Minkä uuden auton saisi noin 20t:lla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elviina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elviina"

Vieras
Laadukkaan siis mielellään. Meitä on viisihenkinen perhe ja nuorin 4v, joten mitään vaunuja
ei tarvitse kuljettaa.
Olisi laittaa autoon noin 20t. Vaihtoautoa ei ole, koska tuo meidän vanha auto jää mulle
työautoksi.
Toyotasta haaveilimme, mutta on aivan liian kallis. Haluamamme Corolla olisi tullut liki 26t ja
Avensis yli 30t. Yariksen olisi saanut 20t:lla, mutta liian pieni meille.
Skoda oli toinen vaihtoehto, mutta ihan reippaasti yli 20t meni senkin hinta.
Opelin ja Fordin saisi justiin ja niistä on vaan huonoja kokemuksia.

Olemme miettineet esim. Kiaa hyundaita? Aina tuttujen kokemusten perusteella ja googlen mukaan
Kia olisi laadukas ja tykätty auto. Koeajossa olleen porrasperäisen saisi just 20.000

Kia ja Hyundai (taitavat olla itse asiassa samoja autoja) ovat aivan toimivia pelejä ja semmosen uskaltaa kyllä hankkia. Muistelen, että ovat moittineet huolto-ohjelmaa kalliiksi eli sakea huoltoväli ja kalliit huollot.

[QUOTE="Elviina";26048430]Laadukkaan siis mielellään. Meitä on viisihenkinen perhe ja nuorin 4v, joten mitään vaunuja
ei tarvitse kuljettaa.
Olisi laittaa autoon noin 20t. Vaihtoautoa ei ole, koska tuo meidän vanha auto jää mulle
työautoksi.
Toyotasta haaveilimme, mutta on aivan liian kallis. Haluamamme Corolla olisi tullut liki 26t ja
Avensis yli 30t. Yariksen olisi saanut 20t:lla, mutta liian pieni meille.
Skoda oli toinen vaihtoehto, mutta ihan reippaasti yli 20t meni senkin hinta.
Opelin ja Fordin saisi justiin ja niistä on vaan huonoja kokemuksia.

Olemme miettineet esim. Kiaa hyundaita? Aina tuttujen kokemusten perusteella ja googlen mukaan
Kia olisi laadukas ja tykätty auto. Koeajossa olleen porrasperäisen saisi just 20.000[/QUOTE]
Tuossa yksi
Vaadi paljon, maksa vähän - dacia.fi

Minusta tuo Fordien ja Opelien mollaaminen on jotenkin lapsellista... Meillä on nyt kolmas Ford ja yhdessäkään ei ole ollut mitään vikaa, normaalit huollot vain tehty. Me ei haluta velkaantua auton takia järjettömän paljoa kun kumminkin ollaan ihan perusduunareita, siispä ajteaan mieluummin uudella fordilla kuin vanhalla toyotalla tai bemarilla.

Minusta tuo Fordien ja Opelien mollaaminen on jotenkin lapsellista... Meillä on nyt kolmas Ford ja yhdessäkään ei ole ollut mitään vikaa, normaalit huollot vain tehty. Me ei haluta velkaantua auton takia järjettömän paljoa kun kumminkin ollaan ihan perusduunareita, siispä ajteaan mieluummin uudella fordilla kuin vanhalla toyotalla tai bemarilla.

Varmasti ovat luultua parempia autoja.
Mulla oli itsellä Ford Focus. Siinä oli kaikki maailman mahdolliset viat. Ruosteesta lähtien. Meni mm. jarrut, kytkyn, akselit, nivelet, raidetanko jne kaikki paskaksi. Siinä autossa oli KOKO AJAN joku vikana ja huoltoihin meni tonneja, vaikka auto ei ollut vanha.
Kun vaihdoin autoa reilu vuosi sitten, puolituttu automyyjä sanoi, että uusi ostaja oli käynyt heti valittamassa, kun tullut tonnin remppa siihen. En tiedä sitten onko auto joku maanantaikappalle ja vain satunnaisuus, mutta siinä oli tosiaan koko ajan joku vikana.

Miksi sen pitää olla tuliterä auto? Arvo tippuu heti kun sen ajaa ulos. Pari vuotta vanha, vähän ajettu, yhdellä omistajalla ollut on kaikkein paras sijoitus, jos nyt autoa sijoitukseksi voi kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26048566:
Miksi sen pitää olla tuliterä auto? Arvo tippuu heti kun sen ajaa ulos. Pari vuotta vanha, vähän ajettu, yhdellä omistajalla ollut on kaikkein paras sijoitus, jos nyt autoa sijoitukseksi voi kutsua.

Peesailen tappituntumassa Björniä.

Uusien autojen arvo romahtaa nopeasti ja käytettyjen markkinoilta saa edullisesti uudenveroisia autoja. Vielä kun ostaa sen käytetyn autoliikkeestä saa puolen vuoden takuun kiesille. Miksi ostaa uutta kun samalla rahalla enemmän vähän käytettynä?

