Minun ei kuulemma olisi pitänyt tulla ollenkaan raskaaksi, sisareni mielestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Nyt siis viikkoja 31. Vihaan tätä saatanan raskautta, olen vihannut alusta asti. Pahoinvointia, liitoskipuja, iho suorastaan paskana ja hiuksetkin lähtee. Ja tämä maha on jotain kamalaa... Olen tottunut timmiin ja treenattuun kroppaan, ja nyt treenatun vatsan tilalla on joku ruma pallo! Siskoni mielestä mun siis pitäisi olla onnellinen raskaudesta ja vaikka mitä muuta paskaa. Huoh, ihan ku sitä ei voisi vauvasta olla onnellinen jos ei raskaana tykkää olla.

Tiedän tunteen. Itsekin olen aina pitänyt itsestäni hyvää huolta ja ollut tarkka ylikiloista ja hyvinvoinnista muutenkin. Kyllähän se raskausaika oli kamalaa, kun kaikki muuttui ja edes harrastamaan ei enää päässyt.

Ja kyllä sitä saa murehtia ja olla tykkäämättä! Enemmän ihmettelen, miksi siitä pitäisi tykätä. Ärsyttävää tuo jeesustelu kiitollisuudesta, ihan kuin se olisi pois rakkaudesta vauvaa kohtaan, jos ei viihdy raskausajan kropassaan. Ihan eri asia.

Mut täytyy muistaa myös se, että onneksi tuo olotila ei ole pysyvä. Pian se aika menee ja saat vauvan pois painamasta.

Kyllä raskautta saa inhota, kunhan ei yllä tunnetta vauvaan asti, eihän se raskaus vauvan vika ole vaan itsen ja miehen... Minusta tuli muumi ja kamala akka, ja inhosin raskautta vaan en minä sitä vauvaa siitä syyttänyt vaan omaa kroppaani ja luontoa...

Mäkään en todellakaan ole mikään hehkeä raskaana oleva. Olen normaalisti tosi hoikka, ja tottunut siihen että voi pukea mitä haluaa ja liikkua miten haluan. Nyt ei voi edes nukkua mahallaan. Vihaan raskautta, ja vihaan pomppia neuvoloissa ja lääkäreissä tutkittavana jatkuvasti.

Lasta toki odotan kovasti <3

raskausaika elämän parasta aikaa.. joo jos sen viettää koomassa... raskaus vain on pakkollinen paha että saa lapsen.

Hyvin sanottu! :) Itse olen 2 raskautta oksentanut alusta loppuun ja minulle on myös ystävällisesti kerrottu, ettei raskaus ole sairaus vaikka mikään ruoka/juoma ei pysynyt sisällä ja paino putosi lähes 5 kiloa kuukaudessa. Töihin olisi vain pitänyt pystyä. Huono ihminen olen.. hieman jäi katkera olo.

Aika rajua sanoa, ettei toinen saisi tulla raskaaksi. Kaikkien raskaudet ovat erilaisia, mutta joidenkin älypäiden on sitä vaikea ymmärtää. Etenkin ensimmäisellä kerralla vartalon muuttuminen voi olla melko järkyttävää, ainakin itsellä oli. Toisella kerralla ei se enää järkyttänyt, kun oli jo tuttua. Vain jatkuva oksentaminen masensi..

Ehkä siskoasi vain rasittaa sinun valittamisesi? Käytätkö paljon aikaa näiden vaivojesi vatvomiseen?

Itse ei osaa arvioida omia sanomisiaan ja tekemisiään muiden näkökulmasta, ja se että sinä vain omasta mielestäsi kerrot mikä oma olosi on, voi siskostasi kuulostaa alituiselta turhan narinalta.

Raskausaikana ei tietenkään voi tehdä kaikkea mitä muulloin, mutta jotenkin voi siinä omaa asennettaankin vähän yrittää kehittää ja nähdä niitä hyviä puolia. Kun harva asia on vain ihan kamala tai ihan ihana.

Ja kyllä, olen itse niitä, jotka eivät hirveän kauan jaksa kuunnella valittamista yhdestä ja samasta asiasta, jos, jos ihmisellä ei ole mitään todellista hätää. Raskaus kuitenkin joka tapauksessa loppuu joskus. =)

Mutta sitä mieltä olen, että on tökeröä sanoa, että toisen ei olisi lainkaan pitänyt tulla raskaaksi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Ehkä siskoasi vain rasittaa sinun valittamisesi? Käytätkö paljon aikaa näiden vaivojesi vatvomiseen?

Itse ei osaa arvioida omia sanomisiaan ja tekemisiään muiden näkökulmasta, ja se että sinä vain omasta mielestäsi kerrot mikä oma olosi on, voi siskostasi kuulostaa alituiselta turhan narinalta.

Raskausaikana ei tietenkään voi tehdä kaikkea mitä muulloin, mutta jotenkin voi siinä omaa asennettaankin vähän yrittää kehittää ja nähdä niitä hyviä puolia. Kun harva asia on vain ihan kamala tai ihan ihana.

Ja kyllä, olen itse niitä, jotka eivät hirveän kauan jaksa kuunnella valittamista yhdestä ja samasta asiasta, jos, jos ihmisellä ei ole mitään todellista hätää. =)

Jep. Kun joku rutisee lähes tauotta, niin kyllä siinä saattaa tulla tiuskaistua että mitäs läksit & olisit miettinyt ennen kun läksit.

En minä jaksa kuunnella alituiseen rutisevaa ihmistä, oli sukua tai ei, oli raskaana tai ei. Ne, joilla on tyyliin syöpä tai muu oikeasti vakavampi juttu, ei jostain syystä tunnu koskaan valittavan, vaan eniten valittavat on niitä joilla on oikeasti aika vähän syytä valittaa. Asenne vaikuttaa...

[QUOTE="vieras";26076471]mä taas rakastin sitä pallomahaa :D eipähän tarvinnu vetää mahaa sisään muutamaan kuukauteen :D ja muutenkin se oli jotenki tosi mukava ja lämmin..[/QUOTE]
Mukava ja lämmin :D. Pidän tuon mielessä kun pötsi seuraavan kerran pistää hiukkasen ketuttamaan.

Jep. Kun joku rutisee lähes tauotta, niin kyllä siinä saattaa tulla tiuskaistua että mitäs läksit & olisit miettinyt ennen kun läksit.

En minä jaksa kuunnella alituiseen rutisevaa ihmistä, oli sukua tai ei, oli raskaana tai ei. Ne, joilla on tyyliin syöpä tai muu oikeasti vakavampi juttu, ei jostain syystä tunnu koskaan valittavan, vaan eniten valittavat on niitä joilla on oikeasti aika vähän syytä valittaa. Asenne vaikuttaa...

Juuri näin.

Yhteistyössä