Mitä mieltä olette tästä kommentista (miehen äidin kommentti liittyen avioliittopäätökseen) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lily"

Vieras
En tiedä mitä ajatella ja oikeastaan hieman jo loukkaannuin.. Ollaan aikuisia ihmisiä, molemmat täytetty 30-vuotta ja päätimme mennä loppukesällä naimisiin.

Kuulin nyt että mieheni äidin kommentti uutiseen oli ollut tämä: "pidä huoli siitä, että päätös on sun ja teet sen oikeista syistä!"

En tiedä.. musta toi on outo kommentti!? Vähän tulee mieleen että näinkö hän miettii että mä olen tässä viemässä väkisin miestä vihille...? Vai mitä olette mieltä?

Samaa ajattelin myös kuin sinä. Oletteko olleet lyhyen aikaa vasta yhdessä? En keksi muuta syytä anoppisi kommenttiin. Vaikka mielestäni kommentit vois pitää sisällään. Tulee vaan paha mieli.

No jotkut anopit vaan on tollasia, mun exän äidillä oli samansuuntaista kommentointia kun oltiin menossa naimisiin. Lisäksi vielä mesosi että pitää tehdä avioehto, oiskin ollut kannattavaa kun poikansa ainoa omaisuus oli 20 vuotta vanha Talbotin rämä :D

Ehkä anopin tuttavapiirissä on pariskuntia, joissa morsian on halunnut prinsessapäivän ja naimisiin on menty siksi. Tai anoppi on itse mennyt naimisiin painostuksen alla. Luulen, kommentti kertoo enemmän anopista kuin teidän suhteesta.

Kauanko ootte olleet yksissä?

Ja joo, kurja kommentti anopilta. Jos se vaan järkytty tosta uutisesta (oli niin odottamaton) ja tuli sammakoita suusta? Toivottavasti pyytää anteeksi käytöstään.

[QUOTE="Hei";26112398]Samaa ajattelin myös kuin sinä. Oletteko olleet lyhyen aikaa vasta yhdessä? En keksi muuta syytä anoppisi kommenttiin. Vaikka mielestäni kommentit vois pitää sisällään. Tulee vaan paha mieli.[/QUOTE]

Yhdessä olemme olleet kaksi vuotta häiden aikaan. Saman ajan olemme viettäneet yhdessä 24/7 miinus työpäivät. Olemme sielunkumppanit, parhaat ystävät ja se näkyy kauas.

[QUOTE="Inkivääri";26112419]Avioehto on kyllä järkevää tehdä vaikka olisi vaan se talbotin rämä. Tulevaisuudessa toinen voi saada perintöjä tms.[/QUOTE]

Eikö avioliitto ole kuin yhteinen yritys, talous jaetaan myös, kuten kaikki muukin?

[QUOTE="Inkivääri";26112419]Avioehto on kyllä järkevää tehdä vaikka olisi vaan se talbotin rämä. Tulevaisuudessa toinen voi saada perintöjä tms.[/QUOTE]
No appivanhemmat voivat tehdä sellaisen testamentin, että heidän omaisuuttaan ei voi miniälle mennä erossa.

Eiköhän se avioehdon tekeminen tai tekemättä jättäminen ole silti ihan naimisiinmenevän pariskunnan eikä anopin asia.

[QUOTE="vieras";26112441]No aika lyhyt aika kuitenkin. Anopista tämä aika tuntuu varmasti vielä lyhyemmältä eli hiukan ymmärtää häntäkin.[/QUOTE]

Mikä olisi mielestäsi riittävän pitkä aika? Muista, että olemme molemmat 3-kymppisiä. Jos perhettä halajaa niin onkin aika jo toimia tässä iässä. Ei voi odotella sitä tyypillistä suomalaista 10 vuotta kihloissa järjestelyä..

Yhdessä olemme olleet kaksi vuotta häiden aikaan. Saman ajan olemme viettäneet yhdessä 24/7 miinus työpäivät. Olemme sielunkumppanit, parhaat ystävät ja se näkyy kauas.

No jos näin on niin mitäs täällä kyselet? Etkö sitten paremminkin pohdi asiaa sen parhaan ystäväsi ja sielunkumppanisi kanssa? Kaiketi mies tietää mitä äitinsä tarkoittaa...

Paha sanoa juuta tai jaata, kun ei anoppia tunne. Onhan tuo vähän tylysti ilmaistu, mutta jos se on vain hänen tapansa? Onko hän ikinä osoittanut millään tavalla, että hänellä olisi mitään sinua vastaan? Ehkä hän pelkää että hätiköitte?

