Iholla. Siis olenko mä ihan ainoa äiti, jonka korviin kävi kovasti sen Pian teinipojan kielenkäyttö äidilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Mä kuuntelin ihan kauhuissani, miten se käskytti äitiään tiskaamaan omat (siis teinin) tiskinsä ja urputti vielä että "se on naisten hommia" ja että "naisten kuuluu alistua miehille ja totella näitä" tms. :O

Jumaliuta sentään, että jos mun pojista yksikään uskaltaisi jotain tuonkaltaista suustaan päästää, tulis sanktioita ja lujaa. Ensinnäkään mulle ei todellakaan puhuttais noin ja toisakseen, miehet ja naiset on TASA_ARVOISIA eikä kumpikaan sukupuoli toisen palvelija.

Olipa järkyttävää.. ja se Pia vaan hymisteli eikä sanonut pojalleen mitään.

Oonko mä nyt suhtautumisessani jotenkin outo, vai sittenkin tuo Pia?

En ole sarjaa juurikaan seuraillut, joten en ole moista kohtausta nähnyt. Mutta jos mulla olisi poika joka sanoisi noin, saisi poika seuuraavana syntymäoäivänään hameen lahjaksi.

No mä sain ainakin sellaisen kuvan että tuo keskustelu käytiin huumorilla, vaikka poika sen hiukan huonotuulisena sanoikin. Ovat selkeästi läheisiä, ja poika vaikuttaa ihan fiksulta ihmiseltä.

Eikös se ollut 18-v? Ihan sama, mulle ei silti omat lapseni puhuis noin, oli ikä mikä tahansa.
Ja jos se oli läppää, niin eipä näkynyt/kuulunut naurahduksia tms, ihme uhoamista vain.

Joo, mietin samaa. Jos oma poikani puhuisi joskus minulle tai kenellekään tuolla tavalla (edes nuoruuden uhossa ja kameralle esittäen) niin ei kyllä noin kevyesti ohitettaisi aihetta. Järkyttävää kunnioituksen puutetta.

Oli mun mielestä kyllä muutenkin outoa se yhdessä ryyppääminen. Mielestäni on ihan ok, ottaa täysi-ikäisen kanssa esim. saunakaljat tai lasi viiniä, mutta kitata nyt kännipisteeseen saakka jotain drinksuja, niin ei mielestäni ole mitenkään tavoiteltavaa äiti-lapsi-suhteelta.

[QUOTE="huhhuh";26075493]Eikös se ollut 18-v? Ihan sama, mulle ei silti omat lapseni puhuis noin, oli ikä mikä tahansa.
Ja jos se oli läppää, niin eipä näkynyt/kuulunut naurahduksia tms, ihme uhoamista vain.[/QUOTE]

Tuosta uhoamisesta, niin Piiahan sanoi siinä, että poika on ollut pari päivää pahantuulinen, olivat sitten käyneet pojan kanssa keskustelua tästä pahantuulisuudesta, ja käynyt ilmi että poikaa jännittää aikuistuminen, ja sen mukana tuleva vastuu asioista jne.

Tuosta uhoamisesta, niin Piiahan sanoi siinä, että poika on ollut pari päivää pahantuulinen, olivat sitten käyneet pojan kanssa keskustelua tästä pahantuulisuudesta, ja käynyt ilmi että poikaa jännittää aikuistuminen, ja sen mukana tuleva vastuu asioista jne.

Joo näin sanoi. Ja varmasti toi pojan "teksti" kuului tähän kategoriaan. Mielestäni Pia suhtautui hienosti asiaan, ei olisi varmaan tilanne auennut, jos olisi kauheet kilarit vetäny.

[QUOTE="Aikuinen";26075557]No teiniohjelmaa seuratessaan on uhka joutua kuulemaan teinikielenkäyttöä.[/QUOTE]

Ei kai Iholla ole mikään TEINIohjelma..?? Vaan ohjelma, jossa on mukana teinejä.

Mä ymmärsin niin että se oli vaan läppää, ei tosissaan sanottu. Mielestäni Pia on sellainen ettei todellakaan hyväksyisi tuollaista puhetta, jos poika olisi ollut tosissaan.

