Sain kesätöitä, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinen työtön

Vieras
Pelkään, etten kerkiä tehdä mitään muuta kuin töitä.. Ja että olen vuoroni jälkeen niin väsynyt, etten jaksakkaan tehdä mitään.. Niin kovasti haluaisin kesästä nauttia, parasta aikaa vuodessa. Mutta entäs jos en pysty/jaksa ja sitten kun työt loppuu niin on pimeä, märkä ja kylmä syksy jo..

Vaikka toisaalta olen onnellinen kun sain vihdoin oikeita töitä :)

tsempatkaa mua :P

Alkuperäinen kirjoittaja entinen työtön;26052658:
Pelkään, etten kerkiä tehdä mitään muuta kuin töitä.. Ja että olen vuoroni jälkeen niin väsynyt, etten jaksakkaan tehdä mitään.. Niin kovasti haluaisin kesästä nauttia, parasta aikaa vuodessa. Mutta entäs jos en pysty/jaksa ja sitten kun työt loppuu niin on pimeä, märkä ja kylmä syksy jo..

Vaikka toisaalta olen onnellinen kun sain vihdoin oikeita töitä :)

tsempatkaa mua :P

Päin vastoin, osaat nauttia kesäilloista ja vapaista viikonlopuista enemmän kun vietät muun ajan tehden jotain tähdellistä.

Normaali työpäivä on sitä paitsi 8h, vielä jää 16h/vuorokausi kesästä nauttimiseen.

Minä ehdin ja jaksoin tehdä viime kesänä vaikka mitä, vaikka tein täyttä työviikkoa.

Mutta olen sitä sorttia, joka jaksaa sitä enemmän, mitä enemmän tekee. Kotonaolo taas puuduttaa, väsyttää, jne...tänäänkin nukuin kahdet päikkärit, ja olen ollut kotona peräti viikon verran.

Jos on normaalityöaika niin viikonloputhan on vapaat, jos taas vuorotyö niin ennen iltavuoroja kerkeät edellisenä iltana terassille tai vaikka ennen vuoroa beachille.

Minä ehdin ja jaksoin tehdä viime kesänä vaikka mitä, vaikka tein täyttä työviikkoa.

Mutta olen sitä sorttia, joka jaksaa sitä enemmän, mitä enemmän tekee. Kotonaolo taas puuduttaa, väsyttää, jne...tänäänkin nukuin kahdet päikkärit, ja olen ollut kotona peräti viikon verran.

totta tuokin kyllä, samaa löytyy minultakin, mutta jotenkin silti tuntuu "pahalta" vaikka olen tosi tosi iloinen.. turhaan varmaan murehdin, mitä lie suorituspaineita :D

[QUOTE="jop";26052741]Jos on normaalityöaika niin viikonloputhan on vapaat, jos taas vuorotyö niin ennen iltavuoroja kerkeät edellisenä iltana terassille tai vaikka ennen vuoroa beachille.[/QUOTE]

totta :)

[QUOTE="vieras";26052677]Päin vastoin, osaat nauttia kesäilloista ja vapaista viikonlopuista enemmän kun vietät muun ajan tehden jotain tähdellistä.

Normaali työpäivä on sitä paitsi 8h, vielä jää 16h/vuorokausi kesästä nauttimiseen.[/QUOTE]

No, minulla se normaali päivä on matkojen kanssa noin 10 h. Jää 14 tuntia, nukkuakin pitäisi jossain välissä. Todellisuudessa sitä aikaa mihinkään kesästä nauttimiseen ei jää kovinkaan paljon. Kyllä tässä vapaa-aika on "kortilla".

[QUOTE="abc";26052922]Se on hyvää työkokemusta ja voipi auttaa jatkossa. Tämä on kuitenkin vain yksi kesä muiden joukossa...[/QUOTE]

Tämä tosiaankin näyttää hyvältä ansioluettelossa ja voi olla että saan vakipaikan.. äh, mitä mä murehdin..

Mulla mennyt monta kesää töissä, talvet sitten työttömänä. Kyllähän se kesä vilahtaa huomaamatta ohi, kun töissä on..:(
Eikä muuten taida olla mulla ensi kesänäkään lomaa. :|

[QUOTE="vieras";26053006]Sinähän tulit taas tapasi mukaan kivasti tsemppaamaan tähän ketjuun.[/QUOTE]

Kunhan tulin kertomaan omia kokemuksiani. Minulla on viimeksi ollut kesäloma vuonna 2007 ja kyllä silloin ehti ihan eri tavalla nauttia kesästä kuin vuosina 2008, 2009, 2010 ja 2011. Nyt tänä vuonna on kesälomaa muutama viikko, niin hieman eri juttu, mutta esim. viime kesä meni aika lailla hujahtaen ohi. Se nyt on vaan tosiasia, että jos 10 tuntia menee päivästä työhön, niin siinä ei kesästä nautita samalla tavalla kuin jos olisi lomalla. Itse jos lähden täältä vaikka klo 7 aamulla, olen klo 17 aikoihin kotona. Syön, kello on kohta 18, jää pari tuntia koko päivästä muuhun. Ja jos joku typerä vuoro, esim. klo 10-18, niin tuossa ei jää aikaa oikeastaan mihinkään, lähden kotoa klo 9 ja olen kotona klo 19. Hirveästipä jää mitään aikaa.

toisaalta olen viimeksi ollut kesällä töissä 2009 ja yhtä nopeasti viime ja toissa kesä on mennyt kuin sekin kesä.. silloin vain pääsin iltapäivällä pois, nyt menee aina välillä iltaan asti..

Kunhan tulin kertomaan omia kokemuksiani. Minulla on viimeksi ollut kesäloma vuonna 2007 ja kyllä silloin ehti ihan eri tavalla nauttia kesästä kuin vuosina 2008, 2009, 2010 ja 2011. Nyt tänä vuonna on kesälomaa muutama viikko, niin hieman eri juttu, mutta esim. viime kesä meni aika lailla hujahtaen ohi. Se nyt on vaan tosiasia, että jos 10 tuntia menee päivästä työhön, niin siinä ei kesästä nautita samalla tavalla kuin jos olisi lomalla. Itse jos lähden täältä vaikka klo 7 aamulla, olen klo 17 aikoihin kotona. Syön, kello on kohta 18, jää pari tuntia koko päivästä muuhun. Ja jos joku typerä vuoro, esim. klo 10-18, niin tuossa ei jää aikaa oikeastaan mihinkään, lähden kotoa klo 9 ja olen kotona klo 19. Hirveästipä jää mitään aikaa.

Ohhoh mikä uutinen, työssä käydessä ei ole yhtä paljon vapaa-aikaa kuin lomalla.

Klo 18 on vielä vähän enemmän kuin pari tuntia muuhunkin tekemiseen kuin nukkumiseen. Se, miten sen viettää lienee aivan oma valinta.

kaverille sanoin tästä asiasta, ette ikinä arvaa mitä se sano..

"etpähä kerkee ryyppäämään ja syömään niin paljon nii ehkä saisit tiputettua nuo ylimääräset kilot pois, näytät nykyään ihan mursulta".

Sinne meni se mun hyvä fiilis....

Yhteistyössä