voiko viel pitää nastarenkaita jos lähden pohjoiseen reissuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suvi"

Vieras
ääk pitääkö mun vaihtaa tänään viel nastarenkaat pois. tarkotus olis lähteä ens vko pohjoiseen reissuun, hieman edemmäs kuopiosta.

saanko mä viel käyttää nastoja vappuun saakka vai pitääkö ne jo vaihtaa tai tulee sakot? niin helsingistä siis lähden.

Kai sää ny kusetat, "pohjoiseen" eli kuopion seudulle??? :D Järjenkäyttö sallittua, jopa täällä oulun lähellä on jo pääasiassa sulat tiet...seuraa sääennustuksia ja pelaa sen mukaan.

Eipä mulla ainakaan ole kiirettä vaihtaa renkaita. Yöpakkasia on vielä ollut ja tiet voivat olla vielä liukkaita, ainakin aamulla.

uutisisakin tänään sanottiin ettei hgin seudullakaan kiireitä ole vaihtaa kesärenkaat ("ei suositella") koska lunta tulee ja on yöpakkasia.
tuo itäsuomi voi olla ja usein onkin kylmempi kuin oulunseutu, kun on sisämaata.

Mä asun Kuopiossa ja just ajattelin perua huomiseksi varaamani renkaidenvaihdon. Kun Pekka Poutakin kerran näin suositteli, öisin on -5 pakkasta ja ens viikon loppupuolelle on povattu räntää.

[QUOTE="vieras";26080076]Meillä Oulun seudulla on todellakin vielä talvirenkaat. Viimeksi tänään tuli lunta kunnolla ;)[/QUOTE]

On meilläkin vielä nastat, mutta lähinnä miehen yötyön takia...mutta mikäpä minä olen kommentoimaan kun ei tuo auto tällä hetkellä lähde edes käyntiin, ei tarvi juurikaan ajella oli renkaat mitkä tahansa :D

pakko vähän saivarrella, mistä lähtien Kuopio on ollut pohjoisessa? :D Oulu on sit vissiin jo Lapissa ja Rovaniemi napajäätiköllä...

Jos kompassin neula näyttää pohjoiseen päin ja lähtee menemään siihen suuntaan, silloin matkustaa pohjoiseen. :D

Kai sää ny kusetat, "pohjoiseen" eli kuopion seudulle??? :D Järjenkäyttö sallittua, jopa täällä oulun lähellä on jo pääasiassa sulat tiet...seuraa sääennustuksia ja pelaa sen mukaan.

Tampereella oli tänä aamuna tullut taas vähän lunta ja tiet näyttivät olevan aika hyvin jäässä. Eli ei tarvitse kovin pohjoiseen lähteä, kun tiet eivät ole sulat ainakaan aamusta. Ja riippuu vähän missä ajaa: Vaikka päätiet olisivat sulat, joillain pikkuteillä voi olla vielä senttikaupalla jäätä.

[QUOTE="noh";26080178]Tampereella oli tänä aamuna tullut taas vähän lunta ja tiet näyttivät olevan aika hyvin jäässä. Eli ei tarvitse kovin pohjoiseen lähteä, kun tiet eivät ole sulat ainakaan aamusta. Ja riippuu vähän missä ajaa: Vaikka päätiet olisivat sulat, joillain pikkuteillä voi olla vielä senttikaupalla jäätä.[/QUOTE]

huomaa sanat "järjenkäyttö" ja "pääasiassa"

Yhteistyössä