Onko tän palstan ihmisillä mitään muuta elämää kuin äitiys ja lapset?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
No, esim. just tällä hetkellä, pelkästään etusivun otsikoiden perusteella suhde on 6 (asiaa lapsista) vs. 18 (asiaa muusta, kuin äitiydestä / lapsista), eli prosentteina 25% vs. 75%. Ihan tollasella pikaotannalla näyttäs olevan muutakin elämää...
Joo, näyttäis olevan pari aloitusta laihduttamisesta (raskauskilot?) ja maahanmuuttajiakin haukutaan säännöllisesti. Siinäpä on ihmisillä elämässä sisältöä!

Elli Karamelli
[QUOTE="a.p";26120368]Vakavissani kysyn.[/QUOTE]

Kyllä on. Olen itse lapseton, ja täällä on paljon keskusteluja, jotka eivät aina liity lapsiin tai äitiyteen. On muuten tosi hyvä palsta :).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Keittiönoita
[QUOTE="a.p";26120780]Joo, näyttäis olevan pari aloitusta laihduttamisesta (raskauskilot?) ja maahanmuuttajiakin haukutaan säännöllisesti. Siinäpä on ihmisillä elämässä sisältöä![/QUOTE]
No voi hyvät hyssykät!! Ei kai se elämän sisältö täällä palstalla ole. Palstalla lörpötellään palsta-aiheista ja muu elämä on sitten ihan erikseen.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26120821:
No voi hyvät hyssykät!! Ei kai se elämän sisältö täällä palstalla ole. Palstalla lörpötellään palsta-aiheista ja muu elämä on sitten ihan erikseen.
Kai ne aloitukset vähän kielii omista intresseistä.

[QUOTE="a.p";26120812]Mun elämään kuuluu mies, kaksi pientä lasta ja haastava työ. Käyn kaksi kertaa viikossa jumpassa, kerran kuukaudessa bilettämässä ja silloin tällöin konserteissa. I like![/QUOTE]

Jaa, no jos tuo pitää paikkansa, niin mullakin on enemmän omaa aikaa ja harrastuksia kuin sulla. :O

[QUOTE="a.p";26120848]Kai ne aloitukset vähän kielii omista intresseistä.[/QUOTE]
Mulla on muita paikkoja, joissa tehdä "aloituksia" itseäni kiinnostavista aiheista. Täällä en usko saavani niihin kovin paljon vastakaikua, mutta olenkin täällä enemmän katselemassa, millaisia muut ihmiset ovat.

Millainen olisi sinusta ihanteellinen elämänsisältö?
Nyt kiinnostais muakin, notta mitkäs ne olis ap:n mielestä semmosia "hyväksyttäviä" keskustelupalstan aiheita?

* Joku halus apuja kellohameen tekemiseen >> Puuhastelua, ei kelpaa.
* Toinen kyseli, mistä löytäis absolutistimiehen >> Epätoivosta, ei hyvä.
* Muutamat kyselee koiraroduista >> Ne on kumminkin vaan lapsen korvikkeita, menee ehdottomasti kiellettyyn kategoriaan.
* Yksi suree, kun miehellä on suhde toiseen naiseen >> Ai mut niillä oli lapsiakin, kts. ed.
* Yksi valittaa, kun palstalla on vääränlaisia aiheita>> Hei, mut tää onki hyvä!! Miks ihmeessä jotkut kirjottaa äitiyteen ja perhe-elämään keskittyvän lehden keskustelupalstalla äitiydestä ja perhe-elämästä?!

• Tykkää
Reactions: Extra Virgin
Jaa, no jos tuo pitää paikkansa, niin mullakin on enemmän omaa aikaa ja harrastuksia kuin sulla. :O
Minustakin tuo ap:n oman elämän kuvaus vaikutti siltä, että suurimmalla osalla palstalaisista on juuri tuonkaltainen tilanne - paitsi ehkä osa on vailla sitä haastavaa työtä.

Mutta jos on esim. äitiyslomalla/hoitovapaalla haastavasta työstä, niin onhan se työ olemassa ja kuuluu elämään?

[QUOTE="a.p";26120926]Anna kun arvaan: puuttuu se haastava työ? ;)[/QUOTE]

Haastava työ kyllä löytyy. Paittis että lomailen tällä hetkellä x-määrän päiviä. Olen nuohooja, että se luokitellaan ihan vaaralliseksi työksi. :(

[QUOTE="a.p";26120926]Anna kun arvaan: puuttuu se haastava työ? ;)[/QUOTE]
Onko se sitten jotenkin arvokasta ja elämän täyttymys, että pääsee pätemään haastavan työn kautta?

Aika monella palstalaisella on mielenkiintoisia harrastuksia perheen ja työn ohella. Mielenkiintoisempia kuin bilettäminen...

"mamaa"
Ei. Yritin muuttaa nimeni viime viikolla "Äidiksi", mutta perhana eivät suostuneet.

