Ihmettelisitkö, jos miehesi alkaisi yhtäkkiä vastata työviesteihin iltaisinkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihmettelisin ja ihmettelisin ääneen. Luultavasti kysyisin tarkemmin kenelle laittoi viestin ja mitä siinä luki. Jos vastaisi epäsuorasti pyytäisinn nähdä lähetetyn/vastaanotetun viestin. Jos ei suostuisi näyttämään, olis musta selvä peli.

• Tykkää
Reactions: Joxu
[QUOTE="minu";26094241]ihmettelisin ja ihmettelisin ääneen. Luultavasti kysyisin tarkemmin kenelle laittoi viestin ja mitä siinä luki. Jos vastaisi epäsuorasti pyytäisinn nähdä lähetetyn/vastaanotetun viestin. Jos ei suostuisi näyttämään, olis musta selvä peli.[/QUOTE]

Työasiat eivät kuulu ulkopuolisille.

EN. koska mies saattaa vastata puhelimeenkin vaikka yöllä jos joku soittaa.
Olen itsekkin joutunu työkaverille soittaan illalla tai yöllä ni eihän tuo ole sen kummempaa ku vastaa viestiin tai sähköpostiin.
Jos sua ihmetyttää ni miksi et kysyis mieheltä et miksi tekee näin?

Joo, koska muistaakseni he eivät kyllä koskaan ole tekstareilla viestitelleet työasioitaan, enkä tiedä miten tuollaisia oikein voisikaan, vaikeamman kautta menisi...neljältä yöllä sensijaan on tullut soittoa ties mistä päin maailmaa, enkä ihmettele. :D

En. Kertoo ihan itse kiroillen kun pomo joka ei osaa jäädä eläkkeelle on taas vähän tehny töitä pääsiäisen ja saanut uusia ideoita. Työmaa sekasin kuulauden.

Riippuu varmasti siitä mitä miehesi tekee työkseen. Onko siihen jotain selvää syytä miksi työasioita täytyy hoitaa iltaisinkin? Oma mieheni esimerkiksi työskentelee ravintola-alalla extraajana, ja joskus esim. kymmenen aikoihin illalla voi tulla tekstiviesti, jossa kysytään pääseekö hän tulemaan seuraavana aamuna seitsemäksi töihin. (Yllättäviä sairastumisia jne.)

Millainen perhe-elämä teillä oikein on?

"Työntekijän salassapitovelvollisuus työsuhteen aikana ja sen jälkeen

Viimeksi päivitetty 21.02.2008 17:07

Työntekijä ei saa ilmaista työnantajan liike- ja ammattisalaisuuksia työsuhteen aikana ulkopuolisille. Työnantaja saattaa velvoittaa työntekijän tekemään vielä erillisen salassapitosopimuksen työsuhteen alkaessa."

Työntekijän salassapitovelvollisuus työsuhteen aikana ja sen jälkeen - Mamary

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="vieras";26094252]EN. koska mies saattaa vastata puhelimeenkin vaikka yöllä jos joku soittaa.
Olen itsekkin joutunu työkaverille soittaan illalla tai yöllä ni eihän tuo ole sen kummempaa ku vastaa viestiin tai sähköpostiin.
Jos sua ihmetyttää ni miksi et kysyis mieheltä et miksi tekee näin?[/QUOTE]

Kyse ei ole siitä, että mun mieheni tekisi noin... Vaan olen siis lähetellyt viestejä erään naimisissa olevan työkaverini kanssa iltaisin ja jopa viikonloppuisin. Hän vastaa aina lähes saman tien, vaikka sanoi mulle itsekin, että hänellä on sellainen periaate, ettei vastaa iltaisin työviesteihin. (No nämä asiat eivät mitään työasioita ole kyllä koskeneetkaan.)

Mietin vain, ihmetteleeköhän hänen vaimonsa mitään, kun aiemmin ei ole työviesteihin vastaillut vapaa-ajallaan...

Ja joo, saa kivittää. Omatunto on huono jo muutenkin. Muuta ei sentään ole tehty kuin viestitelty.

[QUOTE="vieras";26094308]Kyllä, pakosti heräis mieleen et kellä lehmällä siellä navetassa on kännykkä.[/QUOTE]

Ihanat naurut sain tästä yliväsyneenä! :D

Mutta itse kysymykseen, itse kyllä ihmettelisin, jos mies ei olisi aikaisemmin reagoinut työasioihin vapaa-ajalla, eikä työpaikka tai toimenkuva olisi kuitenkaan muuttunut, ja sitten alkaakin yhtäkkiä vastailemaan viesteihin. En varmaan yhdestä viestistä olisi ihmeissäni, mutta jos toistuu useasti, niin kyllä huolestuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26095139:
en, koska en tiedä eikä kiinosta kenelle viestittelee. hänen oma asiansa.
itselläni kun on ihan muutakin tekemistä kuin seurata toisen puhelimen käyttöä.

