Meillä kummittelee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumma juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26068858]Meillä (porukoilla) ihan "tuhottoman" vanha talo ja muistan aina kun tulin koulusta ja istuin olohuoneessa yksin, olin yksin koko talossa. Selvästi kuulin askelia yläkerrasta ja sellasta ääntä kuin jotain painavaa oisi vedetty perässä. Ja ne äänet tuli siitä makkarista jossa minä ja veljeni nukuttiin.
Meillä oli myös kissoja ja koiria ja ne meni ihan vauhkoksi siellä huoneessa. ja tosiaan koira usein murisi yläkertaan jos ovi oli auki.
En ole ainoa joka näitä kuuli, paitsi isä sanoi aina että kuvitellaan.
Tarkotan että niitä ihmisiä on lähemmäs kymmenen jolla samanlaisia kokemuksia.

Terv. se sama joka sanoi uskovansa ap:ta[/QUOTE]

vieraan henkilön olemassa olon? Jos panikoin jostakin aave jutuista niin pitää tuoda eläin paikalle ja jos se panikoi kannaattaa häippästä!

[QUOTE="mnä";26068832]Minun muksu oli leikkyt meidän kameralla, oli ottanut itsestään kuvan. Kuvassa näkyi selkeästi afrikkailainen mies kumartuneena hänen ylleen. Kuva oli karmiva, näytin kuvaa myös ihmisille jotka eivät usko yliluonnolliseen, vastaus oli : työ hei..ti. Kauhea.
Poiston kuvan myöhemmin koska oli niin ahdistava.
Mitään ei kuitenkaan ole sattunut joten...[/QUOTE]

Lapsethan on yleensä paljon herkempiä yliluonnollisille tapahtumille, kun ei ole vielä opetettu skeptisyyttä ja omien aistimusten vähättelyä.

Uskon yliluonnolliseen, koska on niin paljon sattunut kaikkea selittämätöntä. Siskon kotona kummittelee, hänen pieni tyttönsä juttelee tälle kummitukselle ja leikkii hänen kanssaan. Osasi jopa kertoa kummituksen nimenkin, eikä hänelle ollut kukaan kertonut sitä. (Edellinen asukas oli kuollut talossa ja oli yllätys yllätys samanniminen kuin tämä tytön näkemä haamu.)

Uskoo ken tahtoo, mutta juttu on 100% totta ja itsekin olen usein saanut todistaa tällaista tilannetta heidän kotonaan.

[QUOTE="huoh";26068894]... (en ollut poikkeuksellisen väsynyt, eikä mulla ole tapana olla harhainen)...[/QUOTE]

Mutta pitäisi todistaa, ettei realiteetit horju mistään syystä hetkellisesti.
Esim. mikropsykoosi /äkillinen ja tilapäinen hetkellinen realiteettien horjuminen.
Tuollaista voi tapahtua _kelle tahansa_, kummittelut tapahtuu yleensä vain _joillekin_.

Mutta en kiistä, ei me voida tietää.

Lapsethan on yleensä paljon herkempiä yliluonnollisille tapahtumille, kun ei ole vielä opetettu skeptisyyttä ja omien aistimusten vähättelyä.

Uskon yliluonnolliseen, koska on niin paljon sattunut kaikkea selittämätöntä. Siskon kotona kummittelee, hänen pieni tyttönsä juttelee tälle kummitukselle ja leikkii hänen kanssaan. Osasi jopa kertoa kummituksen nimenkin, eikä hänelle ollut kukaan kertonut sitä. (Edellinen asukas oli kuollut talossa ja oli yllätys yllätys samanniminen kuin tämä tytön näkemä haamu.)

Uskoo ken tahtoo, mutta juttu on 100% totta ja itsekin olen usein saanut todistaa tällaista tilannetta heidän kotonaan.

Voiko siltä kysyä miks olet viellä täällä?

