Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

----
[QUOTE="vieras";25985359]Vuodatuksen blogipohjilla olevat ovat järjestään jotenkin sotkuisen ja rauhattoman näköisiä, harmi sillä sistältö voisi ollakin kiinnostava.[/QUOTE]

Tämä on totta! Ja niissä on usein ärsyttäviä mainoksia ja bloggaaja on vielä valinnut jonkin ''kivan'' kuviotaustan, jossa riittää härpäkkeitä. Reunassa on totta kai sata gadgetia: kaikki tunnustukset mitä on saatu, kävijälaskuri, kalenteri, päivän söpö kissakuva, aforismeja jne.
 
----
[QUOTE="vieras";25985359]Vuodatuksen blogipohjilla olevat ovat järjestään jotenkin sotkuisen ja rauhattoman näköisiä, harmi sillä sistältö voisi ollakin kiinnostava.[/QUOTE]

Tämä on totta! Ja niissä on usein ärsyttäviä mainoksia ja bloggaaja on vielä valinnut jonkin ''kivan'' kuviotaustan, jossa riittää härpäkkeitä. Reunassa on totta kai sata gadgetia: kaikki tunnustukset mitä on saatu, kävijälaskuri, kalenteri, päivän söpö kissakuva, aforismeja jne.
 
En nyt ehdi perehtyä niinkään sisältöön, joten kommenttini koskevat blogien ulkoasua:

As ifin blogi on selkeä, mutta samalla tylsähkö eli perinteinen blogi. Ehkä tuo kaikenkattava harmaus vaan tekkee siitä ensisilmäyksestä lähtien tylsän.

Rieputarallaan blogi sitten on tumma eikä kaikista sivujutuista saa selvää ennen kuin siirtyy tiettyyn kohtaan tai kääntää konettaan (ainakin mulle huonoon asentoon). En tykkää tihrustaa blogien kanssa. Ja tekstiä on paljon - joten myös kirjoitusvirheitä. Bloginpitäjän kannattaisi ehkä tarkistaa ajatuksen kanssa kirjoittamansa teksti. Tämä on varmasti ihan yleistä, mutta ainakin mulle pompsahti sieltä "Beautieful", "laiuantaina" ja muitakin kun luin äkkiseltään. Ja blogi on sellainen, että herättää varmasti mielipiteitä ja keskustelua.

Chefin blogi on nätti ja selkeä. Sivupalkki on myös selkeä eli helppo liikkua sivuilla. Tätä blogia voisin ruveta seuraamaan - on samoja mielenkiinnon kohteita ja sivut mukavat.

Mummeliisan on myös tylsät mutta selkeät. Ehkä syynä se että minulle useimmat blogit näyttää tylsiltä, on kun tykkään väreistä (ei aina pelkkää valkoista ja harmaata). Yläpalkki on kiva, kun siinä esitellään bloginpitäjä. Ja sivupalkit selkeitä. Kiinnostavaa tekstiä

Ei varman yllätä jos sanon että Turkilmaksenkin blogi on tylsä ulkoasun suhteen. Kuvat on kivoja ja niitä on ihanan paljon - ne tuovat eloisuutta blogiin. Selkeä. Sen mitä tekstiä luin, niin mielenkiintoista on. Voisin hyvinkin ryhtyä lukijaksi.

BootyPeppin blogi on äärimmäisen mielenkiintoinen tällaiselle käsityö- ja uusiokäyttöimmeiselle. tuo kuvien käsittely on kyllä vähän häiritsevää, mutta ihania kuvia. Selkeät ja persoonalliset sivut. Liityinkin lukijaksi. :)

Hellestiinalla on kiva blogi, mukavia kuvia ja pähkäilyä, kivoja askarteluja ja tuunailuja. Simppeli ja helposti luettava blogi.

Harmailen blogi on sitten aivan erilainen näihin muihin verrattuna. On mielenkiintoista lukea myös sellaisia blogeja, jolloin kaikki ei menekään aina täydellisesti. Toki moni haluaa kirjoittaa vain niistä elämän hyvistä asioista. Itse luen myös mielelläni realistisempia blogeja, joissa kerrotaan asiat niin kuin ne ovat. Joten pidän tästä blogista. Ulkonäkö on kyllä tylsä, tausta persoonallinen.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi ja chef
Susannan perhe

kokeillaan nyt mitä tuleman pitää...

