Miten te suojaatte ihonne kesalla, ettette paady tamannakoiseksi? (sis linkin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yrittaja

Vieras
Beyond the pale: Website offers a look at the world's most terrible tans | Mail Online

Ruskettua ei pitaisi, mutta sitten toisaalta aurinkovoiteet ovat myoskin paha kemikaalipommi terveydelle: Kemikaalicocktail: Vaarallinen cocktail

Luonnollisintahan olisi suojata iho vaatteilla, mutta ei ohkainen, vaalea pellavakangas anna pahemmin suojaa kuin pari naurettavaa suojakerrointa.

Pitaisi oleskella pois aurinkosta sen ollessa pahimmillaan klo 11-16, mutta tama on juuri parasta aikaa paivassa olla lasten kanssa ulkona tai kayda missaan.

Mika on teidan strategia suojautua ihosyovalta (lapset tai aikuiset)?

Mika on tama "kunnollinen aurinkosuoja"? Noissa kemikaalisissa aurinkosuojissa on todella pelottavia aineita, jotka on myrkyllisia.

Varmasti on, mutta uskon, että siitä ei kovinkaan pahaa haittaa ole, kun käyttöaika on kuitenkin aika lyhyt. Tänä vuonna aion apteekista kysyä, josko olisi jotain "myrkky-ystävällisempää" vaihtoehtoa.

Varmasti on, mutta uskon, että siitä ei kovinkaan pahaa haittaa ole, kun käyttöaika on kuitenkin aika lyhyt. Tänä vuonna aion apteekista kysyä, josko olisi jotain "myrkky-ystävällisempää" vaihtoehtoa.

Kayttoaika lyhyt? Siis yleensahan noita laitetaan jo huhtikuun lopusta kevataurinkon paahtaessa ainakin naamaan aika joskus syyskuun loppuun Suomessa + talven etelanmatkat. 60% tuosta aurinkorasvan ainesosista ajautuu ihon sisaan ja kehoon.

Nythan on huomattu, etta aurinkorasvat saattaa olla haitallisempia kuin itse aurinko. Mm. Aluminum Found In Sunscreen: Could It Cause Skin Cancer?

Ja mä oon mieluummin 365/366 päivää vuodessa vaalea, kuin että polttaisin tahalteeni nahkani rumaksi. Hyi tuon vanhuksen iho oli ihan karsea, miten se oli edes vielä hengissä, kun oli niin melanooman saastuttama???

Kayttoaika lyhyt? Siis yleensahan noita laitetaan jo huhtikuun lopusta kevataurinkon paahtaessa ainakin naamaan aika joskus syyskuun loppuun Suomessa + talven etelanmatkat. 60% tuosta aurinkorasvan ainesosista ajautuu ihon sisaan ja kehoon.

Nythan on huomattu, etta aurinkorasvat saattaa olla haitallisempia kuin itse aurinko. Mm. Aluminum Found In Sunscreen: Could It Cause Skin Cancer?

No ei kai nyt sentään vielä huhtikuussa Suomessa? Ymmärrän kyllä asian vakavuuden. On meilläkin ihan pienet lapset suojattu pitkin ohuin vaattein. Itse käytän alumiinitonta dödöä, koska alumiinia on myös lähes kaikissa tavallisissa dödöissä.

No ei se nyt kovin vaikeaa ole. Aamulla ekana levitän aurinkorasvaa että se ehtii imeytyä. Pukeudun mukavasti ja peitän "herkät kohdat" (siis mulla esim. decoltee alue) vaatteilla. Jos aurinko porottaa niin hakeudun varjoisaan paikkaan, enkä lähde palvomaan aurinkoa keskipäivällä klo. 12. Aurinkorasvan lisäily on myös toivottavaa. Suomen oloissa en ole koskaan palannut kun olen tätä noudattanut.

Maailmassa on virhe!
Jos kerta mustia/tummia halveksitaan, niin miksi sitten kuitenkin halutaan oma iho paahtaa mahdollisimman tummaksi?

Ma en kylla halveksi tummaihoisia, mutta onhan se naurettavaa, etta valkoiset yrittaa tavoitella kaunista rusketusta keinolla milla hyvansa.