Mie en varsinaisesti usko mihinkään yliluonnolliseen, mutta ei kait noita kannatte pelätä kun eivät mithän pahaa tehe ;)

Viime viikolla olin naispuoleisen ystävän kanssa skypessä weppikameran kautta yhteyksissä, lähettiin lasten kanssa kauppaan ja jäi se yhteys auki.. Oli tämä toisella puolella ollut ihminen nähnyt minun asunnossa nojatuolin vieressä hahmon jonka kasvot oli erottunut selvästi, oli käynyt hermosavuilla ja palannut takaisin niin se hahmo oli siinä ollut vieläkin ja katsellut suoraan kameraa kohden! Tultiin lasten kanssa kotia niin oli hahmo kadonnut eikä sitä näkynyt enään huoneistossa.. Juteltin siittä mitä hän oli nähnyt ja hän kuvaili kasvot aika tarkasti, hain eräästä saamelaista sukulaismiestä esittävän taulun ja kun näytin sen taulun niin samainen kaveri oli katellut kameraa kohden..
Kyseinen henkilö kameran toisella puolella ei ole ikinä nähnyt sitä taulua saatikka koko sukulaista, en usko että on edes kuullut hänestä ikinä aiemmin.
Olisi mukava tietää onko kyseessä sukulainen joka kattelee perään.. Vaiko jokin etiäinen ollut kyseessä.

Mie en varsinaisesti usko mihinkään yliluonnolliseen, mutta ei kait noita kannatte pelätä kun eivät mithän pahaa tehe ;)

Viime viikolla olin naispuoleisen ystävän kanssa skypessä weppikameran kautta yhteyksissä, lähettiin lasten kanssa kauppaan ja jäi se yhteys auki.. Oli tämä toisella puolella ollut ihminen nähnyt minun asunnossa nojatuolin vieressä hahmon jonka kasvot oli erottunut selvästi, oli käynyt hermosavuilla ja palannut takaisin niin se hahmo oli siinä ollut vieläkin ja katsellut suoraan kameraa kohden! Tultiin lasten kanssa kotia niin oli hahmo kadonnut eikä sitä näkynyt enään huoneistossa.. Juteltin siittä mitä hän oli nähnyt ja hän kuvaili kasvot aika tarkasti, hain eräästä saamelaista sukulaismiestä esittävän taulun ja kun näytin sen taulun niin samainen kaveri oli katellut kameraa kohden..
Kyseinen henkilö kameran toisella puolella ei ole ikinä nähnyt sitä taulua saatikka koko sukulaista, en usko että on edes kuullut hänestä ikinä aiemmin.
Olisi mukava tietää onko kyseessä sukulainen joka kattelee perään.. Vaiko jokin etiäinen ollut kyseessä.

Hyi kun oli pelottava juttu... :/

Mutta pitäisi todistaa, ettei realiteetit horju mistään syystä hetkellisesti.
Esim. mikropsykoosi /äkillinen ja tilapäinen hetkellinen realiteettien horjuminen.
Tuollaista voi tapahtua _kelle tahansa_, kummittelut tapahtuu yleensä vain _joillekin_.

Mutta en kiistä, ei me voida tietää.

sekopää! Sinulla netti käytössä ja voit ottaa selvää paranormaaleista asioista. ehkä vaan jotkut henget yrittää ottaa sinuun yhteyttä! Ei selvännäkijät ole sekopäitä! Ne käyttää monia kanavia joilla näkevät!

Uskon Raamattuun. Kummitukset ovat pahojahenkiä - voivat ottaa myös ihmisenmuodon ja ilmestyö
tuttuna ihmisenä mukamas. Kun uskova ihminen kohtaapahanhengen hän sanoo:
Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä häivy! Ja pahahenki häipyy.
Pahahenki voi käyttää ihmisiä, kuten se uutisoitu kassaryöstö josss kassaneiti sanoi nuo
sanat rosvolle ja se lähti käpälämäkeen. Tapaus tuli valvontakamerallke ja luulenpss et yhä pitäs löytyä netistä.