Meillä on aina ostettu 2-4 vuotta vanha auto niissä hinta on jo tippunut kivasti, ja fordeja on ollut 4 kpl, mondeo tällä hetkellä.
Takapenkki mondeossa on yllättävän tilava! Kokeile!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26048566:

eri mieltä, auto ei koskaan ole hyvä sijoitus

ostitpa minkä tahansa auton, olipa se uus tai käytetty, niin sen arvo tippuu puoleen kolmessa vuodessa

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26048660:
Ai siis missä asiassa olet eri mieltä, jos mä juuri sanoin, ettei autoa voi sijoitukseksi kutsua?

siitä, että vähän käytetty olis jotenkin parempi sijoitus kuin uusi

mun mielestä auton on aina huono sijoitus

[QUOTE="vieras";26048600]Peesailen tappituntumassa Björniä.

Uusien autojen arvo romahtaa nopeasti ja käytettyjen markkinoilta saa edullisesti uudenveroisia autoja. Vielä kun ostaa sen käytetyn autoliikkeestä saa puolen vuoden takuun kiesille. Miksi ostaa uutta kun samalla rahalla enemmän vähän käytettynä?[/QUOTE]

Itse asiassa.

Jos ostaa uuden auton, joka ei ole liian kallis (eli ei yli tuota 20 000 e) ja ajaa sillä viitisen vuotta (mieluusti enemmänkin toki), uusi auto ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin muutaman vuoden vanha auto, jonka vaihtaisi jo parin vuoden päästä uudelleen.

Siis jos ajattelet, että ostat vaikka 2008 vuoden auton vuonna 2010 ja ajattelit ajaa sillä vuoteen 2012 asti ja vaihtaa jälleen autoon, joka on pari vuotta vanha, et välttämättä säästä kovinkaan paljon rahaa verrattuna siihen, että ostat vuonna 2010 halvemman uuden auton (max tuon 20 0000) ja ajat sillä 2014 tai 2015 asti (autohan ei silloin ole merkittävästi vanhempi kuin tuo parin vuoden välein vaihdettu).

Autojen vaihtaminen on kallista. Jos ajaa sillä samalla riittävän kauan eikä investointi ole alunperin liian kallis, lopputulos ei välttämättä ole kovin paljon kalliimpi + käytössäsi on uusi auto, jossa on takuut yms. voimassa (rahaa säästyy myös huolloissa + katsastuksesssa, mahdollisissa renkaissa jne.).

Toki jos vaihdat sitä käytettyäkin harvemmin, taloudellisesti se on kaikkein paras vaihtoehto. Mutta jos suunnitelmassa on vaihtaa muutaman vuoden välein, hintaero uuden ja vanhan välillä ei ole välttämättä enää kovin iso.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26048784:
Kannattaa lukea se mun viimeinen lause aluksi nyt ainakin pariinkymmeneen kertaan ja miettiä, mitähän mä sillä mahdan tarkoittaa. Luetunymmärtäminen...?

olet siis kanssani samaa siitä, että vähän käytetty auto on ihan yhtä huono sijoitus kuin uusikin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;26048752:
Itse asiassa.

Jos ostaa uuden auton, joka ei ole liian kallis (eli ei yli tuota 20 000 e) ja ajaa sillä viitisen vuotta (mieluusti enemmänkin toki), uusi auto ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin muutaman vuoden vanha auto, jonka vaihtaisi jo parin vuoden päästä uudelleen.

Siis jos ajattelet, että ostat vaikka 2008 vuoden auton vuonna 2010 ja ajattelit ajaa sillä vuoteen 2012 asti ja vaihtaa jälleen autoon, joka on pari vuotta vanha, et välttämättä säästä kovinkaan paljon rahaa verrattuna siihen, että ostat vuonna 2010 halvemman uuden auton (max tuon 20 0000) ja ajat sillä 2014 tai 2015 asti (autohan ei silloin ole merkittävästi vanhempi kuin tuo parin vuoden välein vaihdettu).

Autojen vaihtaminen on kallista. Jos ajaa sillä samalla riittävän kauan eikä investointi ole alunperin liian kallis, lopputulos ei välttämättä ole kovin paljon kalliimpi + käytössäsi on uusi auto, jossa on takuut yms. voimassa (rahaa säästyy myös huolloissa + katsastuksesssa, mahdollisissa renkaissa jne.).

Toki jos vaihdat sitä käytettyäkin harvemmin, taloudellisesti se on kaikkein paras vaihtoehto. Mutta jos suunnitelmassa on vaihtaa muutaman vuoden välein, hintaero uuden ja vanhan välillä ei ole välttämättä enää kovin iso.

Miksi käytetty auto pitäisi vaihtaa parin vuoden välein? Mulla on seitsemäs vuosi menossa autolla jonka hommasin käytettynä (400.000 km mittarissa) ja auto käy ja kukkuu vieläkin mainiosti.

[QUOTE="vieras";26048893]Miksi käytetty auto pitäisi vaihtaa parin vuoden välein? Mulla on seitsemäs vuosi menossa autolla jonka hommasin käytettynä (400.000 km mittarissa) ja auto käy ja kukkuu vieläkin mainiosti.[/QUOTE]

Jotkut vaihtaa. :) Makuasioita.

Yhteistyössä