Kurkku on niin kipeä ettei saa unta... kokemusta esim. kurkunpään tulehduksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
maanantaina ääni meni ihan käheäksi ja yskin, kurkku kipuili koko ajan. Eilen ei tullut enää ääntä, joten päätin olla puhumatta koko päivän. Illalla tuntui että se vähän auttoi. Mutta nyt on taas niin helvetillinen kipu kurkussa ettei saa edes nukuttua. Myös limaista kröhää on...

Ei ole kokemusta sen kummemmin diagnosoidusta tulehduksesta, mutta ota ihmeessä särkylääke tai kaksi, sitä ei jostain syystä tule kurkkukipuun ajatelleeksi.

Lisäksi minä olen kokenut tehokkaaksi teen jossa paljon hunajaa, sitruunaa, inkiväärinjuurta ja etenkin tuoretta timjamia, se helpottaa kipuun. Myös kurlaus merisuolavedellä monta kertaa päivässä desinfioi kurkkua ja auttaa kipuun. (Hunaja jossain tutkimuksessa auttoi myös yskään ennen nukkumaan menoa yhtä paljon kuin perusyskänlääkkeet, sitä kannattaa siis kokeilla vaikka omien suosikkirohtojen lisäksi)

Juu ja toinen juoma mikä auttaa:
desi kuumaa vettä sinne sekottaa maun mukaan hunajaa mitä enempi sen parempi.
Sitten kanelia,inkivääriä ja neilikkaa joko paloina tai jauheena ja lopuks sitten puolikkaan sitruunan mehu.

Jossain lekuriohjelmassa oli ja kotona koettu et toi neilikka vähän niinku "puuduttaa" tai turruttaa tota nielua. Taisin kyl aika rutkasti laittaa sillon et oisko melkein 10semmosta tikku pätkää.

Eihän ole kurkkupaise? Aattelin kun sanoit ettet ääntä saa ollenkaan tulemaan ja tuo, että kipu on todella kovaa. Miehellä vain ollut pariin otteeseen ja kuvaili sitä tuollaiseksi silloin. Hän ei pystynyt puhumaan silloin myöskään.

Eihän ole kurkkupaise? Aattelin kun sanoit ettet ääntä saa ollenkaan tulemaan ja tuo, että kipu on todella kovaa. Miehellä vain ollut pariin otteeseen ja kuvaili sitä tuollaiseksi silloin. Hän ei pystynyt puhumaan silloin myöskään.

Eilen ei tullut ääntä tai tuli kovaa rohinaa, olin koko päivän puhumatta niin illalla ääni vähän palasi. Mutta edelleen vaan kipu ihan yhtä kova ellei kovempi. Eikä limainen yskä paranna asiaa.... kipu säteilee myös korviin.

Kyllä mä sinuna varmaan menisin aika pikaseen lääkäriin, ei ihan normi kurkku kivulta kyllä kuulosta. Kurkunpääntulehduksesta ei itsellä kokemusta (paitsin lapsen) eikä tuostakaan paiseesta kuin miehen kokemana, mutta kuulostaa jotenkin niin samalta. :/ Hänellä se kehittyi todella nopeasti ja oli lähellä ahtauttaa hengitystiet, toisella kerralla tuli lievempänä ja oireista jo osasi hakeutua lääkäriin.

Kyllä mä sinuna varmaan menisin aika pikaseen lääkäriin, ei ihan normi kurkku kivulta kyllä kuulosta. Kurkunpääntulehduksesta ei itsellä kokemusta (paitsin lapsen) eikä tuostakaan paiseesta kuin miehen kokemana, mutta kuulostaa jotenkin niin samalta. :/ Hänellä se kehittyi todella nopeasti ja oli lähellä ahtauttaa hengitystiet, toisella kerralla tuli lievempänä ja oireista jo osasi hakeutua lääkäriin.

Joo, varasin jo ajan. Toiv. ei nyt mikään paise ole, kuulostaa kamalalle. :/

=) Toivottavasti helpottaa pian ja lääkärissä selviää syy. Ei kait se paisekaan kaikilla tai aina oo niin ärhäkkä ja nopeesti kasvava, mutta jos noin kipee kurkku on, niin ehdottomasti lääkräriin. Paranemisia. =)

Yhteistyössä