[QUOTE="vieras";26069007]sekopää! Sinulla netti käytössä ja voit ottaa selvää paranormaaleista asioista. ehkä vaan jotkut henget yrittää ottaa sinuun yhteyttä! Ei selvännäkijät ole sekopäitä! Ne käyttää monia kanavia joilla näkevät![/QUOTE]

Relaa, on mullakin "yliluonnollisia" kokemuksia ja nuorempana olin niistä kiinnostunutkin. Mutta, kyllä yritän miettiä myös ns. järkisyitä.

Jos kertoisin ne kokemukseni, ehkä pitäisit minua juurikin herkkänä ja aistikkaana.
Oletko itse, kun aistit minut väärin? :) No joo, vitsi...

[QUOTE="vieras";26068687]Ootko ihan tosissasi?[/QUOTE]

olen kyllä.

enkä ole ainoa joka siellä on seurasta saanut ihan selkeää näyttöä. juuri kun kerran kerroin ystävälleni ettei seuralaistani olekaan vähän aikaan tuntunut, ei ole tehnyt tavallisia "tervehdyksiään" tai temppujaan tai kujeitaan, niin meille molemmille antoi tämä henki merkin läsnäolostaan.

eräs ystäväni on pyytänyt minua olemaan tulematta heille kun tuon aina "vieraan" mukanani ja häntä pelottaa. minulla on aina ollut tunne että kanssani kulkee joku. samainen henkilö ei suostunut tuolloin menemään keitttiööni kun häntä vahditaan niin tuimalla katseella.

Meilläkin kummittelee, esim. nähty pari hahmoa (utuisia kuin kummituset leffoissa, muutta tunnistettavia ihmisiä), kuuluu selkeitä askelia, tavarat joskus liikkuu. En todellakaan uskonut tällaiseen ennen kuin itse näin.

Asun kahdestaan pienen lapseni (1v 4kk) kanssa. Suljen joka yö makuuhuoneen oven, koska en uskalla nukkua ovi auki. Aamulla kun heräsin, ovi oli n. 20cm auki, eikä ole mahdollista, että pikkuinen olisi oven käynyt avaamassa, koska ei vielä osaa kiivetä pois pinnasängystä.

Äsken vein pienen nukkumaan ja kävelin keittiöön lämmittämään ruokaa itselleni. Kun käännyin poispäin olohuoneesta, kuulin rapinaa ja kun käännyin katsomaan, niin sanomalehti liikkui lattialla itsestään!!! :O Pieni oli aiemmin sillä leikkinyt ja jättänyt sen lattialla ja NÄIN kun se rutistui! Ihan kuin joku olisi rutannut sitä?!?

Oonkohan mä tulossa hulluksi vai mikä tässä mättää... En ole väsynyt, eli ei voi siitäkään johtua.
Lahdessakin kummitus josta ppaljon juttua :)
Lahden kummitus | M2HZ

Relaa, on mullakin "yliluonnollisia" kokemuksia ja nuorempana olin niistä kiinnostunutkin. Mutta, kyllä yritän miettiä myös ns. järkisyitä.

Jos kertoisin ne kokemukseni, ehkä pitäisit minua juurikin herkkänä ja aistikkaana.
Oletko itse, kun aistit minut väärin? :) No joo, vitsi...

Ei tuntemuksia! osaan olla lukija! En todellakaan rupea kortin lukijaks joka sopii kaikkeen =0700XXXXXX. se on sitä psyyykkaa! jos todellinen aave kokemus voisin tulla mutta pelkään! Ne voi olla vahvoja!

kyllä se on sun mielikuvituksen tuotetta. ihminen voi nähdä jos haluaa tuommoisia asioita. oikeasti se laehti ei rypistynyt, vaan lapsi oli jo aiemin sen rypistänyt näkösi teki vain teppoaset. over saattava tueta itstään, varsinkin jos on vahna tao.

Tämä on SINUN uskomustasi, ei tieteellinen fakta. Sitä, että sielua EI olisi olemassa, tuskin koskaan voidaan todistaa. Sen sijaan esim. erilaisia rajatilakokemuksia ylös kirjaamalla ja tutkimalla on sielun ja ruumiin erillisyydestä vahvoja viitteitä. Ja jatkossa varmasti tulee vielä lisää tietoa ko. asioista. Skeptinen saa olla, muttei tyhmä.

