aikuiset olkkarissa

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Miten monella aikuisten sänky on olkkarissa?
Miten se käytännössä sujuu? Tuntuu hankalalta ajatella ettei olisi omaa tilaa/ rauhaa ollenkaan, vaan siinä kulkisi porukkaa/ katselisi tv:tä, yms..:|

Oletteko jakaneet tilaa jollain lailla? Miten isosta olkkarista on kyse?

Pohdiskelen tässä kun meillä saattaa/on olkkariin muuttaminen jossain vaiheessa..
 
Saraldo
Me ei juurikaan vietetä aikaa makkarissa muuten kuin nukkuessa, joten meille tuo muutos ei varmaan kovin ihmeellinen olisi. Me ollaan aina olohuoneessa tai keittiössä. Jos pitäisi tällainen muutos tehdä, hankkisin varmaankin mahdollisimman mukavan vuodesohvan. Ja niin kauan kun se olisi sohvana, huone toimisi olohuoneena, mutta kun se on levitetty sängyksi, se tarkoittaisi että nyt se makuuhuone eikä siellä enää ravata ja katsella telkkua.
 
Khimaira
Ei mekään muuta kuin nukutaan siellä, mutta silti...

Joku vuodesohva, joka pitää joka ilta avata ja aamulla sulkea olisi kamalin vaihtoehto- omassa kodissa vieraisilla koko ajan :O
 
Meillä ei ole olkkaria ollenkaan. Suurempi huone on muksuille laitettuna ja mie bunkkaan täs pienemmässä. Vieraat hengaa kuitenkin aina keittiössä. Teeveetä en katso, lapsilla on huoneessaan teevee konsolipelien pelaamista varten.
 
Mun vanhemmat on muutamaan otteeseen nukkunut olkkarissa, jotta kaikki lapset saatiin oma huone. Meillä on olkkarit olleet riittävän isoja/hyvän mallisia, että sinne on mahtunut sekä sohva, että sänky. Olkkarissa sai vapaasti oleskella päiväsailaan ja iltaisin omiin huoneisiin vetäytyminen kävi aika luonnostaan (meillä oli lapsilla esim. omat telkkarit omissa huoneissa, joten senkään takia ei tarvinnut jäädä vanhempien "makkariin" hengaamaan).

Miinuspuolena oli ainoastaan se, että vanhemmilla ei ollut omia vaatekaappeja, sekä se, että välillä tympi yö-/aamupalalla olla ihan hissun kissun, ettei herätä nukkuvia.
 
"vieras"
Me nukutaan miehen kanssa olkkarissa. Ei ole mitään verhoa tai sermiä, enkä haluaisikaan sellaista ikkunoiden takia (näyttäisi varmaan hassulta). Kun olkkariin menee, oviaukon toisella puolella on sänky ja toisella puolella iso sohva ja telkkari, meillä on aika tilava olohuone. Meillä ei ole kuin yksi lapsi, 1-vuotias, niin oikeastaan voidaan miehen kanssa kahdestaan sopia tv:n katselusta jne. Mä en saa nukahdettua jos valo tai tv on päällä, joten mies joutuu menemään keittiöön esim. lukemaan kirjaansa kun mä haluan mennä nukkumaan. Mies taas ei välitä vaikka pommi räjähtäisi vieressä, joten mä saan rauhassa katsella elokuvaa tai lukea sängyssä vaikka mies nukkuisi :D

Mies on yrittäjä ja tekee töitä kotona, joten työajat saa päättää itse. Jos mulle tulee aamulla vieraita, ilmoitan siitä aina edellisenä iltana ja herätän miehen aamulla, ettei tarvitse heräillä siinä kun ympärillä juoksee lapsia ja sohvalla nököttää akkalauma ;) Lasten päiväunien takia kyläillään muiden kotiäitien kanssa yleensä aamuisin/aamupäivällä.
 
"Anne"
Ei mekään muuta kuin nukutaan siellä, mutta silti...

Joku vuodesohva, joka pitää joka ilta avata ja aamulla sulkea olisi kamalin vaihtoehto- omassa kodissa vieraisilla koko ajan :O
ei kai kukaan pysyvästi noin nukkuisi? :eek:
Meillä oli ainakin parisänky olkkarissa. Jos tuli vieraita niin petasin ison mustan sohvakankaan siihen päälle ja mustia ja harmaita isoja tyynyjä heittelin seinää vasten.
 
Khimaira
[QUOTE="Anne";26093257]ei kai kukaan pysyvästi noin nukkuisi? :eek:
Meillä oli ainakin parisänky olkkarissa. Jos tuli vieraita niin petasin ison mustan sohvakankaan siihen päälle ja mustia ja harmaita isoja tyynyjä heittelin seinää vasten.[/QUOTE]

Meillä kyllä mahtuu olkkariin meidän parisänky sekä iso sohva joka siellä on.
Lähinnä mietin miten tuo käytännössä mahtaisi toimia.
 
"Anne"
On siinä sitten se puoli, että jos yksi vaikka sairastaa ja toiset haluaa katsoa telkkua, niin kuka antaa periksi?
Me asuttiin reilu vuosi niin että oli sänky olkkarissa. Kertaakaan ei tullut tuollaista tilannetta. Itse olin ainoa jolla oli esim päänsärkyä tai selkä kipeänä ja silloin ei toiset siinä haitannut, kun pystyi kuitenkin rauhassa maata sängyssä.
 
Ei kai se mitään haittaa vaikka sitä järjestelyä kokeilisi? Jos toimii, nii hyvä. Jos ei, niin raijaatte sängyn takaisin omaan makkariin.

Tosta sairastamisesta sen verran, että meillä muutenkin sairastunut sai olkkarista paraatipaikan, niin mikäs sen mukavampaa, kuin kölliä isossa kunnon sängyssä (yöt nukuttiin omassa huoneessa) ja jos iskä tai äiti tartti päikkäreitä tai omaa rauhaa, niin yleensä joku lastenhuoneista oli vapaana sitä varten. :)
 
"juuei"
Meilläkin on ollu sänky olkkarissa ja ei ikinä enää.Ei minkäänlaista omaa rauhaa,ei seksi elämää eikä mitään muutakaan omaa rauhaa.Aamulla heräsi väkisillä kun ensimmäinen herääjä meni kahvinkeittoon,saati sitten jos meni vessaan tms.Tietenkin jos olkkarin saa eristettyä vaikka ovilla niin ettei siitä läpi kuljeta eikä äänet kuulu nii se vois toimiakki muuten ei.
 

Yhteistyössä