Mun mielestä bootyn ja asifin blogit on molemmat kivoja. Kummankin luen aina kun linkkiin törmään. Jostain syystä asifin blogi ei oo vielä mun omalla listalla.
Bootyllä on kiva tapa muokata kuvia, ite en uskaltais kun pilaisin ne kumminkin.
Kateellisena kattelen kun toinen osaa tuunata ja tehdä vaatteita(et toisella ylipäätään on noin innostava harrastus).
Asifin blogia seuraan vähän kiinnostuneempana ku se on paksuna, sama elämän tilanne kiinnostaa aina. Ja haluun kuullakin miten se elämä sit lähtee sujuu uuden perheenjäsenen kanssa.
Kummankin tapa kirjottaa on hyvä ja ulkoasut toimii(ei vihreetä tekstiä punasella pohjalla).

Tää tuli nyt kamalalla kiirellä kun ruokaa laitan tässä samalla. Mut otan nyt muutaman punasen pillerin ettei ihan mee päivä (huonoista/haukkuvista)kommenteista pilalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"harmailen"
Harmailen blogi on sitten aivan erilainen näihin muihin verrattuna. On mielenkiintoista lukea myös sellaisia blogeja, jolloin kaikki ei menekään aina täydellisesti. Toki moni haluaa kirjoittaa vain niistä elämän hyvistä asioista. Itse luen myös mielelläni realistisempia blogeja, joissa kerrotaan asiat niin kuin ne ovat. Joten pidän tästä blogista. Ulkonäkö on kyllä tylsä, tausta persoonallinen.
Mä oon tätä vähän miettinyt, että onko liian raskasta lukemista toisille. Mutta toisaalta, tää blogi on mulle vähän kun terapiaa.
Toiset tykkää kirjottaa mukavista asioista, mut mä en osaa. Kyllä, ulkonäkö on tylsä mutta en tajua noista jutuista mitään että osaisin muuttaa sitä jotenkin.
Eli näillä mennään :D
 
[QUOTE="harmailen";25986743]Mä oon tätä vähän miettinyt, että onko liian raskasta lukemista toisille. Mutta toisaalta, tää blogi on mulle vähän kun terapiaa.
Toiset tykkää kirjottaa mukavista asioista, mut mä en osaa. Kyllä, ulkonäkö on tylsä mutta en tajua noista jutuista mitään että osaisin muuttaa sitä jotenkin.
Eli näillä mennään :D[/QUOTE]

Onhan noita raskaitakin blogeja vaikka kuinka paljon ja kyllä blogi löytää lukijansa kuitenkin :)
 
No heitetään tää nyt tähän, vaikka oonkin varmaan lopettelemassa tuota tässä piakkoin. Liian suppea aihepiiri, tekisi mieli kirjoittaa muustakin kuin ruoasta välillä. Sovellan mahdollista palautetta sitten uuteen blogiin, jos sellaisen saan aikaiseksi aloitettua.

Sormiruokakunta

Mie en jaksa oikein kiinnostua näistä sisustus-vaate-lifestyle-jne blogeista, ei vaan kiinnosta.
Riepu, siun blogi on periaatteessa sen tyyppinen, mistä tykkäisin, ja kirjoitat ihan kiinnostavista aiheistakin, mutta siun kirjoitustyyli on vähän puuduttavaa lukea. Jotenkin.. paasaava? En nyt parempaakaan sanaa keksi. Tulee jostain syystä mieleen meidän lukion kemianopettaja, joka onnistui yksitoikkoisella tyylillään sammuttamaan jopa minun palavan rakkauteni kyseiseen aineeseen.
 
Mesoren blogi ei ole yhtään sellaisesta aiheesta, jota seuraisin blogissa. Muutamasta muusta olen jäävi :D sanomaan mitään. Riepulta kaipasin enemmän sydämellisempää otetta kirjoituksiin, jotain omaleimaisempaa. Riepun blogia silmäilen silloin tällöin.
 
