Miten jotkut ihmiset näkevät normaaleissa asioissa yliluonnollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

:D

Vieras
Välillä on kyllä naurussa näiden kanssa pitelemistä.

- Lapsella on mielikuvituskaveri, jonka kanssa tämä juttelee --> sen täytyy olla henki!

- Koira on ovella vastassa, kun isäntä tulee kotiin. Syy on tietysti se, että koira kuulee isännän tulevan tai käy muutenkin vähän väliä ovella --> koiralla on kyky aavistaa isännän kotiin paluu!

- Vanhasta puutalosta kuuluu narinaa, kun puu ns. elää --> sen täytyy olla henki joka kävelee siellä!

- Sähkölaitteet menevät päälle itsestään, koska niissä on vikaa tai ottavat vaikutteita jostain ulkopuolisesta --> ei, sekin on hengen tekosia!

- Taulu tippuu seinältä, kun naula pettää --> ei, sekin on henki!

Siis oikeasti millainen ihminen selittää normaalit asiat heti yliluonnollisella?

Eli kerros nyt vielä miten tyhmälle oikeasti miten ne sähkölaitteet ottavat vaikutteita jostain ulkopuolisesta? Vähän OT, olen tätä joskus miettinyt.

Jos vesipumppu käynnistyy omia aikojaan, niin siinä voi olla oikeasti kysymys jostain kauheasta asiasta. Ei niinkään siitä, että aave on käynyt vessassa, vaan siitä, että jossain päin putkistoa on vuoto ja rakenteissa mahdollinen kosteusvaurio.

Aika hyvä tae siitä, ettei yliluonnollisia asiota tapahdu, on että sellaisesta luvattu 1000000 dollaria on edelleen kuittaamatta.
Mutta juttelihan G.W.Bushillekin jumala ja käski hyökätä Irakiin eli ei se mahdotonta ole...

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26105138:
Eli kerros nyt vielä miten tyhmälle oikeasti miten ne sähkölaitteet ottavat vaikutteita jostain ulkopuolisesta? Vähän OT, olen tätä joskus miettinyt.

No itsehän en ole mikään sähköinsinööri tai muutoinkaan tekniikkaorientoitunut, mutta asiaan perehtynyt ihminen pystyy tämän varmasti selittämään.

Kaikki ihmiset omaavat tietyn intuitiivisen puolen (ainakin mikäli uskomme Prisman muuten sinällään kuivakkaan dokumenttiin), joka on järjen kanssa ristiriidassa. Joillakin ihmisillä se nyt vaan tulee enemmän esiin.

Joo-o. Yhtä hyvin vois kysyy nykyihmisiltä että miksi kaikki pitää muka nähdä tieteellisesti vaikka on päivänselvää että on juttuja joita ei tiede pysty selittämään. Ihminen luulee olevansa niin mahtava ja mukamas osaa selittää kaiken tieteellä. Ja onpas sitä yritetty jo kauan mutta seinä on tullu vastaan.

Mä oon kokenu niin monta selkeesti yliluonnollista juttua että niitä ei mikään tiedeprofessori osais selittää. Mut luulen, että yliluonnoliset voimat jotenkin kohdistuu just enempi sellaisiin ihmisiin jotka osaa ottaa niitä vastaan.

Moni kyyninen ja sokea nykyihminen ei niitä koe, koska ovat menettäneet sen herkkyyden ja kosketuksen mystisiin voimiin.

Vois jauhaa vaikka ikuisuuden, mutta en jaksa ku se on sitä samaa vänkäpänkäämistä. Ja emmä sitä sano, etteikö tieteessäkin olis osa totta, mutta suurin osa on hämärän peitossa.

Joo-o. Yhtä hyvin vois kysyy nykyihmisiltä että miksi kaikki pitää muka nähdä tieteellisesti vaikka on päivänselvää että on juttuja joita ei tiede pysty selittämään. Ihminen luulee olevansa niin mahtava ja mukamas osaa selittää kaiken tieteellä. Ja onpas sitä yritetty jo kauan mutta seinä on tullu vastaan.

Mä oon kokenu niin monta selkeesti yliluonnollista juttua että niitä ei mikään tiedeprofessori osais selittää. Mut luulen, että yliluonnoliset voimat jotenkin kohdistuu just enempi sellaisiin ihmisiin jotka osaa ottaa niitä vastaan.

Moni kyyninen ja sokea nykyihminen ei niitä koe, koska ovat menettäneet sen herkkyyden ja kosketuksen mystisiin voimiin.

Vois jauhaa vaikka ikuisuuden, mutta en jaksa ku se on sitä samaa vänkäpänkäämistä. Ja emmä sitä sano, etteikö tieteessäkin olis osa totta, mutta suurin osa on hämärän peitossa.

Mee ituhippi kotiis, yliluonnollista ei ole olemassa. Sul ei vissii oo lääkitys ihan kohallaan?

tähän on pakko kertoa eräs oma kokemukseni vuoisen takaa.
asuin korvessa, työmatkaa oli 30km, lähdin aamulla autollani ajelemaan jo jonin ajan kuluttua tuli hiemen outo olo. ja katsoin taustapeiliin. takapenkillä keskellä istui tumma hahmo jolla oli lierihattu päässä. löin jarrut pohjaan ja pysäytin auton käännyin katsomaan kunnolla ja eihän siellä tietenkään ketään ollut.
käytin kattovaloa päällä ja katsoin vielä senkin valossa että minkä varjo oli. mutta eipä siellä ollu edes hattuhyllyllä mitään mistä se hahmo olisi tullut.
lieviä kylmiä väreitä kulki, mutta kummasti piristyi ja loppumatka sujui vauhdilla

niin ja en usko mihinkään yliluonnolliseen. silmät vain joskus tekee kummia asioita ja näkee piruja siellä ja täällä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alivaltiosihteerin pojat kertoivat radio-ohjelmassaan otsikon Luonnollisia ilmiöitä alla seuraavaa: Mies oli automatkalla Helsingistä Tampereelle. Riihimäen seutuvilla hän otti kyytiinsä liftarin, joka jäi kyydistä Hämeenlinnan tienoilla. Sitten kun hän saapui Tampereelle, hän huomasi olevansa autossa yksin! Liftaria ei näkynyt enää missään! Mies meni poliisilaitokselle kertomaan kokemuksestaan ja hänelle sanottiin, että niin on käynyt ennenkin. Jos liftarin jättää kyydistä, niin ei tämä enää matkan loppupäässä ole autossa. Kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä