Voinko viedä uusille naapureille vastaleivottua pullaa ja pari yllätysmunaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leivoksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leivoksia

Vieras
Tiedän, että heillä on kaksi lasta. Ostin sitä varten kaksi yllätysmunaa, en muuten ostaisi, koska meidän lapset ovat jo lähteneet pois kotoa. Leivoin pullaa tänään ja ajattelin viedä korillisen pullaa ja sanoa, että tuovat korin myöhemmin takaisin. Näin olisi pakko tavata heidät uudestaankin ja voisin kutsua sitten vaikkapa kahvittelemaan, niin voisimme tutustua paremmin.

Mies sanoi, että on ehkä liian tungettelevaa viedä herkkuja tuntemattomille.
Mitäs te sanotte??

Ihan kiva ajatus.
Mutta nykyään on niin paljon ruoka-rajoituksia ihmisillä että jättäisin väliin.
Saattaa olla että lapset on allergisia maidolle/kaakaolle tai perheessä on keliakiaa/vilja-allergiaa..

Käy mielummin esittämässä kutsu tulla kahville ja kysy siinä samalla mahdolliset allergiat.

Menet ovelle ja sanot, moi olen naapuri ja ajattelin teidät toivottaa tervetulleeksi alueelle. Jos he pyytää sisään nimene muussa tapauksessa poistut paikalta. Toki esittelet itsesi.

Mutta jos asut jossain kerrostalolähiössä ni jättäisin asian tekemättä. Omakotitaloalueella tuon voi tehdäkkin.

Me muutettiin udelle paikkakunnalle ja en todellakaan tuntenu alueelta ihan ketään. Kerran yhtenä iltana soi meidän ovikello ja oven takana seiso naapuri. Pyysi seuravalle päivälle et tulisin heille laskeen mäkeä. Ollaan muutettu tältä alueelta pois mut olemme edelleen ylimmätystävät. Meillä synkkäs heti ja olen todella iloinen että tämä naine tuli hakemaan minua ja lapsia.
Kyllä sä ap huomaat jos he haluaa enempi tutustua ja huomaat senki jos heitä ei vois vähempää kiinnostaa.

En tykkäisi, liian tungettelevaa minun makuuni. Kaikki eivät halua olla tekemisissä naapureittensa kanssa, meillekin riittää että ihan vaan tervehditään ja joskus vaihdetaan muutama sana. En haluaisi naapureiltani mitään lahjoja enkä halua heitä kotiini pyörimään. Joku toinen taas voisi hyvinkin tykätä tuollaisesta ap:n ehdottamasta eleestä. Niin erilaisia me kaikki ollaan.

me muutettiin omakotitaloalueelle ja seuraavana päivänä muutosta tuli naapurit täytekakun kanssa toivottamaan tervetulleeksi. Oli mukava yllätys!

Ja minusta ei mahdollisia allergioita ole pakko miettiä, jos eivät itse voi syödä pullia niin pistäköön pakkaseen ja tarjotkoon vieraille, se on saajien asia.

Ihan kiva ajatus.
Mutta nykyään on niin paljon ruoka-rajoituksia ihmisillä että jättäisin väliin.
Saattaa olla että lapset on allergisia maidolle/kaakaolle tai perheessä on keliakiaa/vilja-allergiaa..

Käy mielummin esittämässä kutsu tulla kahville ja kysy siinä samalla mahdolliset allergiat.

Tuskin ne herkut hukkaan menee vaikka perheessä sattuisi olemaan allergiaa, kyllä joku ne voi kuitenkin syödä, jos ei kukaan perheestä niin vaikka vieraat. Varmasti tuosta lahjasta ilahduttaisiin. Ja aika todennäköisesti perhe voisi syödäkin niitä.

Minusta kannattaisi viedä. Ei ole tungettelevaa vaan tosi huomaavaista! Tosi ihana ajatus, ap. :)

Mun mielestä olis kiva ele.:) Tykkäisin itse ainakin.

Ja jos tuntuu, ettei perhe oikein lämpene aloitteelle, niin antaa sitten olla rauhassa. Ei kenenkään minusta kuulu yhdestä kyläilystä ahdistua tai kuvitella, että nyt ne naapurit pyörii joka päivä pihassa. Jos viet joka viikko/kuukausi leivoksia ovelle niin sitten pitäisin tungettelevana.

Ehdottomasti! Vie vaan herkut ovelle, mutta älä ala väkisin sisälle änkäämään, äläkä näytä siltä, että odottaisit kutsua kahvipöytään. Ihanaa, että on vielä olemassa kaltaisiasi ihmisiä :heart:

Ei ole tungettelevaa jos ihan ovelta annat ja toivotat tervetulleeksi ja lähdet, etkä jää tenttaamaan väkisin. Ja kori saisi kyllä meillä jäädä, ei tarvitsisi palauttaa.

