Ruoan hinnan kallistuminen jatkuu.. ja ahdistaa hieman jo lähteä kauppaan.

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Vielä jokin aika sitten esim. jauhelihaa sai parilla eurolla, nyt ei edes sika-nautaa saa alle kolmen euron, naudanjauheliha maksaa sellaiset lähes viisi euroa paketti. Kasvikset kallistuu, maitotuotteet, kahvi.. vaikea keksiä enää mitään, minkä hinta pysyisi ennallaan tai laskisi. Täällä on kaksi melko pientä kauppaa, toinen yllättäen S-ja toinen K-ketjun kauppa. Hintaerot ovat aika roimat, mutta S-kauppa hieman kauempana joten aika usein tulee käytyä K-kaupassa ja seurattua tarjouksia.

Ahdistaa jo mennäkin kauppaan, kun tietää että sinne ne kaikki rahat taas menee. Esimerkiksi ostamani makkara on viime aikoina kallistunut 40snt/paketti. Onkos muut huomanneet samaa?

Kyllä, kaikki on kallistunut. Mutta minkäs teet.

Mä olen laajentanut päiväystuotteiden ostamista ja huomannut, että jogurtit ja viilit myydään -30% alennuksessa päivää ennen, kuin mikä niissä on parasta ennen-päivä. Tätä en ollut aiemmin huomannut, mutta kun jokunen tovi sitten alkoi kauppareissulla ärsyttämään se kaikkien hintojen nosto, niin ajattelin sitten tsekata, josko voin omalla toiminnallani kuitenkin pitää sen ostoskorin hinnan suunnilleen samana.

Me on lähiaikoina ostettu vanukkaita ja makuviilejä 20-21 snt. purkki...eli se litran perus baanaanijogurtti joka maksaa euron (tai maksoi, nyt sekin maksaa jo yli) ei ole tippaakaan halvempaa, jos saa tarjouksella vanukkaita tms. :)

Joo, ruokaan menee paljon enemmän nykyään rahaa. Toisaalta se vaatii myös hieman kekseliäisyyttä. Itse olen laajentanut perheen proteiininsaantia esim. opettelemalla laittamaan sellaisista lihapaloista ruokaa, joita häntinä myydään. Ja nytkin esim. itse kasvatan vanhasta sipulista kevätsipulia (kaupassa yli 2 euroa nipulta), herneenversoakin on tulossa.

Kallista on kyllä, muttei meillä onneksi nälkää nähdä tai mitään. Tarjousten perässä ja alennustuotteita metsästellen..

Ei meilläkään nälkää nähdä enkä oikeastaan ole karsinut mistään vielä. Ruokaan kuitenkin menee enemmän rahaa kuin vaikkapa vielä talvella. Ennen riitti 150e/viikko, nyt menee jo 200e. Tarjouksetkin tuntuvan huonommilta, paljon valmisruokia yms. ja tosi vähän terveellisempää ruokaa.

On kallistunut, mutta Prismassa myydään vielä sika-nautaa 400g/1,90e tai possusuikaleita, marinoimattomia 2,39e paketti. Joku kahvikin on oikeastaan koko ajan tarjouksessa ja saa alle kolmen euron. Kävin citymarketissa ja siellä nuo samat oli tosiaan euron kalliimpia :O En tiedä onko paikkakuntakohtaista tämä, mutta kannattaa kyllä vertailla kauppojen välillä noita hintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26103507:
On kallistunut, mutta Prismassa myydään vielä sika-nautaa 400g/1,90e tai possusuikaleita, marinoimattomia 2,39e paketti. Joku kahvikin on oikeastaan koko ajan tarjouksessa ja saa alle kolmen euron. Kävin citymarketissa ja siellä nuo samat oli tosiaan euron kalliimpia :O En tiedä onko paikkakuntakohtaista tämä, mutta kannattaa kyllä vertailla kauppojen välillä noita hintoja.
meilläkin cittari on kallein, prisma huomattavasti halvempi. Noi k-kaupat tuntuu muutenkin kalliilta(meillä tässä lähellä k-supermarket ja k-market) sit on sale, joka on taas halvempi kuin nuo k-kaupat.

Meillä Cittari on yleensä halvempi. Esim. maustamattomat kananfileet 6,90 euroa per kg. Häränpaisti 8,90 euroa per kg. Herkkusienet 1 euroa / 250g, valion 1 kg jugurtit 1 euroa. viinirypäleet (tummat) 1,49 / 500 g. jäävuorisalaatti 1,29 e/kg. parapähkinät 1 euro / 400 g.

Ihan vaan viimeisimmän shoppausreissun havainnointeja. :D En ostanut tuota kaikkea itse, mutta raportoin niistä tutuille kun kyselivät.

Yhteistyössä