Kokemusta Coronariasta. Olen nyt aivan kiehumispisteessä. Onko tämä muka laillista???

  • Viestiketjun aloittaja "Hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Hoitaja"
Olen täysillä tunneilla sopimuksella vuoden loppuun Coronarialla aamuvuorolla osastolla jossa vain aamuja. Talossa on muitakin pisteitä.

Olen ollut vain pari päivää pois oman sairauden vuoksi ja viime viikolla ekan ja YHDEN päivän pois lapsen sairauden vuoksi.

Ensin pomo pyysi kirjallisen selvityksen siitä, että mieheni ei voi olla pois(joka ei todellakaan voi olla töistä pois). Vein paperin tänään ja siihen pomo:

"meillä on ollut kokouksessa sellainen päätös, ja tämä on vanha juttu eikä mikään uusi, että tämäkään todistus ei aina riitä vaan joskus joutuu KORVAAMAAN iltavuorolla sen päivän/ne päivät mitä on lapsen takia pois aamuvuorosta"!!! :O!!!

Olen Coronarialla YKSITYISEN SOSIAALIALAN TES:n mukaan ja siellä ei kyllä tuollaista ole vaan se, että saa olla 3 päivää pois palkalla ja SUOSITELLAAN että äiti ja isä vaihtelee hoitajana olemista kun lapsi sairas.

Mitä tää on? En ole liitossa, joten siksikö koittaa pompotella? Nyt liityn liittoon ja tasan tarkkaan. Vien liiton paperit sille ja katotaan mitä sitten sanoo.
 
kusetuksen makua
No liity nyt ensin. Ammattiliittoja kyrsii juurikin ap:n kaltaiset vapaamatkustajat.

Mun puolesta jokaista liittoonkuulumatonta voisi työnantataja kohdella ihan miten vaan. Etujen ei tarvitsisi kuulua niille jotka eivät viitsi kuulua "yhteiseen" rintamaan.
 
"kolmen äiti"
Jos työnantaja heittäytyy oikein kusiseksi niin apua voit pyytää myös työsuojeluvaltuutetulta tai työsuojelupiiristä. Itse kuulun vain työttömyyskassaan ja kun minulla oli ongelmia sääntöjä noudattamattoman työnantajan kanssa, sain työsuojelupiiristä isoa apua jolla asiat selvisi.
 
tiu...hti
Liitosta ei pysty kysymään apua, ellei ole siellä jäsenenä. Lisäksi liitot eivät välttämättä auta niissä asioissa, jotka on tapahtunut ennen kuin olet liittynyt jäseneksi... Työsuojeluvaltuutettukaan ei sinua pysty työsopimukseen liittyvissä kiistoissa auttamaan, sillä se ei ole hänen osaamisalaa, eikä hän pysty tarjota oikeusapuakaan. Hän voi kyllä antaa tavallisena henkilönä sinulle vinkkejä.
Oliko sulla lääkärintodistus lapsen sairaudesta? tai pyysivätkö ne edes sitä kun ilmoitit lapsen sairaudesta, ennen työvuoron alkua?
 
vierailija
  • Työnantajalla on oikeus pyytää todistus aviopuolison työstä. Ettei voi hoitaa lasta. Tätä käytetään julkisella puolella myös usein. Lääkärintodistuksen kun toimittaa saa olla pois lapsen hoidon järjestämistä varten.
 
vierailija
En ymmärrä miksi joku EI haluaisi olla liiton jäsen. Sieltä saa aina apua jos on työpaikalla jotain ongelmia tai jokin askarruttaa mieltä. Olen itse ollut sinne sähköisen palvelun kautta yhteydessä vaikka kuinka monta kertaa ja ei ole kauaa kun sain sieltä 5 tunnin varotusajalla itselleni avustajan palaveriin jossa työnantaja uhkasi irtisanoa työsuhteeni. Tämä pelasti minun nahkani työnantajan syyttelyiltä.
Pienellä summalla kuukaudessa saat paljon apua mm. lakimiehiltä ja muilta asiantuntijoilta ja voit luottaa siihen tietoon ja siihen, että he ajavat sinun etua. En ikinä eroa liitosta!
 
vierailija
Olen täysillä tunneilla sopimuksella vuoden loppuun Coronarialla aamuvuorolla osastolla jossa vain aamuja. Talossa on muitakin pisteitä.

Olen ollut vain pari päivää pois oman sairauden vuoksi ja viime viikolla ekan ja YHDEN päivän pois lapsen sairauden vuoksi.

Ensin pomo pyysi kirjallisen selvityksen siitä, että mieheni ei voi olla pois(joka ei todellakaan voi olla töistä pois). Vein paperin tänään ja siihen pomo:

"meillä on ollut kokouksessa sellainen päätös, ja tämä on vanha juttu eikä mikään uusi, että tämäkään todistus ei aina riitä vaan joskus joutuu KORVAAMAAN iltavuorolla sen päivän/ne päivät mitä on lapsen takia pois aamuvuorosta"!!! :O!!!

Olen Coronarialla YKSITYISEN SOSIAALIALAN TES:n mukaan ja siellä ei kyllä tuollaista ole vaan se, että saa olla 3 päivää pois palkalla ja SUOSITELLAAN että äiti ja isä vaihtelee hoitajana olemista kun lapsi sairas.

Mitä tää on? En ole liitossa, joten siksikö koittaa pompotella? Nyt liityn liittoon ja tasan tarkkaan. Vien liiton paperit sille ja katotaan mitä sitten sanoo.
Ihan tavanomainen käytäntö tuosa pulijusa.
 

Yhteistyössä