5-vuotias yksin laivan aamupalalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Katselin tuossa viikkarin sivuja ja huomasin, että alle 6-vuotiaat syövät buffetissa maksutta. Me harvemmin pystytään miehen kanssa mitään syömään heti aamusta, kun on niin huono olo, mutta lapselle pitäisi jotain syötävää kehitellä. Laittaisitko lapsen menemään yksin buffettiin? Raha-asioistahan ei kuitenkaan tarvitse huolehtia, ja aika tyhmää olisi meidän maksaa siitä, että lähdetään vain seuraksi istustekelemaan.

En laittais.

Ja yleensähän nuo menee niin, että alle 6v syö maksutta maksavan aikuisen seurassa...tosin mä kyllä vein viime vuonna mun alle 3v ikäisen lounasravintolaan syömään, eikä se maksanut mitään. Ei, vaikka erikseen tarjouduin maksamaan, koska en itse syönyt mitään.

[QUOTE="juu";25994225]Jos katot tarkemmin, niin alle 6v syö ilmaiseksi maksavan aikuisen kanssa. Mutta tää oli aprillipila eiks ni?[/QUOTE]

Ei kun viikkarin sivuilla lukee ihan näin:

"Alle 6-vuotiaat lapset syövät ilmaiseksi buffetissa ja meriaamiaisella."

hahhah! Enpä usko, että EDES ja VARSINKAAN BJÖRNin lapsi pääsee ilmatteeksi ja yksin aamupalalle laivalla..Vaikka koittaskin sanoa, että "Ettekö tiedä, kenen lapsi mä oon?"

[QUOTE="Jep";25994252]Laittakaa se lapsi saman tien yksin laivalle kun on niin suuri vaiva olla lapsen seurana heti aamusta :O[/QUOTE]

Mun mielestä on ihan hyvä opettaa vähän itsenäisyyttä melkein eskari-ikäiselle lapselle.

Juu, me tehdään aina niin että varataan lapsille oma hytti, satamassa ruokalipukkeet käteen ja todetaan että hyvää ristelyä, nähdään taas kotisatamassa.

...juu ei. Jos se lapsi pitää ottaa sinne risteilylle, niin valitettavasti sen kanssa kuuluu ihan olla. 5 v lapsi voi vaikka eksyä, eikä osaa välttämättä huolehtia itsestaään siellä örisevien humalaisten joukossa. Jaa että niitä ei enää aamulla näy... eipä.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25994259:
Mun mielestä on ihan hyvä opettaa vähän itsenäisyyttä melkein eskari-ikäiselle lapselle.

Eihän se hitto soikoon edes yllä ottamaan kunnolla niitä ruokia tai lautasia sieltä telineistä ja astioista.

Vähän itsenäisyyttä joo, mutta ehkä ruuhkainen laivaravintola ei oo ihan se oikea paikka.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
siis onhan tämä aprillipila, eikö?

Siis se on 5vuotias, mä en pistäs edes 7vuotiasta yksin mihinkään laivan aamiasipuffettiin. Mitäs jos se saakin päähänsä alkaa jonglöörää kanamunilla? hyppiä pöydillä, tai muuta kivaa?

Mitäs jos ottaisit järjen käteen ja hommaisit vaikka lapselle hoitajan niin ei tartte nousta aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25994280:
Vaikea sanoa vielä, voihan olla että risteilyyn mennessä on tullut jokin kasvupyrähdys. Ja eiköhän henkilökunta auta.

Kyllähän henkilökunta auttaa... vie luultavasti infoon ja alkaa kuuluttaa vanhempia. Ne hoitaa siellä keittiötä ja tarjoilua, ei lapsiparkkia.

siis onhan tämä aprillipila, eikö?

Siis se on 5vuotias, mä en pistäs edes 7vuotiasta yksin mihinkään laivan aamiasipuffettiin. Mitäs jos se saakin päähänsä alkaa jonglöörää kanamunilla? hyppiä pöydillä, tai muuta kivaa?

Mitäs jos ottaisit järjen käteen ja hommaisit vaikka lapselle hoitajan niin ei tartte nousta aamulla.

No ei meidän lapset ole niin rauhattomia että jonglööräisivät kananmunilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25994280:
Vaikea sanoa vielä, voihan olla että risteilyyn mennessä on tullut jokin kasvupyrähdys. Ja eiköhän henkilökunta auta.

Ne kattoo jo ovella että missäs äiti ja iskä? Niil ei taida kelvata selitykseksi että makaavat hytissä krapulassa...mie tiiän. Jättäkää se 5v hoitoon ni saatte aivan rauhssa voida huonosti aamulla.

Juu mikä ettei. Mä olen laittanu laspen jo 3v alken aamiaiselle yksin. Hyvin on omma hoitunu. Ainoa vain mikä on vähän mättänyt on ku ei ole ylettyny pöydälle kunnolla