Mä en enää jaksa. Takana kaikenlaista paskaa ja jatkuu vaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Ensinnäkään en tiedä jatkuuko parisuhde vai onko ero edessä. Asian käsittely on kesken. Mies petti henkisesti tuossa noin 4v sitten (rakkauden tunnustuksia, haukkui mua sille toiselle naiselle ym, ei kuitenkaan seksiä, mutta pussailleet olivat). Olen ollut tosi väsynyt jo pitkään. Takana talon rakennus, mies ryhtyi yrittäjäksi ja vaikka työpäivät ovat 12-tuntisia, niin palkka on nettona noin 500 euroa kuussa. Elämme siis minun palkan varassa, miehen rahat menee hänen omiin menoihinsa. Teen pitkää päivää+ylitöitä.
Mies on aikaa sitten irtisanoutunut pyykkien pesusta, ruoanlaitosta ja tavaroiden järjestelystä/yleisestä siistiydestä. Pölyjäkään ei pyyhi. Elää yli varojensa ja on vähän väliä pulassa pikavippiensä yms. vuoksi.
Itselläni ei ole varaa edes kampaajalla käydä.

Nyt olen vaan niin väsynyt. Mies ei ole koskaan kotona. Silloin harvoin (kuten nyt pääsiäisenä) kun on, niin hänen päivät menee nukkuessa ja seksiä tahtoisi harrastaa koko ajan, itse vaan en ehdi enkä jaksa, koska mun on oltava vastuussa kaikesta: ruokahuollosta, lapsista, siitä että lapset kävis ulkona yms.

Saan joskus omia aikoja kun otan niitä. Menen kaverin luokse tai lenkille. Sillä välin mies pistää lapsille videot pyörimään ja makaa ja piereskelee vieressä.

Miehen käytöskin on tosi ärsyttävää. Haukkuu "huumorilla" mun tekemiä ruokia "hyyyi, kuka tollasta syö, yäääk", joten teen vain niitä muutamia ruokia nykyään mitä mieskin suostuu syömään, sillä jos teen vain meille, niin mies käyttää vähät rauhansa tilatessaan pitsaa yms. kallista, mikä sitten hänellekin maistuu.

Meillä on kaksi lasta 4v ja 6v ja olen oikeasti aivan totaalisen väsynyt. Ulospäin mies esittää hyvin toimeen tulevaa ja menestynyttä...

ukko pellolle ja lopeta se itsesäälissä rypeminen lastesi takia!

Juuri näin. Kuulostaa ihan omalta lapsuudenkodiltani ja omalta entiseltä parisuhteeltani. (Isäni oli ja on yrittäjä, hamesankari ja ex-puolisoni kroonisesti työtön wannabe-yrittäjä, marttyyri, maniupuloija, syyllistäjä, siivelläeläjä, nyrkinheiluttaja...) Voin kokemuksesta kertoa että kun lopulta tajuaa olevansa ihan itse vastuussa omasta onnellisudestaan, niin se vapautta kummasti.
AP, jos olet selvästi kertonut miehelle olevasi tyytymätön tilanteeseenne ja hänen rooliinsa yhteisen kotinne hoidossa ja jos hän ei näe syytä muuttaa käyttäytymistään (vaan väittää kaiken olevan sinun vikasi tai mielikuvitustasi ja hän itse varsinainen martyyri) voi sinulla olla hyvä syy häipyä. Lapsesi saavat aika ikävän kuvan siitä millainen on "normaali" perhe-elämä.
Toivottavasti sinulla on turvaverkot kunnossa, tulet niitä tarvitsemaan.