Mun mielestä olis kiva ele.:) Tykkäisin itse ainakin.

Ja jos tuntuu, ettei perhe oikein lämpene aloitteelle, niin antaa sitten olla rauhassa. Ei kenenkään minusta kuulu yhdestä kyläilystä ahdistua tai kuvitella, että nyt ne naapurit pyörii joka päivä pihassa. Jos viet joka viikko/kuukausi leivoksia ovelle niin sitten pitäisin tungettelevana.

Minä kyllä ahdistuisin ja kokisin painetta kutsua tämä naapuri kahvipöytään tms. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, niin kaikki eivät halua olla tekemisissä naapureitten kanssa.

[QUOTE="verna";26031084]Minä kyllä ahdistuisin ja kokisin painetta kutsua tämä naapuri kahvipöytään tms. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, niin kaikki eivät halua olla tekemisissä naapureitten kanssa.[/QUOTE]

Kannattaa totutella normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen ja olla ahdistumasta jos joku ottaa vähän kontaktia. Jos et halua olla tekemisissä naapurin kanssa niin kiitä kauniista leivonnaisista ja älä ole enää sen jälkeen naapurin kanssa tekemisissä.

[QUOTE="vieras";26031102]Kannattaa totutella normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen ja olla ahdistumasta jos joku ottaa vähän kontaktia. Jos et halua olla tekemisissä naapurin kanssa niin kiitä kauniista leivonnaisista ja älä ole enää sen jälkeen naapurin kanssa tekemisissä.[/QUOTE]

No ei ole meillä päin "normaalia sosiaalista kanssakäymistä" kiikuttaa naapureille leivonnaisia, meillä normaalia on se että tervehditään ja huikataan jotain tyyliin "onpas ihana ilma". Mulla on ihan omat sosiaaliset ympyrät, mutta naapurit eivät automaattisesti kuulu niihin. Meillä on kyllä niitäkin naapureita, jotka eivät tykkää edes tervehtiä naapureita. Pointtini oli se, että kaikki eivät tuollaisesta lahjomisesta tykkäisi. Se voidaan tulkita eri tavoin, joku voi ärsyyntyä, joku ahdistua...

Voit mutta älä jää väkisin niille notkumaan tai tunge sisälle. Meille on kerran naapuri tuonut jätskikakkua kun oltiin muutettu, esitteli itsensä ja toivotti tervetulleeksi. Oli ihan kiva juttu :D

Ja mä veisin ehkä vaan niitä suklaamunia enkä mitään leivonnaisia: liian tuoreessa muistissa taas se äidinmaitopullaketju että kykenisin syömään kenenkään vieraan leipomuksia... ;)

[QUOTE="verna";26031136]No ei ole meillä päin "normaalia sosiaalista kanssakäymistä" kiikuttaa naapureille leivonnaisia, meillä normaalia on se että tervehditään ja huikataan jotain tyyliin "onpas ihana ilma". Mulla on ihan omat sosiaaliset ympyrät, mutta naapurit eivät automaattisesti kuulu niihin. Meillä on kyllä niitäkin naapureita, jotka eivät tykkää edes tervehtiä naapureita. Pointtini oli se, että kaikki eivät tuollaisesta lahjomisesta tykkäisi. Se voidaan tulkita eri tavoin, joku voi ärsyyntyä, joku ahdistua...[/QUOTE]

Ja joku voi ärsyyntyä tai ahdistua jopa siitä 'moi'sta. Kyllä siihen vaan kannattaa totutella, että joskus voi vaikka ihan tuntematonkin ihminen sinulle puhua. Se, että naapuri tuo sulle kerran leivonnaisia ei tarkoita, että naapuri kuuluisi sun sosiaalisiin ympyröihin. Jos et halua olla naapurin kanssa enempää tekemisissä, älä ole.

Kun muutettiin tähän, uusi naapuri kaahasi ekalla viikolla opelin putki punaisena meidän pihaan huutamaan, kuinka meidän vapaana juoseva, valtava tappajakoira on hyökännyt hänen pikku lattiamoppinsa kimppuun lenkillä.

Tästä jonkun ajan päästä se akka tuli mesoamaan, että meidän roska-astia pitää siirtää postilaatikolta meidän pihaan, koska se on "heidän pihallaan, ja tulee kesä ja kärpäset".

Pakko myöntää, että olisin arvostanut pullakoria huomattavasti enemmän.

Mun mielestä toi olisi ihana yllätys, eikä kuitenkaan liian tungetteleva. Jos naapurista tuntuu ettei halua enempiä olla tekemisissä, niin sehän sitten palauttaa korin ja kieltäytyy kohteliaasti kahvikutsusta.

Yhteistyössä