Flush & Go -vessapaperihylsy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Zip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"Zip"

Vieras
Tämä keksintö äänestettiin vuonna 2011 vuoden turhakkeeksi. Miksi ihmeessä???

-On ihanaa, kun vessan roskiksen tyhjentämistarve väheni yli puolella
-Koko perhe tykkää heittää hylsyt nykyään pönttöön

-Hyväuskoisimmat voivat pelastaa maailmaa kierrättämällä hylsyt
-Vastoin monen uskoa, näillä hylsyillä ei pönttöä tukkoon saa, sillä ne on valmistettu samasta aineesta kuin itse paperikin

Käyttävätkö muut näitä Flush & Go mallisia wc-papereita?

Meilläpä menee röörit tukkoon, kun noita sinne heitetään.
Liekö vika sitten rööreissä vai missä, mutt juu ei meidän pönttöön.
Juu joku satunnainen joskus vielä menee, mutta ei säännöllisesti huuhdeltuna.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26094007:

Siis se hylsy on samaa tavaraa kuin itse vessapaperikin. Ei voi mennä röörit tukkoon.

Ne on oikeasti tosi kivoja. Meilläkin wc:n pikkuroskis ei enää pursuile ja näppärää heittää vain pönttöön.

Ainoa huono puoli on se ettei koiralle ole enää kätköleluja samaan malliin kuin vanhojen rullien aikaan.

Joo, mun mielestä kanssa ihan huippuja. Ja tosiaan hajoavat ihan pieneksi, ei varmasti mene putket tukkoon (niillä on muuten myös takuu, että jos joku muka onnistuu putkensa tuollaisella hylsyllä tukkimaan niin ei kun yhteyttä heihin).

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26094007:

En kyllä ymmärrä. Onko kyseessä vain jonkun hupi ja hylsyt tulee heitettyä yhtenä könttänä pönttöön? Siis monta hylsyä kerralla? Meneehän se pönttö siitäkin tukkoon, kun sinne heittää rullallisen paperia.

Miettikääs nyt kuitenkin: Jos ei kunnon ummetuspaska ja metrikaupalla paperia tuki röörejä, niin miten sitten yksi hylsy joka a) hajoaa täysin atomeiksi vedessä ja b) on valmistettu noin neljästä wc-paperiarkista

Olen myös kuullut väitteen, että "tulee enemmän turhia vessan vetämisiä jne." No aika moni vetää myös esim. kusella käydessään vessan joka kerta. Hylsyn voi heittää siinä samalla kertaa sinne. Ei tarvi erikseen odottaa että pöntön vesi on puhdasta ja vetää uudestaan hylsyn kera :P

Ja meillä ostelen nykyään vallan tuota merkkiä jonka hylsyt saa heittää veskiin, ettei tule mitään vahinkovedätyksiä.

[QUOTE="Jep";26094017]Siis se hylsy on samaa tavaraa kuin itse vessapaperikin. Ei voi mennä röörit tukkoon.[/QUOTE]

Haluatko tulla meille asumaan, ei tarvitse kauaa olla, niin saat ihan ilmaiseksi todeta tämän ihmeen, putket tukossa ;)

Itse olen ajatellut, että se ei hajoa riittävän nopeasti ja jää sinne meidän piiiitkiin rööreihin sitten jäkittämään. En todellakaan keksi mitään muutakaan syytä, mutta tukkoon menee, ei auta mikään, on kokeiltu enemmän kuin kerran.

Noh, eihän sitä voi odottaakkaan että sivistymätön ääliö tajuaisi miksi sitä hylsyä ei kannata viskoa sinne pönttöön. Siihen kun on useampikin syy.

Meneehän se keittoliemikin pöntöstä alas, mutta ei sitäkään sinne saa laittaa. Ei se ole mikään peruste että ei jäänyt kellumaan, tai tukkinut putkia.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Vedenpuhdistuslaitos ainakin ohjeistaa, ettei tollasia hylsyjä sinne tungettaisi.

Olen itse koittanut pistää tuollaisen hylsyn vesilasiin. Hajosi nopeammin kuin hiekkakakku kylpyammeessa. Itse asiassa yllätyin jopa, kun ei siitä jäänyt oikeastaan mitään jäljelle.

Ja tosiaan samaa paperia se hylsy on kuin se paperi jolla perse pyyhitään. Kieltääkö vedenpuhdistuslaitos siis paperinkin käyttämisen? Olishan se tietysti plussaa jätevedenpuhdistamolle, että tulis vähemmän käsiteltävää tavaraa -> enemmän jää rahaa laitokselle.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26094060:
Haluatko tulla meille asumaan, ei tarvitse kauaa olla, niin saat ihan ilmaiseksi todeta tämän ihmeen, putket tukossa ;)

Itse olen ajatellut, että se ei hajoa riittävän nopeasti ja jää sinne meidän piiiitkiin rööreihin sitten jäkittämään. En todellakaan keksi mitään muutakaan syytä, mutta tukkoon menee, ei auta mikään, on kokeiltu enemmän kuin kerran.

Miten voitte päästää paskat sinne pönttöön? Luulis, että sellanen hiukan pehmeä paskakasa on aika kova pala putkistolle. + sitten vielä monta metriä paperia pepun pyyhkimiseen.

Toi hylsyhän hajoaa ihan sekunneissa kun menee veteen.

