Katsotaanko teillä telkkaria? Entä maksetaanko telkkalupaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
"Kyselijä"
Siinähän ne tulikin.

Meillä on telkkari ja digiboxi, joka sekin on seinästä irti. Meillä telkkaria käytetään vain DVD:eiden katseluun. Ja juu, telkkalupaa maksetaan.

Meillä ei oo pariin vuoteen edes avattu digiboxia. Ei sieltä kuitenkaan mitään katsottavaa tuu.
 
Keittiönoita
Katsotaan ja maksetaan. Olen maksanut jo ylu 30 vuotta. Ja tv-lupahan pitää maksaa, jos on netti ja sen kautta mahdollista katsoa Ylen Areenalta tv-ohjelmia. Itse televisiolla ei ole maksun kanssa mitään tekemistä.
 
"amalia"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26134059:
Katsotaan ja maksetaan. Olen maksanut jo ylu 30 vuotta. Ja tv-lupahan pitää maksaa, jos on netti ja sen kautta mahdollista katsoa Ylen Areenalta tv-ohjelmia. Itse televisiolla ei ole maksun kanssa mitään tekemistä.
Ei pidä paikkansa. Jos ei katso suoria lähetyksiä ei tarvitse maksaa lupaa eli areenalta voi ihan vapaasti katsoa ohjelmia luvatta. ( :
 
femin
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26134059:
Katsotaan ja maksetaan. Olen maksanut jo ylu 30 vuotta. Ja tv-lupahan pitää maksaa, jos on netti ja sen kautta mahdollista katsoa Ylen Areenalta tv-ohjelmia. Itse televisiolla ei ole maksun kanssa mitään tekemistä.
Tarkistappas tietosi. Ei tarvi tv-lupaa maksaa areenan takia.

Meillä ei ole tv-tä, eikä tietokonetta, jossa olisi digiviritin, siispä emme maksa tv-lupaa.
 
Keittiönoita
Tarkistappas tietosi. Ei tarvi tv-lupaa maksaa areenan takia.

Meillä ei ole tv-tä, eikä tietokonetta, jossa olisi digiviritin, siispä emme maksa tv-lupaa.
Onko noin? Olen ymmärtänyt, että tv-lupa pitää maksaa, jos taloudessa on laite, jolla voi vastaanottaa tv-lähetyksiä..esim tietokone. Ja tietsikkaan pitäisi hankkia joku oma juttunsa, jolla estettäisiin nettiteeveen näkyminen, jos haluaa vapautua tv-luvasta.
 
TV-maksu
Tarvitseeko tietokoneesta maksaa tv-maksua? Minulla on käytössä 8 Mbit/s laajakaistayhteys, jonka kautta näen valtakunnallisia digikanavia.

Tv-maksua on maksettava, jos tietokoneessa on sisäinen (integroitu) digiviritin tai siihen on kytketty ulkoinen digiviritin tai digiboksi. Esimerkiksi kannettavissa tietokoneissa saattaa olla digiviritin valmiina, jolloin siitä seuraa tv-maksuvelvollisuus.
Tv-maksua on myös maksettava, jos pystyy vastaanottamaan internetin kautta televisiokanavia. Operaattorit tarjoavat televisiokanavia internetin kautta (esim. Elisa Viihde , Sonera Koti TV).
Myös osa tallennuspalveluna internetin kautta vastaanotettavista televisio-ohjelmista vaatii tv-maksun. Esimerkiksi tvkaista.fi on palvelu, joka välittää kansallisten pääkanavien koko ohjelmatarjonnan tilaajilleen.
Areenasta ei siis tarvitse maksaa.
 
huohh
Kyllä katson telkkaria, ja koska tv-lupatarkastaja pääs yllättämään niin nyt maksetaan tv-lupaakin. Mikä on mun mielestä ihan älytöntä. Esim Japanissa ihmettelevät todella paljon miten Suomessa on joku tv-lupasysteemi, kyllä muuallakin maailmassa ohjelmat pyörii vaikkei makseta älyttömiä lupamaksuja tv:n katsomisesta..
 
Keittiönoita
TV-maksu


Areenasta ei siis tarvitse maksaa.
Ilmankos tulee se mediamaksu :D Mä voisin heivata telkkarinkin mäkeen, mutta kuopus käyttää telkkariaan tietsikan näyttönä ja sitä ei varmaan saa ruuvattua niin, että olisi vain näyttö. Digiboxinsa se tosin myi pois, joten eihän tolla kaiketi näy mitkään tv-kanavat? Tai sitten näkyy, en tiedä onko siinä sisäänrakennettu digi. Isänsä on sen sille ostanut.
 
Keittiönoita
Kyllä katson telkkaria, ja koska tv-lupatarkastaja pääs yllättämään niin nyt maksetaan tv-lupaakin. Mikä on mun mielestä ihan älytöntä. Esim Japanissa ihmettelevät todella paljon miten Suomessa on joku tv-lupasysteemi, kyllä muuallakin maailmassa ohjelmat pyörii vaikkei makseta älyttömiä lupamaksuja tv:n katsomisesta..
Mä olen maksanut joskus aikoinaan radiolupaakin :D
 
mie oon käsittäny et se jos on kone jolla voi kattoo telkkua on riippuvainen nopeudesta.
tai muistelen lukeneeni että jos nettinopeus on xxmt niin silloin pitää maksaa kun se mahdollistaa häiriöttömän katselun
 
Katsotaan ja maksetaan. Ja ihan mukisematta maksetaankin. Mä katson melkein pelkästään ylen kanavia. Neloselta masterchefiä tullut seurailtua sekä discoveryltä selviytyjäkaksikkoa :heart: Muuten ei tule mainoskanavilta mitään mua kiinnostavaa.
 

Yhteistyössä