"Riina"
BootyPeppille kysymys;

Olen silloin tällöin vilkuillut blogiasi kun sitä on täällä mainostettu, tekstiin en ole kiinnittänyt juurikaan huomiota toisin kuin kuviin. Miksi ihmeessä muokkaat ne tuolla tavalla? Tekee niistä ruman näköisiä.
 
Turkilmas
[QUOTE="Minä";25985135]Innokas ja energinen. Välillä väsähtää pelkästä lukemisesta.[/QUOTE]

Kiitos kommentista :). Ja ihan osuva kuvaus. Mä tosiaan olen kovasti innoissani aina jostain tietystä jutusta ja sen kanssa energiaa riittää sitten loputtomiin :).



Joku (sori, meni nikki mielestä) kirjoitti että minun(kin) blogi on tylsän näköinen. Ihan salettiin onkin. Mä kun olen niin tumpelo, etten osaa muokata sitä. Toisaalta itse olen neutraalien värien ystävä, mutta olishan se kiva osata laittaa pohjaa "itsensä näköiseksi". Vaan kun en tosiaan osaa :(
 
Kiitos kommentista :). Ja ihan osuva kuvaus. Mä tosiaan olen kovasti innoissani aina jostain tietystä jutusta ja sen kanssa energiaa riittää sitten loputtomiin :).



Joku (sori, meni nikki mielestä) kirjoitti että minun(kin) blogi on tylsän näköinen. Ihan salettiin onkin. Mä kun olen niin tumpelo, etten osaa muokata sitä. Toisaalta itse olen neutraalien värien ystävä, mutta olishan se kiva osata laittaa pohjaa "itsensä näköiseksi". Vaan kun en tosiaan osaa :(
Mä tykkäsin sun blogista tosi paljon, kävin nyt ekaa kertaa lukemassa ja jäin lukemaan pidemmäksi aikaa :)

Mä jostain kumman syystä tykkään katsoa blogeista toisten leipomista, sisustamista ja käsitöitä vaikka itseä ei voisi asiat yhtään vähempää kiinnostaa :D Mun puolesta siis sais olla niitä vielä lisää sun blogissa :)
 
Turkilmas
Mä tykkäsin sun blogista tosi paljon, kävin nyt ekaa kertaa lukemassa ja jäin lukemaan pidemmäksi aikaa :)

Mä jostain kumman syystä tykkään katsoa blogeista toisten leipomista, sisustamista ja käsitöitä vaikka itseä ei voisi asiat yhtään vähempää kiinnostaa :D Mun puolesta siis sais olla niitä vielä lisää sun blogissa :)
Ooo, kiitos :). Mä olen aiemmin kirjoittanut pariakin eri blogia, mutta jotenkin aina kyllästynyt. Ehkä siksi, että olen rajannut aihepiirin liian kapeaksi, tai sitten siksi, että olen koittanut miellyttää kirjoittajia. Eli olen kirjoittanut siitä, minkä olen olettanut muita kiinnostavan.

Tämän blogini aloittaessani päätin, että kirjoitan just siitä mistä haluan, enkä pahemmin mieti tykätäänkö siitä vai ei. Jutut sitten heittelehtiikin aiheesta toiseen. Ihan kuten minäkin :D. Tiettynä aikana kiinnostaa tietyt jutut ja niin edelleen. Välillä märisenkin asioista ja sitten taas seuraavalla kerralla tykitän kasan leivontajuttuja tai vastaavia :D.

Koitan tässä kait sanoa, että aivan ihanaa jos joku tykkää mun blogista :). Mä kun en kerrankaan yrittämällä yritä sitä. Olen erittäin laiskasti edes mainostanut blogiani, sillä se toimii lähinnä omaksi iloksi. Siksi tuntuu vieläkin paremmalta saada positiivista palautetta. Siispä: kiitos :)
 
[QUOTE="Riina";25987976]BootyPeppille kysymys;

Olen silloin tällöin vilkuillut blogiasi kun sitä on täällä mainostettu, tekstiin en ole kiinnittänyt juurikaan huomiota toisin kuin kuviin. Miksi ihmeessä muokkaat ne tuolla tavalla? Tekee niistä ruman näköisiä.[/QUOTE]

Minä pidän Bootyn tavasta tehdä kuvista "vanhoja".
Tulee lämmin olo.

Eli makuasia tuokin?
:)
 

Yhteistyössä