[QUOTE="Zip";26093984]Tämä keksintö äänestettiin vuonna 2011 vuoden turhakkeeksi. Miksi ihmeessä???
-On ihanaa, kun vessan roskiksen tyhjentämistarve väheni yli puolella
-Koko perhe tykkää heittää hylsyt nykyään pönttöön
-Hyväuskoisimmat voivat pelastaa maailmaa kierrättämällä hylsyt
-Vastoin monen uskoa, näillä hylsyillä ei pönttöä tukkoon saa, sillä ne on valmistettu samasta aineesta kuin itse paperikin
Käyttävätkö muut näitä Flush & Go mallisia wc-papereita?[/QUOTE]
Vesilaitosyhdistys - Roskat eivät kuulu pönttöön
Roskat eivät kuulu pönttöön

Suomessa kuluttajamarkkinoille on ilmestynyt tuotteita, joita mainostetaan siten, että ne voi käytön jälkeen hävittää vessanpyttyyn heittämällä. Vesilaitoksiin ja Vesilaitosyhdistykseen onkin tullut kyselyjä siitä, miten pitäisi toimia. Vesilaitosyhdistys muistuttaa, että viemäriin ei tule huuhdella mitään ylimääräistä.

Roskat eivät kuulu viemäriin. Viemärijärjestelmää ja jätevedenpuhdistamoa ei ole tarkoitettu roskien kuljetukseen ja käsittelyyn. Niille oikea osoite on lajiteltuna jätteenkeräyksessä.

[QUOTE="Hastur";26094118]Vesilaitosyhdistys - Roskat eivät kuulu pönttöön
Roskat eivät kuulu pönttöön

Suomessa kuluttajamarkkinoille on ilmestynyt tuotteita, joita mainostetaan siten, että ne voi käytön jälkeen hävittää vessanpyttyyn heittämällä. Vesilaitoksiin ja Vesilaitosyhdistykseen onkin tullut kyselyjä siitä, miten pitäisi toimia. Vesilaitosyhdistys muistuttaa, että viemäriin ei tule huuhdella mitään ylimääräistä.

Roskat eivät kuulu viemäriin. Viemärijärjestelmää ja jätevedenpuhdistamoa ei ole tarkoitettu roskien kuljetukseen ja käsittelyyn. Niille oikea osoite on lajiteltuna jätteenkeräyksessä.[/QUOTE]

Mutta, kun se ei ole roskaa, se on vessapaperia!

flush&go hylsä on vessapaperista vesiliukoisen liiman avulla kasattu putkenpätkä ja se hajoaa vedessä muutamassa hetkessä, kokeilkaa sankossa jos ette usko

jos sitä ei uskalla panna pönttöön niin sitten sinne ei voi panna veskipaperiakaan

• Tykkää
Reactions: Fortune
Joo kyllä on tääll jonkun pönttö mennyt tukkeeseen ihan siitä ittestään eikä näistä hylsyistä. Muistakaa et siinä lukee itse hylsyssä jos on huuhdeltava. Ootte tainnu laittaa sinne tavallisen hylsyn

[QUOTE="kiko";26094099]Olishan se tietysti plussaa jätevedenpuhdistamolle, että tulis vähemmän käsiteltävää tavaraa -> enemmän jää rahaa laitokselle.[/QUOTE]

Siis täh? :D

Jotenkin en usko että tuo ihan noin yksioikoisesti toimisi. Samalla tavalla se laitos silti pyörisi, olis siellä hajonneita hylsyjä eli ei.

[QUOTE="kiko";26094116]Miten voitte päästää paskat sinne pönttöön? Luulis, että sellanen hiukan pehmeä paskakasa on aika kova pala putkistolle. + sitten vielä monta metriä paperia pepun pyyhkimiseen.

Toi hylsyhän hajoaa ihan sekunneissa kun menee veteen.[/QUOTE]

Kuinka isot perseet teillä oikein on, jos menee monta metriä paperia per pyyhkäisy?
Ei meillä vain mene.

Ja kun sen enempää en asiaan ole perehtynyt, en edelleenkään osaa antaa tyhjentävää vastausta siihen miten meidän röörit eivät pysy auki jos noita hylsyjä sinne heitetään toistuvasti.

flush&go hylsä on vessapaperista vesiliukoisen liiman avulla kasattu putkenpätkä ja se hajoaa vedessä muutamassa hetkessä, kokeilkaa sankossa jos ette usko

jos sitä ei uskalla panna pönttöön niin sitten sinne ei voi panna veskipaperiakaan

Tämä liukenevien hylsyjen vastustaminen juontaa juurensa siihen, että ihmiset ovat heitelleet uusien hylsyjen lanseeraamisen jälkeen vanhoja kartonkihylsyjä pyttyihin ja näin ne ovat tukkineet putkistot.

Monta kertaa vielä huoltomiehellekin on väitetty, että hylsy oli uutta liukenevaa mallia kun ei vain ole kehdattu myöntää omaa tyhmyyttä.

No puskaradio on toiminut hyvin ja lopulta juttu on kantautunut myös vesilaitosyhdistyksen korviin joka nyt sitten ihmisten luulojen ja virheiden perusteella kieltää "roskien" (lue: hylsyjen) heittämisen viemäriverkostoon.

Yhteistyössä