Onko tämä hiilaripommi? Onko mitään mahdollisuutta laihtua tällä ruokavaliolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuula

Vieras
aamulla hiutelepuuro veteen
voisilmä
marjasoppaa
rasvatonta maitoa
ja muna

aamupäivällä
joku keitto
2 näkkäriä ja voita päälle

välipala
hedelmää ja soppaa

päivällinen
1-2 perunaa, lisuke ja kasviksia
maitoa kyytipojaks

illalla
hedelmä tai ei mitään

jokapäivä liikun ainakin puolituntia

olen siis sohvaperuna jolla ainakin 30kg ylipainoa

Hiilarit eivät ole ongelma, mutta annoskoot voivat olla, ellet pidä varaasi.

Minä olen laihtunut ihan normaalilla sekaruokavaliolla, johon sisältyy myös herkuttelua. Tärkeintä on pitää annoskoot pieninä.

[QUOTE="vieras";26018140]Mä en laihtuisi noilla ruuilla, aika isot annokset.[/QUOTE]

Annokset ei oo isoja.
Näiden pisteet mahtuu painonvartijoiden pisteytykseen mun kiloilla

lisää ruokavalioon esim.pähkinät ja rahka,niistä saa paljon proteiinia. Kourallinen pähkinöitä pitää myös yllättävän hyvin nälkää pois! Mutta muista että ne sisältävät runsaasti energiaa,joten ei pussikaupalla niitä! Syö joka aterialla runsaasti kasviksia ja hedelmiä ja kun syöt lounaan tai päivällisen niin syö ensin kasvikset,sitten et ehkä jaksa syödä itseäsi niin täyteen ruokaa. Leipää kannattaa syödä ainakin 3 palaa päivässä,esim. jälkiuunileipä on mainio vaihtoehto. Ei pullamössöleipää! salli itselles kerran viikossa herkuttelupäivä jolloin saat syödä herkkuja ilman huonoa omaatuntoa. Lisää liikuntaa,nostele kotona painoja tai jumppaa,tee joka päivä viisi minuuttia pidempi kävelylenkki niin että hengästyt ja hikoat. älä juo sokerisia juomia ja jos juot kahvia niin älä laita sinne sokeria!

voisilmä
marjasoppaa
rasvatonta maitoa
ja muna

aamupäivällä
joku keitto

välipala
hedelmää ja soppaa

päivällinen
1-2 perunaa, lisuke ja kasviksia
maitoa kyytipojaks

illalla
hedelmä tai ei mitään

jokapäivä liikun ainakin puolituntia

Lisäisin liikuntaa paljon enemmän..

[QUOTE="vieras";26018169]lisää ruokavalioon esim.pähkinät ja rahka,niistä saa paljon proteiinia. Kourallinen pähkinöitä pitää myös yllättävän hyvin nälkää pois! Mutta muista että ne sisältävät runsaasti energiaa,joten ei pussikaupalla niitä! Syö joka aterialla runsaasti kasviksia ja hedelmiä ja kun syöt lounaan tai päivällisen niin syö ensin kasvikset,sitten et ehkä jaksa syödä itseäsi niin täyteen ruokaa. Leipää kannattaa syödä ainakin 3 palaa päivässä,esim. jälkiuunileipä on mainio vaihtoehto. Ei pullamössöleipää! salli itselles kerran viikossa herkuttelupäivä jolloin saat syödä herkkuja ilman huonoa omaatuntoa. Lisää liikuntaa,nostele kotona painoja tai jumppaa,tee joka päivä viisi minuuttia pidempi kävelylenkki niin että hengästyt ja hikoat. älä juo sokerisia juomia ja jos juot kahvia niin älä laita sinne sokeria![/QUOTE]

Ja jos syöt jugurttia niin maustamottamana! Maustetut jugurtit sisältää tosi paljon sokeria.

Rahkaan raastan tummaa suklaata mukaan tai hitunen kaakaojauhetta. Pähkinärouhe on myös hyvää tai pelkät marjat. Itse en kaipaa rahkaa mitään makeuttajaa välttämättä, voin syödä ihan purkista.

+ maitoa, siinä on enemmän proteiinia ja kalsiumia. Kalsium muuten sitoo rasvaa ruuasta, joka edesauttaa laihtumista. Rasvatonta valion pehmeätä rahkaa. Kalkkunaa... Eli siis pari purkkia rahkaa päivässä, litra plus maitoa ja vähän kalkkunaa, niin proteiinin tarve tulee täytettyä.
Omasta mielestäni ei kannata alkaa leikkimään niiden pähkinöiden kanssa. Herkutteluun taipuvainen ihminen ei huomaakkaan millaisia määrä pähkinöitä tulee syötyä ohimennen ja kuten jo sanottua, niissä on runsaasti energiaa, joten jättäisin pois ruokavaliosta.

voisilmä
marjasoppaa
rasvatonta maitoa
ja muna

aamupäivällä
joku keitto

välipala
hedelmää ja soppaa Maitorahkaa esim

päivällinen
1-2 perunaa, lisuke ja kasviksia mikä lisuke, siis kanaa/kalaa/lihaa?
maitoa kyytipojaks

illalla
hedelmä tai ei mitään

jokapäivä liikun ainakin puolituntia Kertaa kaks?

Annoskoko ratkaisee. Dieeteillä voi saada alkupotkua, mutta itsekin kannatan ihan tavallista ruokavaliota. Mut proteiinia lisäisin tohon välipalaan, pitää nälkää paremmin.