia rahaa. Omistusasunto on velaton, mutta mulla on itsellä aika vähän rahaa. Vajaa 4000e. Syksyllä mulla ei välttämättä ole töitä, koska teen graduni loppuun ja sijaisuuksien tilannetta on tiedä. Summasta pitää kuitenkin maksaa yhtä ja toista. Syksyllä me lähdemme myös ulkomaille mieheni isän viisikymppisiä juhlimaan ja miehelleni on tärkeää, että me mennään sinne. Mun pitää kuitenkin maksaa matkani itse.

Mulla on jalassa pieni vika ja mä tarvitsen oikeasti laadukkaat urheilukengät, sillä tunnin lenkin jälkeen mun jalka on kipeänä viikon kaksi, ellei jalassa ole oikeat kengät. Mä joudun aina teetettää myös erilliset pohjalliset kenkiin.
Tähän lystiin nyt meni sitten 200e, vaikka en edes ottanut läheskään kalliimpia vaihtoehtoja.

Urheilujalkineet ovat mielestäni kuitenkin tärkeä ja järkevä sijoitus. Varsinkin, kun vanhat kengät ovat oikeasti jo rikki.

Tästä nyt tuli kuitenkin riitaa aikaan, ettei mulla ole varaa lähteäkään sitten reissuun ja maksaa sitä ja tätä..

argh.. sainpahan tämänkin asian purettua:)
 
yhteinen tili
No jos pariskunta olette ja "miehelläsi" rahaa reippaasti säästössä/tärkeää lähteä juhliin, niin totta kai hän maksaa matkasi. Ja kenkäsi, jos sinusta välittää. En ymmärrä parisuhteessa eri elintasoa pariskunnan kesken.
 
"aloittaja"
No jos pariskunta olette ja "miehelläsi" rahaa reippaasti säästössä/tärkeää lähteä juhliin, niin totta kai hän maksaa matkasi. Ja kenkäsi, jos sinusta välittää. En ymmärrä parisuhteessa eri elintasoa pariskunnan kesken.
No miehen peruste on se, että mullakin on rahaa ja niinkauan, kuin mä tulen omillani toimeen, niin hän ei mitään maksa. Mun pitää siis budjetoida ja en tarvitse mitään ylimääräistä, kuin joskus jotakin pientä. Maksamme siis kaiken mahdollisen puoliksi.
Ymmärrän kyllä osittain ja miehen ei tarvitse mua elättää. Olen vihjannut kyllä, että maksaa mun matkan, mutta minä maksan itse matkani ja mulla ei ole perusteluita jättää lähteämättä, koska tilillä on se n 3700 ja matka maksaa mun osaltani 700.
 
yhteinen tili
[QUOTE="aloittaja";26141054]No miehen peruste on se, että mullakin on rahaa ja niinkauan, kuin mä tulen omillani toimeen, niin hän ei mitään maksa. Mun pitää siis budjetoida ja en tarvitse mitään ylimääräistä, kuin joskus jotakin pientä. Maksamme siis kaiken mahdollisen puoliksi.
Ymmärrän kyllä osittain ja miehen ei tarvitse mua elättää. Olen vihjannut kyllä, että maksaa mun matkan, mutta minä maksan itse matkani ja mulla ei ole perusteluita jättää lähteämättä, koska tilillä on se n 3700 ja matka maksaa mun osaltani 700.[/QUOTE]

Itse en ikinä "pakottaisi" puolisoani heikompaan elintasoon, mitä minulla on. Kun puolisoni oli hoitovapaalla, oli itsestään selvää, että molemmilla on sama elintaso.
 
"aloittaja"
No muuten suhteemme on kyllä toimiva ja rakastan kyllä miestäni. Raha on ainut oikeastaan, joka aiheuttaa riitaa. Me maksamme siis puoliksi kaikki, vaikka miehellä on reilusti enemmän rahaa ja palkka yli 4000. Mä maksan myös lapselle kaiken. Miehen perustelut on siinä, ettei mulle kelpaa mitä hän maksaisi niin saan maksaa itse. En ole vaativa, vaan esim. kengissä haluan lapselle laadukkaat lenkkarit ja ulkoilupuvissa vedesnkestävyyttä.

Sitten kun mun tileillä on nolla euroa ja en saa palkkaa, niin mies on luvannut huolehtia, että saan ruokaa ja katon pään päälle.
 
yhteinen tili
[QUOTE="aloittaja";26141068]

Sitten kun mun tileillä on nolla euroa ja en saa palkkaa, niin mies on luvannut huolehtia, että saan ruokaa ja katon pään päälle.[/QUOTE]

No jopas on välittävä puoliso...

Syö varmasti itse pihviä ja sinä purkkihernekeittoa?

En ymmärrä tuollaisia "miehiä", joiden mielestä on ok, että puolison elintaso on alempi kuin itsellään. Yhteiseen hyvään parisuhteessa pyritään.
 