Ma yritan valtella paahtamista ja aurinkoa, mutta se on tosi hankalaa, kun pitaa olla ulkona lapsen kanssa usein altaalla ulkona ja rannalla.

No ei kai nyt sentään vielä huhtikuussa Suomessa? Ymmärrän kyllä asian vakavuuden. On meilläkin ihan pienet lapset suojattu pitkin ohuin vaattein. Itse käytän alumiinitonta dödöä, koska alumiinia on myös lähes kaikissa tavallisissa dödöissä.

Ulkoilin jo pari tuntia ulkona, niin talvihangen heijastaessa aurinkonpaistaessa jo posket melkein paloi. Aurinkohan on pahin kevaalla, kun on tottumaton iho talven jalkeen ja hanki heijastaa sateilya.

Tuntuu vaan hassulta, etta itsekin valitsee alumiinittomia tuotteita, mutta miten sitten sita uskaltaa laittaa lasten iholle?

Ulkoilin jo pari tuntia ulkona, niin talvihangen heijastaessa aurinkonpaistaessa jo posket melkein paloi. Aurinkohan on pahin kevaalla, kun on tottumaton iho talven jalkeen ja hanki heijastaa sateilya.

Tuntuu vaan hassulta, etta itsekin valitsee alumiinittomia tuotteita, mutta miten sitten sita uskaltaa laittaa lasten iholle?

Parempi se rasva on varmasti kuin palaminen kerta toisensa jälkeen. Vai ulkoiletko itse 25-30 asteen helteellä pitkissä vaatteissa? Meillä isompi laps on sellanen kuumakalle, että olis tiputuksessa, jos kesällä joutuis pitkät vaatteet päällä olemaan. Tottakai valitsisin alumiinittoman aurinkorasvan, jos niitä on.. nyt on valittava kahdesta pahasta toinen ja valitsen rasvan.

Vältän polttamasta. En siis oleskele liian kauan auringossa. Tarpeen vaatiessa suojaan vaatteilla tai myrkyttömällä aurinkorasvalla (tai vaikka myrkkyrasvalla poikkeustilanteessa), eli vain harvoin laitan aurinkorasvaa. Kookosöljyäki saatan joskus käyttää.

Aurinko on hyväksi, kunhan ei polta. Uskon, että jatkuva suojautuminen auringolta on haitallista. Eli että on aina vaatteet tai rasva.

En ota aurinkoa. Rusketus näyttää rumalta.

Päivärytmit kesäisin menee niin että pahimman paisteen aikaan ollaan sisällä syömässä, päikkäreillä tms. ulkoillaan varhain aamusta ja illalla.
Ollaan varjoissa jos päivällä ollaan pihalla, käytetään suojaa antavia vaatteita ja aurinkorasvaa.

Vältän polttamasta. En siis oleskele liian kauan auringossa. Tarpeen vaatiessa suojaan vaatteilla tai myrkyttömällä aurinkorasvalla (tai vaikka myrkkyrasvalla poikkeustilanteessa), eli vain harvoin laitan aurinkorasvaa. Kookosöljyäki saatan joskus käyttää.

Aurinko on hyväksi, kunhan ei polta. Uskon, että jatkuva suojautuminen auringolta on haitallista. Eli että on aina vaatteet tai rasva.

Meinaatko että jos on rasvaa ja vaatteita päällä, niin ei hyödy mitenkään auringosta? siinäkin lienee muuten yksi harhaluulo. Ja esim. se että jos laittaa aurinkorasvaa niin ei muka rusketu.. kyllä ruskettuu.

Tuolla linkin takanahan oli muutamia todella (siis liian) ruskettuneita ja sitten näitä itseruskettavia käyttävien ylilyöntejä. Ei sitä auringossa oleskelemassa oranssiksi päädy... :D

Itse rusketun herkästi ja saan kauniin värin. Palamiselta suojaudun aurinkorasvalla.

Käytän sekä itselläni että lapsellani aurinkorasvaa, jossa vain fysikaalinen suoja, ei siis kemikaalista laisinkaan. Sitäkin vain tarpeen mukaan, eli pahimpaan porotusaikaan emme mene esim. rannalle, ja iltapäivän auringossa voimme oleskella ilman suojaa - emme pala. Lisäksi suojaa vaatteista ja varjosta.

Yhteistyössä