tietääkö kukaan voiko neuvolasta pyytää kotikäynnille kun kyse isompien lasten nla-käynneistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoton

Vieras
mulla useampi lapsi ja nla käynnit taas myöhässä kun asutaan syrjässä ja perheellä käytössä vain yksi auto jolla mies kulkee töissä. mietin tässä käykö nla tädit kotona?? rokoitteitakin pitäis parin muksun saada

Hittoako asutte jossain korvessa jos ei sielt sit oo mahollisuuksia liikkua. Itsekkin haluisin asua syrjemmässä mutta kun ei ole varaa kahteen autoon, niin en ikinä muuta. Näitä valinta kysymyksiä joista on sit ihan turha valittaa..

ei se ole AINA valinta kysymys missä asuu, voi hyvää päivää sentään!
Ja se ei ole ratkaisu kun alatte marmattamaan miksi asua syrjässä kun on hankalaa liikkua.

Mutta miksi on hankala liikkua vaikka saisit auton järjestettyä? Lapset autoon ja menoksi, ihan helppoa se on mullakin pakata vaikka kaikki 4 muksua autoon ja vaan ajaa eteenpäin.

Hyvä vaihtoehto on myös se että mies ottaa pari tuntia palkatonta ja A)vahtii muita kotona B) menette koko perheenä neuvolaan kun kaikilla tarvitsevilla on samaan aikaan aika.

Ei voi olla totta. Nyt mietitte oikein kunnolla, kuinka saatte arkenne sujumaan. Eihän yhden neuvolakäynnin järjestäminen voi olla mahdotonta. Pitäähän sinulla olla auto, jos niin syrjässä asutte, että et pääse muuten kulkemaan. Itse en voisi kuvitella eläväni viikkoakaan noin.

[QUOTE="guest";26081528]Miten niin ei ole valintakysymys? Oli sitten vaikka ääritapauksessa maatila kyseessä niin aina voi löytää uutta työtä kaupungista.[/QUOTE]

:D ootko tosissas?

[QUOTE="vippis";26081547]:D ootko tosissas?[/QUOTE]

Jep, mikään ei ole pakko kuin kuolla (ei edes veroja maksaa). Joten jos tahtoa löytyy niin auton nokka kohti kaupunkia uutta elämää kohti. Sieltä asunto ja työpaikka jne.

No jos ajat on jo myöhässä niin varaat useammalle lapselle ne ajat nyt samalle päivälle peräkkäisiksi ajoiksi. Heitättä vaikka miehen autolla aammulla töihin, niin on se autokin käytössä sen päivän. Ja jos sen miehen työmatkat on niin pitkät, ettei tuo muka onnistu, niin sitten on syytä ruveta harkitsemaan muuttoa lähemmäksi miehen työpaikkaa.

kylläpä on taas ystävällistä porukkaa täälläki, kai sitä ihminen kysyä saa? siksi on hankalaa autollakin, koska mulla on 3vuotias poika joka karkailee, 1,5 vuotiaat kaksoset jotka myös karkailee plus vielä pieni vauva joka ei osaa kävellä joten kädet on aika pirun täynnä! jo pelkkä lasten pukeminen ja autoon saanti on yhenlainn projekti. JOTEN aattelin vain kysyä, että tietääkö joku harrastaako neukkutädit kotikäyntejä kun en tähän vastausta tiennyt.
ja se syrjässä asuminen kai on jokaisen oma valinta? meillä on ihana koti ja piha missä ei tarvi silmä kovana vahata ettei katraasta kukaan päädy auton alle. mun mielestä se on plussaa. ja yleensä meillä on kaksi autoa käytössä, mutta toinen myytiin juuri kun ollaan hankkimassa autoa mihin mahduttais koko perhe,vaunut yms yms. mutta ajateltiin että pärjätään se hetki ilman kahta autoa kun etsitään uutta.

Riippuu vähän, mä luulen et meidän neuvolasta vois pian saadakkin tädin kotikäynnille jos oikein hyvin pystyis perustelee, mut kovin äkkiä ei lähtis, vallankaan jos asuttais jossain kauempana..

Melkein sinuna veisin miehen aamulla töihin ja koittaisin saada jostain lapsenvahdin siks aikaa et käytät muksut neuvolassa..

Voisin kuvitella että meidän nla täti ois kotimatkallaan poikennu meille jos oisin aikoinaan soittanu. Meni päivittäin tuosta ohi. Kannattaahan tuo soittaa ja kysyä. Jos vaikka ois joku muu kotikäynti siinä teidän lähellä niin miksei samalla vois käydä teilläkin.

Asutaan itekin korvessa ja kyllä meillä on melkein aina se 2 autoa ollu. Ja mies on pystyny sitte kesken päivän tuomaan auton jos on tarvinnu. Mutta ei tästä oikeasti ois ilman kahta autoa tullu mitään. Ois ainakin mun pää levinny totaalisesti jos en ois päässy päivisin mihinkään.

Riippuu vähän, mä luulen et meidän neuvolasta vois pian saadakkin tädin kotikäynnille jos oikein hyvin pystyis perustelee, mut kovin äkkiä ei lähtis, vallankaan jos asuttais jossain kauempana..

Melkein sinuna veisin miehen aamulla töihin ja koittaisin saada jostain lapsenvahdin siks aikaa et käytät muksut neuvolassa..

juu meillä on vakkari lapsenlikka tämmösiä tilanteita varten mutta neiti sattuu olemaan viimisillään raskaana niin en kehtaa edes pyytää

Meidän edellinen neuvolatäti olisi tullut, mutta hänellä olikin vähemmän asiakkaita ja ihan luonne. Nykyisessä ovat niin kiireisä, että eivät edes mun nimeä muista, joten tuski joustaisivat. Kysäisepä.

Varmasti oikean vastauksen siis saat kun soitat sinne neuvolaan, ei olisi tarvinnut lukea näitäkään "haukkuja"

toki aina saa kysyä, mutta kuten palstan tunnet täytyy myös varautua siihen ryöppyyn minkä saa kysyy sitten ihan mitä tahansa.

• Tykkää
Reactions: mamatsu

Yhteistyössä