Ja minusta ihan kiva ajatus, että tuonikäinen voi ja haluaa viettää pikkujouluja yhdessä äitinsä kanssa. Kuitenkin täysi-ikäinen kyseessä, ei kovin montaa nuorta kiinnostaisi mitkään pikkujoulut oman äidin kanssa..

• Tykkää
Reactions: Jessiinah
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";26075582]Mä ymmärsin niin että se oli vaan läppää, ei tosissaan sanottu. Mielestäni Pia on sellainen ettei todellakaan hyväksyisi tuollaista puhetta, jos poika olisi ollut tosissaan.

Ja minusta ihan kiva ajatus, että tuonikäinen voi ja haluaa viettää pikkujouluja yhdessä äitinsä kanssa. Kuitenkin täysi-ikäinen kyseessä, ei kovin montaa nuorta kiinnostaisi mitkään pikkujoulut oman äidin kanssa..[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";26075582]Mä ymmärsin niin että se oli vaan läppää, ei tosissaan sanottu. Mielestäni Pia on sellainen ettei todellakaan hyväksyisi tuollaista puhetta, jos poika olisi ollut tosissaan.

Ja minusta ihan kiva ajatus, että tuonikäinen voi ja haluaa viettää pikkujouluja yhdessä äitinsä kanssa. Kuitenkin täysi-ikäinen kyseessä, ei kovin montaa nuorta kiinnostaisi mitkään pikkujoulut oman äidin kanssa..[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole millään muotoa edes toivottavaa, että lasta saati sitten äitiä kiinnostaisi pitää jotain ryyppyjuhlia yhdessä. Meillä on ollut pikkujouluja, joihin niin nuoret kuin heidän kaverinsa ovat aivan innoissaan osallistuneet, vaikka tarjolla ei ole ollut tippaakaan viinaa.

Mitä tulee tuohon kommenttiin, niin meillä tuollaisia juttuja ei heitellä edes läpällä, vaikka kuinka paha olo olisi. Ihan sama nollatoleranssi on rasismin suhteen, eli ei edes vitsillä heitellä mitään rasistisia juttuja.

[QUOTE="vieras";26075569]Ei kai Iholla ole mikään TEINIohjelma..?? Vaan ohjelma, jossa on mukana teinejä.[/QUOTE]

Mun mielestä on teiniohjelma. Sen lisäksi vähän yksinkertaiset aikuiset taitaa katsella sitä. :)

[QUOTE="...";26075606]Mun mielestä ei ole millään muotoa edes toivottavaa, että lasta saati sitten äitiä kiinnostaisi pitää jotain ryyppyjuhlia yhdessä. Meillä on ollut pikkujouluja, joihin niin nuoret kuin heidän kaverinsa ovat aivan innoissaan osallistuneet, vaikka tarjolla ei ole ollut tippaakaan viinaa.

Mitä tulee tuohon kommenttiin, niin meillä tuollaisia juttuja ei heitellä edes läpällä, vaikka kuinka paha olo olisi. Ihan sama nollatoleranssi on rasismin suhteen, eli ei edes vitsillä heitellä mitään rasistisia juttuja.[/QUOTE]

No jos TEIDÄN perheessä ei ymmäretä tuollaista huumoria, niin kukaan muukaan EI voi sitä heittää.

[QUOTE="vieras";26075618]:D Ai no mä olen sitten tosi yksinkertainen kolmekymppinen. Itse et ole tainnut katsoa ohjelmaa tai sitten olet myös yksinkertainen? Tai teini?[/QUOTE]

Tietty katsoin yhden jakson, enhän voisi muuten muodostaa mielipidettäni. :)

[QUOTE="vieras";26075621]No jos TEIDÄN perheessä ei ymmäretä tuollaista huumoria, niin kukaan muukaan EI voi sitä heittää.[/QUOTE]

No mielestäni ei todellakaan ole mitään hauskaa siinä, että alistetaan naista. Ei myöskää ole mitään hauskaa siinä, että joku esim. hakataan ihonvärin perusteella. Jos sinä revit näistä aiheista huumoria, on se mielestäni mautonta, ja olen iloinen, että omat lapseni on sen verran hyvin kasvatettu, etteivät moiseen sorru.

Yhteistyössä