Raskausviikko 15 alkoi eikä tunnu ollenkaan että olisin raskaana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
Onko kenelläkään samoja tuntemuksia? Ihan epätodellinen olo - paino ei ole noussut, mitään oireita ei enää oikeastaan ole (aiemmin väsymystä ja mielialanvaihtelua). Ei ole ollenkaan sellainen olo että tässä oltaisiin raskaana?! Pelottaakin, mitä jos jotain on sattunut.. näimme sikiön viimeksi rv:lla 12..

Ei mullakaan ole juurikaan oireita, rinnat on kipeät, mutta esim. viime viikolla oli jakso jolloin ei ollut sitäkään kipua, ja ultrassa kaikki oli hyvin. Kätilö sanoi ettei oireiden vähyyttä kannata pelästyä, joillain se vaan menee niin, ja kuulemma viikon 12 jälkeen muutenkin oireet usein vähenee. Niin, ja olen siis nyt raskausviikolla 13.

Ihan sama mullakin ja 15. viikko menossa. Ei varmaankaan mitään huolta. Nyt vaan on onneksi se paha olo ja väsymys väistyneet ja nyt odotellaan sitten sitä masun kasvua. Sekin ehtii sitten kasvaa ihan "kyllästymiseen" asti.

Ei mullakaan ole juurikaan oireita, rinnat on kipeät, mutta esim. viime viikolla oli jakso jolloin ei ollut sitäkään kipua, ja ultrassa kaikki oli hyvin. Kätilö sanoi ettei oireiden vähyyttä kannata pelästyä, joillain se vaan menee niin, ja kuulemma viikon 12 jälkeen muutenkin oireet usein vähenee. Niin, ja olen siis nyt raskausviikolla 13.

Olen myös lukenut näistä, mutta jotenkin vaan tuntuu OUDOLTA - ettei oikeasti mitään oireita?! Liikkeitäkään ei ole vielä tuntunut, mutta se kai on aika normaalia.. (odotan esikoista).

Olen myös lukenut näistä, mutta jotenkin vaan tuntuu OUDOLTA - ettei oikeasti mitään oireita?! Liikkeitäkään ei ole vielä tuntunut, mutta se kai on aika normaalia.. (odotan esikoista).

Esikoisen kohdalla voi vatsa alkaa kasvamaan vasta esim. rv 20, ja liikkeitä ei monikaan tunne vielä rv 15. Niitä kotidoplereita saa muuten ihan kohtuu hintaankin, jos tuntuu että kuormittaa henkisesti liikaa tuo oireettomuus (hölmö lause). Sillähän saan hyvin kuunneltua sydänääniä milloin haluaa :).

On normaalia jotta ei tunne mitään tai ei tunnu yhtään miltään.. kaks raskautta takana ja ihan oon samoja aina murehtinu. Nyt sanoisin jotta nauti! :) Tuo oireeton aika on sitä parasta raskausaikaa/päiviä/hetkiä. Älä käytä sitä murehtimiseen :) Ei ne kivut ja särytkään takaa sitä jotta lapsella on mikään huonosti tai hyvin.. Nauti, mee kävelylle jos voit ja keitä vaikka hyvät kaffit suklaan kera :)

Näin viimeisillään olevana sanon vaan, että NAUTI!!!!
Vauva ei voi yhtään sen paremmin huolehtimalla, päin vastoin.
Suosittelisin, että yrittäis ilman värkkejä oppia luottamaan elämään enemmän, että asiat menee kuten tarkoitettua - muutenhan sä oot stressiraunia lapsen synnyttyäkin, kun mietit, mitä sille tapahtuu... elämää ja kuolemaa kun ei vaan voi kontrolloida...

Ole onnellinen! Todennäköisesti pääset tuntemaan sen vielä ihan kunnolla ennen kuin vauva syntyy. ;) Itsellä oli todella vaikea raskaus, joten nauti ihmeessä jos ei ole mitään hankaluuksia (ainakaan vielä). :)

Toi oli just esikoisesta sitä pelokkainta aikaa kun ei ollut mitään tuntemuksia, maha ei juurikaan vielä kasvanut eikä potkut vielä tuntunut. Silloin pelkäsin joka toinen päivä ettei siellä ketään ookkaan. Liikkeet aloin tuntea vasta rv22.

Eli älä huoli, se tuntuu odolta kun kaikki on niinkuin ennenkin mutta kyllä varmasti siellä köllöttelee matkassa.

Jep, siinä viikolla 15 katosi multakin kaikki raskausoireet ja kyllä tuli oltua pelko persuksissa. Muutaman viikon päästä alkoi sitten tuntua liikkeitä ja huokaisin helpotuksesta.

Mä en oo tuntenut oikeastaan mitään kummallista koko raskausaikana. Ja nyt on menossa rv 16. Ei sitä osaa olla onnellinenkaan kun elämä ei eroa mitenkään normaalista, ennemmin jotenkin odottaa jotain menevän vikaan :(. Tää on kauheaa!

Mulla toinen raskaus menossa. Kummassakaan ei ole ollut juuri minkäänlaisia oireita ennen kun sitten liikkeet alkoivat tuntumaan ja maha kasvamaan joskus viikolla 18. Ekassa raskaudessa ihmettelin tuota oireettomuutta, nyt olen vaan nauttinut tilanteesta.
Monella on se mielikuva, että kaikki raskaana olevat oksentavat joka amu ja syövät jotain sillijäätelöä kaikki illat. Ei se onneksi ihan niin ole :-)

Yhteistyössä