Ihania noi iltalehtien otsikot "10 syytä lopettaa tupakointi", hei mietitääs ne 10 syytä aloittaa se..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ei taida olla yhtäkään, paitsi 1-> typeryys. Siltä kannalta en ymmärrä yhtään aikuista ihmistä kuka kehtaa tupakoida. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa vaikka otsaanta "typerys". On se niin hirveä merkki typeryydestä.

Suunnaton tyhmyys nimenomaan. Ja hirveä hinku päästä eroon sekä rahoistaan että ennenpitkää myös terveydestään. T: tupakoiva vajakki joka yrittää lopettaa

Sillon kun 16-17-vuotiaana sen alotin niin:
1.Se oli mukamas coolia ja
2.rööki huulessa pääs parempii piireihin, lisäksi
3.olin nuori ja tyhmä....

Enempää en keksi! :laugh: En kyllä ikimaailmassa aloittaisi näillä tiedoilla jotka nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin olen saanut päähäni taottua! Onneksi pääsin syöpäkääryleestä eroon lasten myötä mutta kyllä se oli ihan helkutin vaikeeta!

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26088881:
Röökitauko on eräänlainen sosiaalinen tapahtuma esim. työpaikoilla. Tai oli ainakin joskus xx-vuotta sitten, kun sitä sivusta seurasin.

Aika moni kaupunki on nykyään savuton työpaikka, joten tupakoitsijat käyvät sitten yksitellen hermosauhuilla jossain puskan takana.

1. Se vähentää ruokahalua.
2. Se toimii lievänä stressinlaukaisijana.
3. Se antaa tekosyyn pitää taukoja töistä.
4. Se oikeuttaa ruoan jälkene menemään pihalle "ruokasavuille" siksi aika akun muut siivoavat keittiön.
5. Se on 12-vuotiaiden silmissä coolia.
6...

:laugh:

1. Se vähentää ruokahalua.
2. Se toimii lievänä stressinlaukaisijana.
3. Se antaa tekosyyn pitää taukoja töistä.
4. Se oikeuttaa ruoan jälkene menemään pihalle "ruokasavuille" siksi aika akun muut siivoavat keittiön.
5. Se on 12-vuotiaiden silmissä coolia.
6...

:laugh:

Mä en usko, että se vähentää ruokahalua. Mun mies ainakin syö kuin hevonen. Sen sijaan tupakoinnin lopettaminen voi lisätä ruokahalua, kun riippuvuus korvataan toisella.
Se ei myöskään toimi stressinlaukasija, vaikka tupakoitsijat elävät siinä uskossa, koska stressaantuvat ilman tupakkaansa.
Nykyään monet työpaikat on savuttomia. Ainakin mun työpaikalla kun mainitsin, että edellisessä työpaikassa nalkutettiin mulle suunnilleen juomatauoista vaikka tupakoitsijat kävivät röökillä milloin halusivat, mulle sanottiin että tästä syystä tupakkataukoja ei enää meidän työpaikalla ole.

Tupakoinnin hyödyt:
Tupakoivilla on havaittu pienentynyttä riskiä sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen. Tupakointi vaikuttaa myös hieman vähentävän rintasyövän, Kaposin sarkooman, raskausmyrkytyksen ja atooppisten häiriöiden riskiä.

Tutkitusti tupakoimaton ihminen on jopa kaksinkertaisessa riskissä sairastua Alzheimerin- tai Parkinsonin tautiin. Tämä johtuu mahdollisesti siitä, että nikotiini vähentää aivojen asetyylikoliinin määrää samalla nostaen dopamiinin määrää.

Skitsofreniaa potevat potilaat tupakoivat yleisesti ja onkin epäilyjä tupakan positiivisista vaikutuksista skitsofreniapotilailla.

