Joogan aurinkotervehdys on auringonpalvontaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adelessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Adelessa

Vieras
Aurinkotervehdys, eli Surya Namaskara on fyysisen joogan perusharjoitus. Joogan harrastajien mukaan fyysisenä harjoitteena sen tarkoitus on pitää huolta kehosta selkärangasta, nivelistä ja niiden liikkuvuudesta. Aurinkotervehdys voidaan tehdä erilaisissa joogasuuntauksissa hieman eri tavalla, mutta kuitenkin melko samalla tavalla. Aurinkotervehdyksen tausta ja alkuperän on auringon palvonnassa.

Hindulainen uskonto opettaa auringonpalvonnasta ja joogan aurinkotervehdys tulee suoraan sen opetuksista. Hindulaisuudessa palvotaan Suryaa, joka on aurinko jumaluus.

Joogagurut opettavat aurinkotervehdyksen salaista tai kätkettyä opetusta. Joogagurujen mukaan aurinko symbolisoi korkeinta sielun tietoisuutta, jossa korkein lähde on sielu itse, jonka sanotaan olevan jokaisessa ihmisessä. Opetuksen mukaan suurimmalla osalla ihmistä tämä korkein sielun tietoisuus on hukassa, koska sitä ei osata etsiä. Gurut opettavat, että tämän tähden esimerkiksi joogan kautta on elvytetty esiin tieto saada ymmärrystä kuinka harjoittaa ja saada esiin sielun korkein tietoisuus. Gurujen mukaan puhdas sielutietoisuus luo ihmisen energisen chakra systeemin, joka luo fyysisen kehon.

Joogan aurinkotervehdyksen henkisen kasvun päämääränä on tervehtiä, eli palvoa aurinkoa ja kehittää ihmisen korkeinta sielua auringonpalvonnan kautta. Aurinkotervehdys ei siis ole ainoastaan pelkkä fyysinen harjoitus, vaan myös henkisen kasvun harjoitus ja auringonpalvontaa.

tekstin lähde; Jooga meditaatio henkinen kasvu mietiskely astanga

New age-, uuden aikakauden liike, hindulaisuus buddhalaisuus toi kannattaa tsekata ja

Mua ei kiinnosta noi itämaiset eksytykset. Herra Jeesus on ainoa tie jka totuus ja elämä ja ainoa polku Jumalan luokse. Ihmisen pitää uudestisyntyä ja saada synnit anteeksi ymmärtääkseen tän jutun!

Mua ei kiinnosta noi itämaiset eksytykset. Herra Jeesus on ainoa tie jka totuus ja elämä ja ainoa polku Jumalan luokse. Ihmisen pitää uudestisyntyä ja saada synnit anteeksi ymmärtääkseen tän jutun!

Miten sielunsa tunteminen on ristiriidassa Jumaluuden kanssa? Raamatussahan opetetaan, että Jumala on meissä jokaisessa ja jokaisen sielussa. Siksi on hienoa jos löytää puhtaan rakkauden ja Jumaluuden ja korkeamman minänsä, eli sielunsa, eli Jumaluuden. Epäitsekkyyden ja kunnioituksen kaikkea elävää kohtaan

Mikä voisi olla parempi palvonnan kohde kuin aurinko? Ilman aurinkoa ei ole elämää ja mikään ei piristä mieltä paremmin pimeän talven jälkeen kuin auringonpaiste. Mä joogaan tästä eteenpäinkin ihan ilman minkään palvontaa tai mitään uskonnollisia vivahteita, mutta ei mulla mitään auringon palvomista vastaan olisi.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Kyllä mä mielelläni palvon aurinkoa. Tiedän, että se on olemassa, se on kaiken elollisen mahdollistaja maapallolla eikä kukaan tapa, raiskaa, syrji ja sodi sen nimeen, kerjää multa rahaa sen nimissä tai kiellä ihmiselle luonnollisia asioita sen takia.

Yhteistyössä