Laihduttamisesta ja liikunnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggg

Vieras
Olen nyt tammikuun alusta pudottanut ruokavaliolla (kalorilaskuri) vähän reilu 10kg painoa ja nyt vasta reilu kuukausi sitten alkanut liikkumaan, eli olen aloittanut juoksemisen (tai no hölkän, mutta kuitenkin). Juoksen joka toinen päivä noin 3-4km. Samoihin aikoihin, kun aloitin liikkumisen, alkoi paino junnaamaan. Tarkoitus on kuitenkin vielä viitisen kiloa pudottaa. Pitääkö mulla lopettaa liikkuminen, että saan lopunkin painon pois vai miten? Painoa jopa tullut muutama sata grammaa lisää liikunnan aloituksen jälkeen. Tiedän, että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta silti. Alkaako paino kuitenkin jossakin välissä pudota liikkumisesta huolimatta vai miten tämä menee? En ole koskaan ennen laihduttanut, joten tämä on vähän uutta.

Ota käyttöön mittanauha -älä käytä vaakaa mittarina. Lihasmassan osuus on luultavasti kasvanut ja rasvaa hävinnyt. Mutta kun tuo lihas painaa enemmän kuin rasva...Eli jatkat vaan, mittaat itsesi 2 viikon välein. Huomaat eron paljon paremmin.

Olen nyt tammikuun alusta pudottanut ruokavaliolla (kalorilaskuri) vähän reilu 10kg painoa ja nyt vasta reilu kuukausi sitten alkanut liikkumaan, eli olen aloittanut juoksemisen (tai no hölkän, mutta kuitenkin). Juoksen joka toinen päivä noin 3-4km. Samoihin aikoihin, kun aloitin liikkumisen, alkoi paino junnaamaan. Tarkoitus on kuitenkin vielä viitisen kiloa pudottaa. Pitääkö mulla lopettaa liikkuminen, että saan lopunkin painon pois vai miten? Painoa jopa tullut muutama sata grammaa lisää liikunnan aloituksen jälkeen. Tiedän, että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta silti. Alkaako paino kuitenkin jossakin välissä pudota liikkumisesta huolimatta vai miten tämä menee? En ole koskaan ennen laihduttanut, joten tämä on vähän uutta.

sulla nyt varmaan kaloreita vaan liikaa, oot syöny enemmän, kuukauden hölkillä ei vielä lihasmassaa kasvateta. Ootte te kovia mimmejä tällä palstalla, kun kaikilla tulee heti hirveesti lihasta pienestäkin liikunnasta ja itse saa tehdä monta vuotta lihaskuntoo eikä paino nouse sen takia. Tekeeköhän tässä itse jotain väärin? Tätä aina jaksaa ihmetellä...

Kyse ei nyt ole kasvaneesta lihasmassasta, vaan siitä, että liikunnan aloitettuasi, ovat lihakset keränneet itsensä täyteen nestettä. Tästä johtuu painojumi (mikä on hyvin yleinen, kun liikunta aloitetaan pudotuksen jälkeen). Jumi menee kyllä aikanaan ohi. Älä keskity siihen, jätä vaaka rauhaan ja jatka liikkumista ja syömistä samoin, kuten olet aiemminkin tehnyt. Lisäksi juo puhdasta vettä! Paljon! 2-3 litraa vähintään päivässä. Ja tähän ei siis kelpaa mitkään hapotetut vedet, vaan ihan tavallista hanavettä. Muuta juotavaa et edes tarvitse veden lisäksi.

Sitä nestettä kerääntyy liikkuessa helposti 2-3 kiloa lihaksiin sekä veren plasmavolyymin kasvamisena. Jos painosi on pysynyt suunnilleen samana, tarkoittaa se, että sinusta on liikunnan aloittamisen jälkeen sulanut 2-3 kiloa puhdasta läskiä. Hyvä saavutus!

Kiitokset kaikille vastanneille, myös Treenaajalle, joka selvästi on ihan huipputason urheilija ja tietää toki nämä jutut kaikkia muita paremmin ;).

Mutta näillä jatketaan, eiköhän se painokin ala sieltä sitten pikkuhiljaa taas tippumaan. Pitäisi vaan keksiä jotain muutakin liikuntaa tuon lenkkeilyn lisäksi, ei vaan tahdo aika riittää kaikkeen. :)

kannattaa kyllä jotain lihaskuntoliikuntaakin harrastaa, jos ei salia niin edes bodypumppia tms. muuten saat kyllä lihakset katoamaan ja tulos laiha mutta löysä. ja hölkkäilyllä JA miinuskaloreilla et TODELLAKAAN saa lihasmassaa kasvamaan!!!

Yhteistyössä