Tämä on SINUN uskomustasi, ei tieteellinen fakta. Sitä, että sielua EI olisi olemassa, tuskin koskaan voidaan todistaa. Sen sijaan esim. erilaisia rajatilakokemuksia ylös kirjaamalla ja tutkimalla on sielun ja ruumiin erillisyydestä vahvoja viitteitä. Ja jatkossa varmasti tulee vielä lisää tietoa ko. asioista. Skeptinen saa olla, muttei tyhmä.

saaha kaiken selville! miten pöytä liikkuu yksinänsä! On taikurin hommat hallussa!

[QUOTE="vieras";26069274]saaha kaiken selville! miten pöytä liikkuu yksinänsä! On taikurin hommat hallussa![/QUOTE]

Siis luitko mitä kirjoitin, vai oletko ihan oikeasti yksinkertainen? Se, että pöytä liikkuu itsekseen (syystä tai toisesta), on vähän eri juttu kuin se, että joku todistaa aukottomasti, ettei sielua ole olemassa.

Hyi kun oli pelottava juttu... :/

Mie olen lähinnä uteliaalla kannalla tuon suhthen. Ei ole ainoa tapaus mikä sattunut kohille, ei tosin tässä asunnossa missä ollaan lasten kanssa komistaan vaan silloin kun olin naimisissa ja asuthin omakotitalossa. Alkoi siinä vaiheessa kun toin Lapista muutaman vanhemman esineen kotia, nyt samaiset esineet on tuossa 300m päässä varastossa ;)

Minusta paranormaalit ilmiöt ja ns. kummittelu, "näkymättömän" maailman olemassaolo ovat äärimmäisen mielenkiintoisia asioita. Onhan varmasti moneen tilanteeseen ns. luonnollinen selitys olemassa, mutta miksi ei voisi olla myös tapauksia, joita ei NYKYtieteen avulla voi selittää? Tiedehän kehittyy koko ajan: aiemmin bakteerit ja virukset olivat "näkymätön maailma", jolle pari vuosisataa sitten olisi naurettu, jos joku olisi asiaa yrittänyt esittää. Miksei voisi olla ihmisen aistein vain rajallisesti aistittava "henki(n)en maailma", josta saamme ajoittain vain viitteitä? Ehkä tiede osaa vastata tähänkin jonain päivänä, ehkä ei.

Itse ajattelin aloitusta ensin provona, lähinnä tuon paperin rypistymisen vuoksi, mutta mistäs minä sen voin tietää. Jos noin on käynyt, saattaisin olla itsekin aika freaked out.

Minusta paranormaalit ilmiöt ja ns. kummittelu, "näkymättömän" maailman olemassaolo ovat äärimmäisen mielenkiintoisia asioita. Onhan varmasti moneen tilanteeseen ns. luonnollinen selitys olemassa, mutta miksi ei voisi olla myös tapauksia, joita ei NYKYtieteen avulla voi selittää? Tiedehän kehittyy koko ajan: aiemmin bakteerit ja virukset olivat "näkymätön maailma", jolle pari vuosisataa sitten olisi naurettu, jos joku olisi asiaa yrittänyt esittää. Miksei voisi olla ihmisen aistein vain rajallisesti aistittava "henki(n)en maailma", josta saamme ajoittain vain viitteitä? Ehkä tiede osaa vastata tähänkin jonain päivänä, ehkä ei.

Itse ajattelin aloitusta ensin provona, lähinnä tuon paperin rypistymisen vuoksi, mutta mistäs minä sen voin tietää. Jos noin on käynyt, saattaisin olla itsekin aika freaked out.

sen olemassa olon! ja mitä tiede on! einstein sano paskat niille ja korvas omilla teorioillaan! vuonna 1940..miks et vois olla omaperänen ja kertoa mitä itse tiedät!

Yhteistyössä