Sun miehellä on aika herkullinen tilanne kehitellä kaikenlaista kivaa. Se on nimittäin enemmän sääntö kuin poikkeus jos puoliso ei yhtään ole kartalla tekemisistä. Nykyajan viestitysvälineet innostaa sähläämiseen ja se on aika faktaa.

Sun miehellä on aika herkullinen tilanne kehitellä kaikenlaista kivaa. Se on nimittäin enemmän sääntö kuin poikkeus jos puoliso ei yhtään ole kartalla tekemisistä. Nykyajan viestitysvälineet innostaa sähläämiseen ja se on aika faktaa.
no meillä kun pelaa suhteessa tuo luottamus että kenenkään ei tarvi "sählätä" mitään missään.

valitettavaa jos jonkun pitää epäillä ja vahata toisen viestittelyä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26095146:
no meillä kun pelaa suhteessa tuo luottamus että kenenkään ei tarvi "sählätä" mitään missään.

valitettavaa jos jonkun pitää epäillä ja vahata toisen viestittelyä ym.

On vaan todella paljon tiedossa sellaisia tapauksia, kun toinen luottaa sataprosenttisesti toiseen ja tämä käyttää sitä luottamusta hyväkseen. Eli ei kannata olla liian sinisilmäinen. Kun joku alkaa käyttäytyä eri tavalla puhelimen tai netin ääressä kuin aiemmin, on syytä ottaa selville, mistä on kysymys.

no se on sitten miehen ongelma jos pettää luottamusken. hän menettää (kirjaimellisesti) enemmän kuin minä.
mutta eipä tässä ole vielä kertaakaan epäilyksiä herännyt.

On vaan todella paljon tiedossa sellaisia tapauksia, kun toinen luottaa sataprosenttisesti toiseen ja tämä käyttää sitä luottamusta hyväkseen. Eli ei kannata olla liian sinisilmäinen. Kun joku alkaa käyttäytyä eri tavalla puhelimen tai netin ääressä kuin aiemmin, on syytä ottaa selville, mistä on kysymys.

Minusta mie menetän kaiken, jos luottamus ei ole absoluuttinen.

[QUOTE="vieras";26094308]Kyllä, pakosti heräis mieleen et kellä lehmällä siellä navetassa on kännykkä.[/QUOTE]

Maatalouslomittaja vai maatalousyrittäjä?

Kyllä nekin ovat ihmisten kanssa tekemisissä työssään, ja paljon ovatkin. Juurikin nuo lomittajien ja tilallisten yhteydenpidot ovat pakollisia, työhön kuuluvia asioita, jotka nykyään hoidetaan myös tekstiviestein.

Ja nimenomaan iltaisin, mikä on usein se se aika, jolloin lomittaja varmistaa seuraavan aamun töihintulonsa, kun on aloittamassa työjakson jollakin tilalla.

Tää on kyllä hyvä kysymys. Totta kai kaikenlaiset äkilliset muutokset muutoin varsin tasaisen miehen käytöksessä herättäisivät ihmettelyä. Eri asia sitten on se, että kannattaako tuosta nostaa heti kissa pöydälle vai seurata tilannetta jonkin aikaa.

Jos tuo ajoittuu yhteen jonkin töissä tapahtuneen muutoksen kanssa, niin eihän siinä mitään kovin ihmeellistä ole. Kuitenkin, riippuen työnkuvasta, moni työ on varmasti semmoinen, ettei työasian hoitaminen puhelimitse työajan ulkopuolella ole tarpeellista.

Toisaalta, mitäpä jos miehen puoliso ei muutenkaan kyttää kaikkea miehen tekemistä, esimerkiksi tekstiviestejä, varsinkin jos ne tulevat työpuhelimeen? Hieman hankalahkoahan niistä on pillastua, jos ei mitään tiedä.

En olisi itse kovin tyytyväinen itseeni, jos olisin vastaavassa tilanteessa aloittajan kanssa. Ymmärrän kyllä ohimenevät ihastumiset pitkissä suhteissa, vaikkeivat ne toivottavia olekaan. En kuitenkaan haluaisi ruokkia eripuraa jonkin toisen pariskunnan välille, varsinkin, kun tiedän omasta kokemuksesta, miten luottamuksen pettäminen sattuu. Luottamuksen säilyttäminen on kuitenkin tärkeää, ja yhteiset pelisäännöt pitäisi olla. Eri asia on sitten se, miten realistista niiden laatiminen on, jos moraaliset rajat ovat kumppaneilla kovin erilaiset.

Yhteistyössä