Haluaisitko kuulla että myymäsi vaatteesi haisevat homeelta? (huutisasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä?

Vieras
Posti toi huutani paketin lastenvaatteita. Vaatteet ovat muutoin juuri niin kuin pitääkin, mutta haisevat pahasti homeelta.

Olen pähkäillyt jotta kehtaanko laittaa myyjälle viestiä hajusta vai en. Jos hän ei sitä itse haista eikä tiedä ongelmaa olevankaan, niin kehtaanko siitä mainita? Sitten taas jos hän jo ongelman tietää ja joutuu sen kanssa elämään, niin ei ole helppoa hänelläkään, vaikka ei niitä ongelmia tarvitsisi toisille postitella.

Ihmettelen vain kun myyjällä monta sataa positiivista kauppaa tehtynä, eikä kukaan ole asiaan reagoinut. Eivätkö muutkaan kehtaa...? Vai eivätkö ihmiset tunnista sitä hajua? Oman hometaloseikkailun jäljiltä hajusta ei erehdy. Eikä sitä enää uuden katon alla halua haistella.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä?;26112074:
Posti toi huutani paketin lastenvaatteita. Vaatteet ovat muutoin juuri niin kuin pitääkin, mutta haisevat pahasti homeelta.

Olen pähkäillyt jotta kehtaanko laittaa myyjälle viestiä hajusta vai en. Jos hän ei sitä itse haista eikä tiedä ongelmaa olevankaan, niin kehtaanko siitä mainita? Sitten taas jos hän jo ongelman tietää ja joutuu sen kanssa elämään, niin ei ole helppoa hänelläkään, vaikka ei niitä ongelmia tarvitsisi toisille postitella.

Ihmettelen vain kun myyjällä monta sataa positiivista kauppaa tehtynä, eikä kukaan ole asiaan reagoinut. Eivätkö muutkaan kehtaa...? Vai eivätkö ihmiset tunnista sitä hajua? Oman hometaloseikkailun jäljiltä hajusta ei erehdy. Eikä sitä enää uuden katon alla halua haistella.

Voisin ehkä yksityisviestiä laittaa, mutta varmistaisin kyllä muiltakin haistaako eli pyydä vaikka kavereitasi tai jotain tuttuja haistamaan.

Mulle sais kyllä sanoa. Silleen ystävällisesti tyyliin: vaatteet on tosi kivoja ja niitä varmasti käytetään, mutta ajattelin kertoa (itse homehelvetin kokeneena, enkä toivo kellekään samaa) että ne haisee homeelle.

tms.

juuri tuota yksityisviestiä ajattelin - jos kehtaan laittaa. Ihan kevyesti ei vieraan ihmisen kotia voi arvostella.

Hajusta on tosin aivan varma, omalla kohdalla sen verran kallis seikkaulu takana.

Mun monet huutiksessa myymät vaatteet saattaa haista vanhalle talolle, sillä niitä säilytetään ulkona varastossa, jossa kieltämättä haisee. Meillä sisällä ei.

Kyllä mä varmaan yv:llä laittaisin viestin myyjälle, mutta oletko varma missä hän on niitä säilyttänyt? Meinaan kylmissä ulkovarastoissa saattaa haista homeelle, ainakin meillä, ettet "loukkaa" tyyppiä turhaan. :)

Niinpä, jos ei ole omaa kokemusta, ei hajua välttämättä tunnista. Se ei ole pelkästään ummehtunut haju vaan tuntuu pistävältä nenään. Meillä oli myös homeongelma, joka saatiin melko nopeasti hoidettua, mutta sellainen vainu minullekin jäi, että haistan hometta sellaisissa paikoissa joissa en ennen ole sitä huomannut. Välillä epäilen että olenko vähän yliherkkä vai onko tämä ihan todellista... Esim. töissä huomasin homeenhajun parissa paikassa. Niissä ei onneksi kukaan työskentele, niissä vain käväistään välillä ja yksi niistä huoneista on kuulemma kerran tutkittukin hajun takia ja se sai puhtaat paperit. Anttilan "varastomyynnissä" oli viimeksi todellakin ummehtunut homeen haju, ihmettelen miksi pistivät semmoisia vaatteita myyntiin.

Vaikka huutisvaatteita säilyttäisikin varastossa, niin eiköhän ne voisi silti pestä ennen myyntiä, joutuuhan ne kuitenkin ottamaan valokuvausta varten esille:O

Mäkin olen monesti haistanut ummehtuneen hajun vaatteissa huuto.netissa. Monesti jopa haisevat homeelle. Olen tullut siihen tulokseen, että monet säilyttävät vaatteita kylmävarastossa kosteissa tiloissa. Niistä ei välitetä enää, kun menevät myyntiin ilmeisesti. Tai voihan olla niin, että jotkut ei vaan välitä vaatteiden kamalasta hajusta.

Olen toki myos miettinyt, eivätko ihmiset itse tunnista sitä kamalaa leuhkaa vai laittavatko vaan iloisena vahingonkiertamään rahanahneina.

Olen ostanut huuto.netistä jopa lastenvaunut, joista maksoin 300e. Haisivat kamalalle homeelle, jonka vasta huomasin kotona. Niitä oli säilytetty maakellarissa vanhassa kerrostalossa. Luulin saavani sen hajun pois hinkkaamalla niita puhdistusaineella ja pesemällä kaiken 60asteessa koneessa, mutta ei vaan lähtenyt, ei edes etikkaliuotuksella. Lopulta myos kylppärini alkoi haisemaan homeelle. Enää en halua ottaa riskiä, etta homeenhaju tartuttuu myos muihin vaateisiin, joten en osta vaatteita enkä mitaan netistä.

Lidlissä on muuten sellainen kamala pesu/huuhteluaineen sekoitus joka jättää järkyttävän ummehtuneen homeenhajun vaatteisiin! Kertaalleen mies oli sitä sieltä ostanut kun kuulemma halvinta oli ollut, ja juu se haju oli jotain niin järkyttävää että hyi!

Yhteistyössä