Hei te kaikki hoitotyöläiset, jotka tekee "lyhennettyä" työpäivää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AloittajaAlli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AloittajaAlli

Vieras
Olen itse sh, nyt äitiysloma lopuillaan ja tarkoitus olisi kesällä palata takaisin työn pariin. Ajattelin aloittaa työt rauhallisesti ja tehdä 90% tai jopa lyhyempää työaikaa.
Nyt kiinnostaisi, että paljonko suurinpiirtein teidän muiden, jotka samalla tavalla työskentelette, palkka on? Onko pudotus normaalipalkkaan huima vai kuinka?

Toki palkka riippuu paljolti lisistä, mutta jos noin suurinpiirtein summia saisi tietää, niin kiva olisi.

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Teen 30h/viikossa, joka on n. 80% tyäajasta. JOten palkka on myös sen 80% täydestä palkasta. Lisäksi ne lisät.

Eli jos palkka olisi 2000e/kk täysaikaisena, niin lyhennyksellä se on 0,8x2000=1600e
Tietysti verot ym. maksut pois.

Verotus tasaa tuonkin erotuksen... Ja kela maksaa osittaista hoitorahaa, jos meinaa siis jäädä osittaiselle hoitovapaalle, joka on siis 30 h/vko.

Kiitos kaikille :) Siis kyllä joo ymmärrä sen, että kun tekee esim. 80% niin peruspalkasta vähennetään se 20%, mutta siis suurinpiirtein summia kaipailin. Pikkusen on mietityttäny töihin paluu ja halusin vaan tietää, että onko se edes kovin kannattavaa, kun kerta lyhennettyä menisin tekemään. Pienempi palkka, hoitopaikkamaksut, työmatkakustannukset, VEROT, niin ei siitä paljon taida itelle käteen jäädä :( Täytyy myöntää, että mä oon aika nolo näitten kelan juttujen kanssa ja tämä tieto oli mulle uusi. Kiitos tästä :)

Täytyy siis tutkia nyt tarkemmin noita kelan sivuja ja vaikka käydä siellä oikeen paikanpäällä selvittelemässä näitä asioita. Mää en ymmärrä miksi nämä asiat on tehty niin vaikeiksi aina!! Vai oonko mä vaan ainut jolle nämä kelan yms. asiat ei heti kerralla aukene :D

kannattaa tosiaan huomioida että a) osittaisen hoitorahan saadakseen pitää olla yksi alle kolmevuotias ja työssäolo kai korkeintaan 80%. ja b) progressiivisen verotuksen ansioista veroprosentti saattaa tosiaan tippua selvästikin palkka on vähän pienempi.

itse teen nyt puolikasta ja saan tietysti puolet palkasta. veroprosentti on nyt 19% kun se kokopäivätöitä tehdessä on ollut noin 30%. käteen jää nyt reilu 1800, ku kokopäivätyössä jäis n 3100

nii ja tietysti jos on pitkä työmatka niin työt kannttaa sovittaa niin että tekee sen 80% niin että käy töissä neljänä päivänä viikossa, jolloin säästyy yksi työmatka ja lapsikin saa ylimääräisen vapaapäivän.

[QUOTE="vieras";26114305]nii ja tietysti jos on pitkä työmatka niin työt kannttaa sovittaa niin että tekee sen 80% niin että käy töissä neljänä päivänä viikossa, jolloin säästyy yksi työmatka ja lapsikin saa ylimääräisen vapaapäivän.[/QUOTE]

Aivan. Elikkä nyt siis vaan arkena soittoa töihin ja kelaan! Kiitos paljon sinulle :)

[QUOTE="vieras";26114305]nii ja tietysti jos on pitkä työmatka niin työt kannttaa sovittaa niin että tekee sen 80% niin että käy töissä neljänä päivänä viikossa, jolloin säästyy yksi työmatka ja lapsikin saa ylimääräisen vapaapäivän.[/QUOTE]

Riippuu työmatkasta mun mielestä. Tiedän lapsen, jotka tekee 4 sikapitkää hoitopäivää ja on yhden vapaalla. Mutta onko siinäkään järkeä lapsen kannalta? Aikuisen kannalta on kun säästää yhden työpäivän, mutta mun mielestä on älytöntä pitää sit 10 tunnin hoitopäiviä muuten.