Luomien poistaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luomikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luomikas

Vieras
Te joilta on poistettu luomia, niin minkälaisia? Miksi, oireiliko? Oliko mitään vakavaa? Entä onko kenelläkään tilannetta että mieli tekisi poistaa muttei saa aikaiseksi? Tälläinen ketju piti aloittaa kun odottelen taas sen muutaman tuloksia poistetusta luomesta.. Vielä olisi yksi luomi joka toisinaan painaa mieltä, vaaleanruskea, tasaisen värinen mutta halkaisijaltaan noin 7 mm..

Mä olen poistattanut, vaikkei ole ollut ongelmiakaan. Yhdessä oli syöpäsoluja, mutta olettivat poistaneensa sen kokonaan, joten mitään jatkotoimenpiteitä tai tutkimuksia ei tehty. Poistosta on nyt 12 vuotta, että ei kai siinä mitään ollut.

Mä olen poistattanut, vaikkei ole ollut ongelmiakaan. Yhdessä oli syöpäsoluja, mutta olettivat poistaneensa sen kokonaan, joten mitään jatkotoimenpiteitä tai tutkimuksia ei tehty. Poistosta on nyt 12 vuotta, että ei kai siinä mitään ollut.

Hui, minä kyllä varmaan saisin sydänkohtauksen jos kuulisin että on löytynyt syöpäsoluja. Oliko luomi miten iso, minkä näköinen ja missä?

itse olen poistattanut muistaakseni viisi luomea. eri luomien poistoissa eri syitä: niskasta poistatin, kun korut rappasi aina siihen, selästä poistatin yhden luomen joskus, kun oli juuri rintaliivien hakasten kohdalla ja tuntui, että hankaa siitä. yksi luomi on poistettu päänahasta, syynä myöskin se, että joutui hankauksen kohteeksi jatkuvasti (hiusten harjaus). mahasta poistettiin luomi (venynyt), koska jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi ,kun asiasta kysyin, että kannattee poistattaa luomet, jotka joutuu venytykseen. tuo mahan luomi oli ihan venyny soikeaksi ja isoksi raskauksien myötä. missään ei ole koepaloista mitään erityistä löytynyt ja poistojen syinä ei siis ole ollut kutina tms oireilu vaan lähinnä oman mielen rauhan takia olen poistattanut. kooltaan luomet ovat olleet 5-10mm välillä.

Yksityisellä? Paljonkohan maksaa?
Itsellä on hiusrajassa iso luomi joka on pakko saada pois.
Soittelen lääkäriaikaa heti kun saan enemmän rahaa :) Tosin voisin poistaa myös rintojen välistä yhden luomen,sekin on aika iso ja häiritsee kun muksut aina räpeltävät sitä..

Yksityisellä? Paljonkohan maksaa?
Itsellä on hiusrajassa iso luomi joka on pakko saada pois.
Soittelen lääkäriaikaa heti kun saan enemmän rahaa :) Tosin voisin poistaa myös rintojen välistä yhden luomen,sekin on aika iso ja häiritsee kun muksut aina räpeltävät sitä..

Itse olen poistanut kaikki neljä luomeani tk: maksaa reilu 13 euroa peruskäynnin verran. En näe syytä käydä yksityisellä jos ei ole oikeasti kosmeettisesti tärkeä? Mutta jos vaikka kasvoissa on, niin tk:sta antavat lähetteen eteepäin jolloin hinta ei nouse. Eli kasvoissa oleva luomi ei ole syy mennä yksityiselle jos ei välttämättä halua..

minulta on poistettu 2, toinen kasvoista ja toinen selästä, kummatkin eri kerralla (eivät suostunee poistamaan useampaa samalla kerralla?), yksityisellä Mehiläisessä, hinta oli n.200e per luomi, meni vakuutuksen piikkiin vaikka luomet eivät olleet vaarallisia, lääkäri vain sanoi, että "me aina kirjoitetaan tähän, että epäilyttävä luomi, jotta saa vakuutuksesta korvauksen". :D

minulta on poistettu 2, toinen kasvoista ja toinen selästä, kummatkin eri kerralla (eivät suostunee poistamaan useampaa samalla kerralla?), yksityisellä Mehiläisessä, hinta oli n.200e per luomi, meni vakuutuksen piikkiin vaikka luomet eivät olleet vaarallisia, lääkäri vain sanoi, että "me aina kirjoitetaan tähän, että epäilyttävä luomi, jotta saa vakuutuksesta korvauksen". :D

Minkä kokoisia luomet olivat? Ja miksi poistit jos eivät olleet vaarallisennäköisiä?

Suosittelen kyllä kaikkia poistamaan luomet joihin on vähänkin syytä. Itse ajattelen niin että on pieni vaiva poistattaa luomi, jos voi käydä niin että löydetään joku syöpä sisäelimistä joka on lähtenyt melanoomasta ja olisi ollut estettävissä luomen poistamisella. Melanooma leviää helposti sisäelimiin.

Suosittelen kyllä kaikkia poistamaan luomet joihin on vähänkin syytä. Itse ajattelen niin että on pieni vaiva poistattaa luomi, jos voi käydä niin että löydetään joku syöpä sisäelimistä joka on lähtenyt melanoomasta ja olisi ollut estettävissä luomen poistamisella. Melanooma leviää helposti sisäelimiin.

Pientä vastuuta perättömyyksien levittelyyn. Mahtaakohan kirjoittaja tietää kuinka suuri osuus melanoomista diagnosoidaan siten, että ensilöydös on sisäelin metastaasi?

Ja toinen vastuuttomuus:
"...yksityisellä Mehiläisessä, hinta oli n.200e per luomi, meni vakuutuksen piikkiin vaikka luomet eivät olleet vaarallisia, lääkäri vain sanoi, että "me aina kirjoitetaan tähän, että epäilyttävä luomi, jotta saa vakuutuksesta korvauksen"

Juuri tuollaisten lääkärien takia vakuutusmaksut ovat niin korkeita kuin ovat. Tuossa käytännössä varastetaan vakuutusyhtiöltä, joka kyllä perii omansa tulevaisuudessa vakuutetuilta vakuutusmaksuissa.

Olen kyllä lukenut melanoomasta paljon ja alle puolet edes tulee olemassa olevaan luomeen, mutta mahdollisuus on.. Ukkini sisko kuoli syöpään joka oli lähtenyt melanoomasta ja myös kaverini äiti, kyllä nuo tapaukset laittaa pelkäämään.. kyllähän niitäkin että pelkän luomen poisto riittää, mutta melanooma leviää helposti..

Yhteistyössä