[QUOTE="alkup.";26089123]Mä en usko, että se vähentää ruokahalua. Mun mies ainakin syö kuin hevonen. Sen sijaan tupakoinnin lopettaminen voi lisätä ruokahalua, kun riippuvuus korvataan toisella.
Se ei myöskään toimi stressinlaukasija, vaikka tupakoitsijat elävät siinä uskossa, koska stressaantuvat ilman tupakkaansa.
Nykyään monet työpaikat on savuttomia. Ainakin mun työpaikalla kun mainitsin, että edellisessä työpaikassa nalkutettiin mulle suunnilleen juomatauoista vaikka tupakoitsijat kävivät röökillä milloin halusivat, mulle sanottiin että tästä syystä tupakkataukoja ei enää meidän työpaikalla ole.[/QUOTE]

Se oli "kuultujen tekosyiden lista."
Ei vakavasti otettava.

:)

vähentää oikeasti ruokahaluja, minä kyllä tiedän, kun olen kokeillut.
ja listasta puuttuu vielä: kohottaa veren punasolupitoisuutta eli hemoglobiinia, elimistö tarvitsee enemmän punasoluja, kun yrittää saada riittävän määrän happea häkäkaasun seasta

Mummeliisan syylista on ihan hyvä.

Ei kai ap:kaan niin naivi ole, että kuvittelee ihmisten polttavan AINOASTAAN siksi, koska se on tyhmää.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Tupakoinnin hyödyt:
Tupakoivilla on havaittu pienentynyttä riskiä sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen. Tupakointi vaikuttaa myös hieman vähentävän rintasyövän, Kaposin sarkooman, raskausmyrkytyksen ja atooppisten häiriöiden riskiä.

Tutkitusti tupakoimaton ihminen on jopa kaksinkertaisessa riskissä sairastua Alzheimerin- tai Parkinsonin tautiin. Tämä johtuu mahdollisesti siitä, että nikotiini vähentää aivojen asetyylikoliinin määrää samalla nostaen dopamiinin määrää.

Skitsofreniaa potevat potilaat tupakoivat yleisesti ja onkin epäilyjä tupakan positiivisista vaikutuksista skitsofreniapotilailla.

Juuri näin, mutta eihän näistä saisi puhua. Toki haittavaikutuksetkin ovat melkoiset, että loppupeleissä ei kannata tupakoida, varsinkaan, jos on addiktoituvaa tyyppiä.

1. hermosavut ihan oikeasti auttavat
2. monissa paikoissa (erityisesti koulut, harrastukset, baarit ja koulutukset) voit tauoilla sosiaalisoida ihmisten kanssa tupakoidessa tai sitten jäädä yksin sisätiloihin pyörittelemään peukaloita ja tulla ulkopuoliseksi
3. vähentää ruokahalua
4. tupakka kahvin tai ruoan päälle maistuu todella hyvälle

nämä ehkä olivat ennemminkin syitä miksi jatkaa kuin miksi aloittaa. itse olen kumminkin lopettanut.

Tupakointi aiheuttaa riippuvuutta. Samalla tavalla voi sitten haukkua alkoholistit, narkit, läskit, peliriippuvaiset jne.. Onko teistä ok sanoa että läskit on vajakkeja? Tupakka voi olla henk.koht. Ongelma kuten muutkin asiat.

Kyllähän tupakointi rentouttaa ja tekee hyvän olon. Ei sitä muuten niin moni harrastaisi. Itselleni "parasta" tupakoinnissa oli se sellainen pieni hetki omaa aikaa miettiä omiaan. Eli kun lähti tupakalle, sai pienen hetken rauhoittua ja olla ihan vain hiljaa itsekseen ja miettiä asioita.

Nyt kun olen pari vuotta ollut polttamatta, niin yhä edelleen kaipaan sitä, että saisi välillä ihan vain pariksi minuutiksi ottaa sen tupakkatauon. Ja ei, ei se toimi millään porkkanalla tai muulla korvaavalla jutulla.

Yhteistyössä