Mun tuttavapiirissä tuntuu olevan aika yleistä, että nainen vouhottaa häistä ja suunnittelee niitä lähinnä yksinään, mies ei sano morsiamelleen mitään mutta sitten mun miehelle saunassa avautuu siitä, ettei tahdo vielä naimisiin ja ajatuskin ahdistaa. Ehkäpä (tuleva) anoppisi haluaa poikansa välttävän saman ahdistuksen ja olevan täysin varma siitä, että haluaa mennä naimisiin, juuri sinun kanssasi ja juuri ensi kesänä?

Paha sanoa juuta tai jaata, kun ei anoppia tunne. Onhan tuo vähän tylysti ilmaistu, mutta jos se on vain hänen tapansa? Onko hän ikinä osoittanut millään tavalla, että hänellä olisi mitään sinua vastaan? Ehkä hän pelkää että hätiköitte?

Mun tuttavapiirissä tuntuu olevan aika yleistä, että nainen vouhottaa häistä ja suunnittelee niitä lähinnä yksinään, mies ei sano morsiamelleen mitään mutta sitten mun miehelle saunassa avautuu siitä, ettei tahdo vielä naimisiin ja ajatuskin ahdistaa. Ehkäpä (tuleva) anoppisi haluaa poikansa välttävän saman ahdistuksen ja olevan täysin varma siitä, että haluaa mennä naimisiin, juuri sinun kanssasi ja juuri ensi kesänä?

Juu aivan sama kokemus täällä. Nainen on niin sielunkumppania ja yhteistä tahtoa ja mies on kuin koira jota häntä vie... Kaiken taustalla ilmeisesti lähinnä pelko siitä että jää ilman jotain, siksi on pakko olla kaikessa samaa mieltä kuin nainen (ja siitähän se naisparka juuri saakin päähänsä sen "sielunkumppanuuden")

Mikä olisi mielestäsi riittävän pitkä aika? Muista, että olemme molemmat 3-kymppisiä. Jos perhettä halajaa niin onkin aika jo toimia tässä iässä. Ei voi odotella sitä tyypillistä suomalaista 10 vuotta kihloissa järjestelyä..
En tarkoittanut siis, että menette liian nopeasti naimisiin, vaan tarkoitan anopin tunteita, että hänestä voi tuntua, että tulee olo, että pitää kysellä kun ei ole sinuun vielä "tottunut". Jos ette ihan älyttömästi ole olleet tekemisissä, niin onhan se ihan eri kuin tilanne, että olisit ollut kuvioissa vaikka kymmenen vuotta.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vieras";26112555]En tarkoittanut siis, että menette liian nopeasti naimisiin, vaan tarkoitan anopin tunteita, että hänestä voi tuntua, että tulee olo, että pitää kysellä kun ei ole sinuun vielä "tottunut". Jos ette ihan älyttömästi ole olleet tekemisissä, niin onhan se ihan eri kuin tilanne, että olisit ollut kuvioissa vaikka kymmenen vuotta.[/QUOTE]
Eli tarkoitan, että ei kannata loukkantua, koska on ihan hyvinkin käsitettävän rajoissa anopin käytös.

Ehkä anoppi haluaa varmistaa että miestäsi ei viedä kuin pässiä narussa vaan että on itse halunnut ja valmis avioliittoon. Se ei ole minusta huono asia. Voihan olla että anoppi epäilee sun puhuneen miehen ympäri ja naimisiin.

Vähän toi on ilkeästi sanottu, mutta ajattele se niin että hän on miehesi äiti ja haluaa miehesi parasta.

no joo, onhan tuo ehkä vähän tylyä mutta toisaalta kun noita avioeroja nykyään otetaan aika piankin häiden jälkeen niin ehkä mamma haluaa poikansa olevan varma että tämä tietää mitä on tekemässä ja miksi. Voisin kuvitella kommentoivani omien poikieni kohdalla vastaavaan tyyliin... mutta onneksi siihen mennee vielä kauan kun toinen on 18 ja toinen 3!!! :D

[QUOTE="layla";26112433]Eikö avioliitto ole kuin yhteinen yritys, talous jaetaan myös, kuten kaikki muukin?[/QUOTE]

Kyllä, avioliiton aikana. Tällä palstalla varsinkin on käynyt selväksi, että se alun ihana ja mahtava mies onkin liiton aikana muuttunut hakkaajaksi, juopoksi tai pelihulluksi. Silloin saattaa ero olla varteenotettava vaihtoehto ja omat pesämunat suotuisaa pitää itsellään.

Sitä vähän mietin, että miten anopin yksityiseksi tarkoitettu kommentti on sinun korviisi päätynyt. Miksi mies koki, että sinun pitäisi se kuulla eli miestä ihmettelen.

Yhteistyössä