Miksi mä aina epäonnistun töissä? Nytkin varmaan saan potkut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmitus

Vieras
Siis harmittaa aivan simona. Toisen kerran jo kun työsuhde puretaan koeajalla, aina myös määräaikaiset loppuneet eikä jatkettu.

Ihmettelen vain mitä mä teen väärin? Olen tunnollinen, teen työt huolellisesti ja olen ystävällinen kaikille. En ole kuitenkaan mikään "nälkäinen tuloksetekijä" vaan ihan tavallinen konttorirotta, tavallinen peruspuurtaja.

Eikö tämä enää riitä työnantajille? Mitä ihmenaisia he etsivät?

[QUOTE="Vieras";26093251]Siis onko niihin työsuhteisiin otettu joku muu kun sinun sopimus on päättynyt?[/QUOTE]

On otettu juu. Nytkin otettiin jo uusi tyyppi ja minun pitäisi vielä opettaa minun hommat hänelle :/

[QUOTE="Vieras";26093252]minkä alan töitä? onko tulostulostulos-talo?[/QUOTE]

Hassua, että olen ollut näissä firmoissa töissä, mutta siis taloushallinnon puolella. Mutta näihinkin hommiin halutaan tietyn tyyppistä ihmistä ja mä näköjään olen sellainen "luuseri"tyyppi eli liian tavallinen.

[QUOTE="Vieras";26093280]Ohoh. Jos asia on tosiaan noin, kysyisi pomolta suoraan. Käytöksesäsi tai sinun tekemässä työssä saattaa olla jotain vikaa ja itse et sitä huomaa.[/QUOTE]

Esimies vetosi osaamiseeni. Käytöksessäni ei pitäisi olla mitään vikaa, koska esimies juuri kehui minua siitä että tulen jopa henkilö X:n kanssa toimeen :D

Onko niin, että yritys saa työttömän palkkaamisesta jotain bonuksia valtiovallalta? Tai onko sulla harjoittelijan palkka tai jotain?
Ota yhteyttä ammattiliittoon, jos näin on. Ehkä löytyy apuja.
Ja tosiaan pomolta kannattaa kysyä ja ylipäänsä kertoa haluavansa jatkaa sopimusta.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26093297:
Siis olet koeajalla ja sun pitää viel seuraajasi perehdyttää? :O

Jep jep. Esimies ehdotti viimeisellä koeaikaviikolla, että mitäs jos vaihdettaisiin tämä sinun vakituinen työsuhde määräaikaiseksi. Eli juuri siksi aikaa, että ehtisin perehdyttää uuden työntekijän.

[QUOTE="vieras";26093307]Onko niin, että yritys saa työttömän palkkaamisesta jotain bonuksia valtiovallalta? Tai onko sulla harjoittelijan palkka tai jotain?
Ota yhteyttä ammattiliittoon, jos näin on. Ehkä löytyy apuja.
Ja tosiaan pomolta kannattaa kysyä ja ylipäänsä kertoa haluavansa jatkaa sopimusta.[/QUOTE]

Kyse oli ihan normaalista työsuhteesta, ei saa yritys mitään tukia tms.

Tämä on kyllä yksi minun vikani. Koska olen taloushallinnon puolella, haluan tehdä kaiken tosi huolellisesti ja hyvin eli hitaasti..

Minäkin olen taloushallinnon työntekijä ja kyllä se on nykyään niin monissa paikoissa, että huolellisuudesta viis ja aika ja nopeus on se, joka ratkaisee. Kun ei se näy sun tuottavuudessa, että oot tehnyt helvetin hyvin työsi, mutta se näkyy, kun olet tehnyt helvetin nopeasti työsi...

Sinuna ottaisin yhteyden liittoon.
Koeajan purkuun tarvitaan syy ja tuo "osaamisen puute" ei tule pitämään käräjillä jos sinut on käsketty perehdyttämään uusi työntekijä!
Eihän osaamatonta laiteta perehdyttämään.

Taloushallinnon työt vaatii tietysti kovasti tarkkuutta (mutta mikäpä työ ei), mutta hitaasti tehtynä voi helposti saada sen kuvan, että sulla ei pysy samaan aikaan useampi pallo ilmassa. Meidän osastolla on muutama näitä tälläisiä hitaita yhden paperin kerrallaan pyörittäjiä ja sitä se sitten tuppaa olemaan vuosi vuoden jälkeen. En tarkoita, että sinä olisit tällainen, mutta esim. työkaverini tekee töitä hitaasti (ja puolustelee juuri tuolla tarkkuudella..tarkkoja kyllä me muutkin ollaan) ja hänellä on aina pöydällä vain se yksi paperi, jota sievästi pyörittelee. Nostaa metelin ja stressaantuu, jos joku tuo uuden homman vaikka 30 min ennen kotiin lähtöä..tai vielä pahempaa..yleensäkään etukäteen ilmottamatta, että tälläistä olisi tulossa. Mitä jos jatkossa yrittäisit olla vähän sähäkämpi ja nopeampi? kun kerran itsekin epäilet sen olevan yksi syy. Itse toimin kirjanpitäjänä ja töitä riittää todella paljon, varsinkin tiettyjen päivämäärien lähestyessä. Mutta silti olen oman työni ohella opetellut osastoltamme muitakin hommia: rahaliikenne, reskontrat ja matkalaskut (työssäni on myös kirjanpidon lisäksi sisäistä laskentaa) ihan vain omasta tahdostani. Olen hiljainen puurtaja, en käy muiden kanssa kahvilla tai syömässä, mutta pyrin myös välttämään plussa tuntien kertymisen pidemmällä aikavälillä.

Toivottavasti löydät pian sen sinulle oikean työpaikan!! :)

Yhteistyössä