Ei mekään syötetä ja saman olen huomannut, että joidenkin on sitä kovin vaikea tajuta. Itse en näe syytä nameille vielä tässä vaiheessa, kun olen lasten (3v ja 1,5v) kanssa kotona eivätkä vielä ole siis ympäristössä, missä muut herkuttelisivat ja he jäisivät paitsi. Helpommalla päästään kaikki, kun kaupassakin voi kävellä karkkihyllyn ohi ilman, että joka kerta tulee kamala uhmakohtaus. Hampaat pääsevät myös vähemmällä ja vakaasti uskon siihen, että pohja tuleville ruokailutottumuksille luodaan tässä vaiheessa. Yritän siis karkittomuudella ohjata lasten makutottumuksia siihen suuntaan, että pääsisivät myöhemmällä iällä vähemmillä makeanhimoilla ja näinollen mm. painon pitäminen kurissa olisi helpompaa. Itse lihon helposti jos herkuttelen, eli geenejä siihen löytyy.
Lisäksi emme palkitse lapsia koskaan millään herkuilla, palkintoina on jotain muuta, esim. HopLop tai pieni lelu (kun siis esim. nyt isomman kanssa harjoitellaan sitä että pukee kaikki vaatteet itse päälle nurisematta, saa palkinnoksi tarran tauluun ja kun niitä on 10, saa pienen Duplopaketin).
Ja mielestäni tässä asiassa teen ihan oikein, oli muiden mielipide mikä tahansa
Ja lisään vielä, että meillä ei aikuisetkaan juuri syö karkkia, leffassa jos käydään niin irtokarkkeja ostetaan. Viikonloppuisin herkutellaan enemmänkin juustoilla tms. Suklaata syön (salaa lapsilta) ennen menkkoja