No niin,mitäs siellä lääkärillä sit tehdään kun pitäs toimittaa lääkärintodistus töihin(töiden aloitus)

  • Viestiketjun aloittaja pian vakkari
  • Ensimmäinen viesti
pian vakkari
Eli vakkaripaikka tuli ja nyt tarvis se lääkärintodistus sinne niin mitä siellä sit katotaan? tekeekö hoitaja ne testit ja lääkäri juttelee vai mennäänkö suoraan lääkärille? entäs pitääkö se käydä työterveyshuollossa vai voiko käydä omalla läääkärillä(työ ja kotipaikka eripaikkakunnilla)?
 
Onneksi olkoon vakkaripaikasta! :) Meillä piti (sai) käydä työterveyshuollossa. Ensin labrassa, sitten työterveyshoitajalla ja lopuksi lääkärille. Hoitaja ja lääkäri selvittivät molemmat labratuloksista. Hoitaja kyseli tarkemmin suvun sairaudet, yms perustiedot ja työstä, että millasta se on jne. Lääkäri sitten jututti niitä näitä. Ihan perustarkastus siis, jos ei mitään erityistä ole itsellä mielessä =)
 
pian vakkari
Onneksi olkoon vakkaripaikasta! :) Meillä piti (sai) käydä työterveyshuollossa. Ensin labrassa, sitten työterveyshoitajalla ja lopuksi lääkärille. Hoitaja ja lääkäri selvittivät molemmat labratuloksista. Hoitaja kyseli tarkemmin suvun sairaudet, yms perustiedot ja työstä, että millasta se on jne. Lääkäri sitten jututti niitä näitä. Ihan perustarkastus siis, jos ei mitään erityistä ole itsellä mielessä =)
Kiitos! Ottaako ne nää perus jutut kans näkö ,kuulo ,verenpaineet ,paino ja pituus,keuhkojen kuuntelu? Joku puhu jostain puhallustestistä....Mikäköhän se sitten on?

Mä en tajua miks ne nyt vaatii sen todistuksenn kun olen talossa ollut 4v erimittasissa sijaisuuksissa ja viimesen vuoden ollut melkeen vakkari ni nyt sitten vaaditaan todistus kun sain sen oikeesti vakituiseksi paikaksi.No,ei siinä mitään kyllä mä sinne meen mutta aika hassuua tällänen.
 
"Minnie"
Eli ensin menet labraan, jossa otetaan sinun työpaikkasi ja altisteidesi perusteella määrätyt labrat. Sitten on tth:n tekemä tarkastus, jonka sisältö muotoutuu myöskin pitkälti työpaikan altisteiden perusteella. Jos teet fyysisesti raskasta työtä kysellään enemmän tulesvaivoista ym. Tarkastukseen kuuluu myös sukurrasitekysely ja elämäntapaselvitys sekä tarvittaessa neuotaan ja ohjataan niin ruokavalion kuin työsuojainten suhteen.

Tth mittaa, punnitsee, tarkastaa verenpaineen, antaa tarvittavat rokotukset ja työstä riippuen katsotaan spirometria (keuhkotoiminta), näkö ja kuulo.

Lääkäri tekee sitten omat tutkimuksensa. Yleensä se käynti on hyvin nopea ja lähinnä vain sitä terveystodistusta varten, jos tth:n tutkimuksissa ei ole ihmeitä tullut esiin.
 
pian vakkari
vielä yks kysymys eli pitääkö se käydä just työterveyshuollossa vai voinko hakea sen todistuksen oman paikkakunnan tk:sta? kun siis asun eri paikkakunnalla kuin olen töissä.
 
"Minnie"
Otetaan verikokeet ja valitetaan kyllä ylipainosta :D

Ei vais... Ruokavaliosta ja liikunnastaa keskustellaan kaikkien kanssa. Kenellä herää halua pitää itsestä huolta, kenellä ei...
 
Blue
[QUOTE="Minnie";25970742]Todistusta ei kirjoiteta koska osa tarkastuksesta jää tekemättä ja vakkaripaikka menee ohi koska ei toimita terveystarkastusta ?

...riippuu varmasti työnantajasta, miten tarkasti vaatii.[/QUOTE]

Työsopparissa rastitetaan kohta; toimittaa terveystodistuksen. Ja jos se jää toimittamatta niin soppari ei ole voimassa.
 
poefpsd
Siinä todistuksessahan ei lue muuta kuin että on työkelpoinen, työpaikka ei niitä sinun maksaja-arvojasi saa koskaan tietoonsa. Minusta nuo työhöntulotarkastukset on olleet mukavia verrattuna nuorena olleisiin terveystarkastuksiin. Ainut toimenpide itsellä ollut verikoe ja verenpaine, jopa painon ja pituuden on voinut itse kertoa. Loppu aika siis keskustelu liikunnasta, unen määrästä, ruokailutavoista, yleisestä jaksamisesta ja niistä veriarvoista. Terveyskeskuksessa tuo palvelu maksaa ja siellä ei tunneta yritystäsi/työalaasi toisinkuin työterveydessä .
 
Onnea vakkaripaikasta! Mulla ei otettu mitään verikokeita, verenpaine+pulssi taidettiin mitata. Piti vaan ennakkoon täyttää semmoinen lappu missä kyseltiin liikuntatottumuksista, elintavoista, suvun sairauksista jne. ja sit vaan keskusteltiin mun vastauksista.
 
Blue
Siinä todistuksessahan ei lue muuta kuin että on työkelpoinen, työpaikka ei niitä sinun maksaja-arvojasi saa koskaan tietoonsa. Minusta nuo työhöntulotarkastukset on olleet mukavia verrattuna nuorena olleisiin terveystarkastuksiin. Ainut toimenpide itsellä ollut verikoe ja verenpaine, jopa painon ja pituuden on voinut itse kertoa. Loppu aika siis keskustelu liikunnasta, unen määrästä, ruokailutavoista, yleisestä jaksamisesta ja niistä veriarvoista. Terveyskeskuksessa tuo palvelu maksaa ja siellä ei tunneta yritystäsi/työalaasi toisinkuin työterveydessä .
Ei tietenkään lue työnantajalle menevässä todistuksessa muuta kuin että onko kelvollinen työhön vai ei. Vaitiolovelvollisuushan sen jo kieltää. Mutta jotta saa sen todistuksen on suostuttava niihin kaikkiin kokeisiin mitkä on määrätty tehtäväksi sen alan työhönottotarkistuksessa. Ja jos niissä arvoissa on häikkää niin ei sitä puoltavaa todostusta kirjoiteta vaan siitä tulee ei sopiva-lausunto
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
jos ei kestä neuloja verta yms. mä pyörryn joka kerta kun multa otetaan veri koe tai edes näen vähänkään verta. ja mikäs sen inhottavempaa kuin pyörtyminen :(
jos siellä otetaan verikoe, kerro tuo ja huomaat että koe otetaan makuullasi =) Niin mulla tehdään ja otetaan kerralla sit aina "kaikki mahdolliset järkevät" ettei tarvi pistellä pitkään aikaan.
 

Yhteistyössä