"aloittaja"
No jopas on välittävä puoliso...

Syö varmasti itse pihviä ja sinä purkkihernekeittoa?

En ymmärrä tuollaisia "miehiä", joiden mielestä on ok, että puolison elintaso on alempi kuin itsellään. Yhteiseen hyvään parisuhteessa pyritään.
No samaa ruokaa sentäs syödään:). Kauppalaskut menee kyllä puoliksi ja jos on käynyt useammin kaupassa, niin muistaa kyllä mainita, että on mun vuoro. Mulle on kyllä ok, että elätän itse itseni, mutta joskus kyllä mietin, että olisi ihan kohtuullista esim. hänen maksaa asumiskulut sellaisena kuukautena, kun olen ollut paljon koulussa ja sijaisuuksia ei ole ollut.
 
Khimaira
[QUOTE="villa";26141036]Seuraavaksi kun mies alkaa ehdotella seksiä, niin sano sille että: "niin oliko ne lenkkarit sun mielestä kamalan huono ostos..."[/QUOTE]

Seksillä uhkailu, kiristäminen, naljailu, mikä vaan, on aikamoinen parisuhteen pelastaja :kieh:
 
Laulava Lomittaja
Raha...tuo monen perheriidan aihe..Meilläkin =/

Mutta tuo selvittämäsi tilanne kuulostaa oudolta.Jos matkanne on miehellesi tärkeä,miksei hän voisi maksaa edes osaa sinun matkastasi?Ja se että panostit kunnon kenkiin,ei tosiaankaan ole syy tai mikään olla toisen nokka väärällään.

Seksillä on tyhjä alkaa kiristämään mitään,se on jo silloin lopun alkua..Koittakaa saada puhuttua!
 
"vieras"
Pliis ap, älä vain lisäänny tämän miehen kanssa! Ei tarvitse sitten valittaa, kun kituutat kotihoidontuella ja venytät penniä omiin ja lasten hankintoihin.

Jos raha on "ainoa asia, joka aiheuttaa riitaa", se vaikuttaa välillisesti taas tosi moneen muuhun asiaan.
 
Ihme äijä.

Itselleni ei tulisi kyllä mieleenkään laittaa viideosaa rahoistani matkaan, jos miehellä kerran on paljon enemmän rahaa ja jos HÄN on se, joka sinne lähtöä vaatii. (En tietenkään maksattaisi miehellä sellaista matkaa, jolle olen itse keksinyt lähteä, se on eri asia.)

Yleensäkin, jos varakkaampi puoliso haluaa pitää korkeamman elintason kuin mihin toisella on varaa, niin kyllä hänen pitää antaa tasoitusta. Eli joko syödään molemmat pyttipannua tai sitten voi kustantaa toisellekin sen pihvin, jos itse sellaista haluaa.

Niin no, helppohan täällä on kirjoitella, alkoi vain niin ärsyttää...
 
"isoäiti mölykylästä"
olette siis aviopari, ette mikään seurusteleva pari. jos näin on, niin ihmettelen kyllä suuresti, jos toisella on rahaa ja toisella ei. eikös tulot ja menot jaeta keskenään. menot maksetaan sen pussista, jolla rahaa on.
 
En ymmärrä miestä. Tai siis sen ymmärrän että jos vaikka toinen on töissä ja toinen opiskelee niin yhteisissä rahoissakaan ei ole ok että se vähemmän tienaava tuhlaa kaiken itseensä, mutta siis yleisesti jos ollaan samaa perhettä ja sen eteen tehdään työtä (opiskelulla mahdollistetaan parempi työpaikka tulevaisuuteen) niin kyllähän sitä samaa elintasoa pitäisi noudatella. Ja se ettei mies osallistu lapsensa hankintoihin... Juu, ei tarvi kaikista kalleinta ostaa mutta maksaa vaikka sen mitä ne hänen mielestään sopuhintaiset vaatteet maksaa ja toinen sitten kalliimpia halutessaan maksaisi itse loput.

Sen appiukon synttärimatkan kyllä peruisin heti. Kiittäisin kohteliaasti kutsusta ja toteaisin että opiskelujana minulla ei ikäväkyllä ole varaa tuollaisiin matkoihin, varsinkin kun on lapsikin huollettavana. Luulisi ymmärtävän.
 
"..."
Musta on outoa, että sinä maksat lapsen kaikki kulut. Muuten kyllä itsekin kannatan tuota, että jokainen aikuinen maksaa omat menonsa-periaatetta.
Ja kun näin on, niin toisella ei pitäisi olla mitään valittamista toisen ostoksista. Eli jos olet lenkkarisi omalla rahalla ostanut, ei miehellä ole mitään sanomista ostoksiisi.
Jos tuon tähden ei ole varaa lähteä miehen isän synttäreille, niin voi voi. Sano että mielummin pidät kunnostasi huolta kun laitat vähäiset rahat yksiin synttäreihin.
 

Yhteistyössä