No, koen olevani ihan sama ihminen kuin ennenkin lapsia, ja kaikki samat kiinnostuksen kohteet ovat tallella. Tällä hetkellä pikkulapsivaiheessa vain ajallisesti lapseen liittyviin asioihin menee eniten aikaa. Lapsi on myös tuonut elämääni aivan ihania asioita, ja nautinkin äitiydestä todella paljon. Nautin silti myös mieheni seurasta, ystävistäni yms.

Täällä palstalla pyöriminen on aivotonta viihdettä. Välillä vain sitä, välillä etsin tietoa, välillä keskustelen itseäni kiinnostavista asioista.

• Tykkää
Reactions: Rigel
nooh
Jaa, käyn kokopäiväisesti töissä. Yksi ilta viikossa menee vakituisesti omaan harrastukseen. Joskus tehdään jotain pientä miehen kanssa kaksinkin. Ystäviäkin tapailen ihan ilman perhettäkin välillä... eli joo, kyllä mulla mun mielestä on muutakin elämää kuin äitiys ja lapset, vaikka kyllähän ne tätä arjen pyöritystä aika lailla säätelevätkin.

Keittiönoita
[QUOTE="a.p";26120848]Kai ne aloitukset vähän kielii omista intresseistä.[/QUOTE]
Tai siitä, että pitäs saada keskustelua aikaan, jos sattuu olemaan luppoaikaa. Tai että miettii, veiskö roskat vai palstailisko...kuten mä just tällä hetkellä teen. Arvaa, kumman valitsin?

"mamaa"

Ajattelen myös niin, että ihmiset olisivat paljon onnellisempia, jos ymmärtäisivät ja hyväksyisivät että elämä on eri vaiheissa erilaista.

Itse olin varmaan lapset saadessani sen verran aikuinen (tai vanha...), että ymmärrän että nyt pikkulapsivaiheessa lapset ovat se kaikkein keskeisin ja aikaa vievin elämän sisältö. Sitten kun vähän kasvavat, elämä taas muuttuu ja sisällöt muuttuvat myös. Tätä vaihetta ei myöskään saa takaisin, joten nautin nyt tästä ja otan siitä kaiken ilon irti. Hetken päästä noi mukulat on isoja, eikä enää jaksa hengata äidin kanssa samalla tavalla. Joten nyt ollaan, ja hyvä niin! Jos se tekee jonkun mielestä elämästäni säälittävää, että lapset ovat elämäni tärkein sisältö tällä hetkellä, niin olkoon sitten niin. Minulla on kivaa, se on varmaan tärkeintä :)

Hetken päästä (valitettavasti?) asia vähän muuttuu, koska se perhanan haastava työ odottaa jo syksyllä... äh, en haluu!

• Tykkää
Reactions: Extra Virgin
"mona"
No kyllä lapset on mulle miehen ohella mun elämän tärkein sisältö ja niin haluankin sen olevan. Ulkoilu, matkustus yms. vietetään lähinnä porukalla.Seuraava intressi mulla on koti, johon liittyy myös työni. Mutta työ jää kohta pois kun jään äitiyslomalle ja haluan keskittyä taas perheeseen enmmän.

Niin ja ennen raskauttakävin säännöllisesti jumpalla ja lenkillä, mutta mitä keskusteltavaa mulla niitsä täällä olisi. Eivät ole mikään intohimoinen harrastis, vaan pikemminkin välttämätön paha et pysyy kroppa kunnosssa.

No minä en kyllä tällä palstalla viitsi keskustella kouluasioistani, koska täällä tuskin on ketään, joka olisi samassa koulussa kanssani. En viitsi keskustella työasioistani, koska tiedän 100 prosentin varmuudella, että täällä ei ole työkavereitani. En myöskään viitsi keskustella ystäväpiirini ja perheen ja sukulaisten kuulumisista, koska ne asiat eivät yleiseen keskusteluun kuulu.

Toisaalta, en myöskään juttele sukulaisteni kanssa polyamoriasta tai työkavereiden kanssa Milannan Meksikonreissuista enkä opiskelukavereiden kanssa ruokahaasteista tai sinisulan exän nyxistä. Ja ystäviäni tuskin kiinnostaa tatuoidun jätkän iltapalat tai lunaticin discobiisit.

Ihmeellistä, eikö totta?

"sipsi"
No toki veikkosella, paljonkin :)

Mutta työ- ja harrasteasioista en täällä kirjoittele juuri lainakaan. Joten pakostakin tulee sitten käsiteltyä äitiyttä ja kotiasioita yleensäkin.

Nuorimmainen on vielä niin pieni, että eipä juuri ole muuta elämää. Miehen kanssa vietettyä aikaa ei varmaan lasketa? Niin ja katos tosiaan se muu elämä lapsen myötä kun ei tuttavapiirissä olla vielä lisääntymässä...

Yhteistyössä