Koittakaa nyt ymmärtää että kaikki ei voi olla kotiäiteinä 3 vuotta!!!

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
... Ne työssäkäyvät ei pelkästään tuo rahaa veroina vaan myös ostovoiman kautta. Että ihan turha pähkäillä sen asian suhteen että ei mun verovarat riitä kattamaan hoitokuluja. Kyllä muuten riittää. Mutta tää pitemmän ajattelun ketju ei oikein kaikilta onnistu...

Ja ystäväni joka työskentelee lastepsykiatrisella on monasti sanonut että lapset tulevat heille pääsääntöisesti hoitoo HUONOJEN KOTIOLOJEN vuoksi. Ei suinkaan hoitoon laiton vuoksi. Ja mitä tuo huono kotiolo on. Yksi suurimmista syistä on heikko talous perheissä - vaikka kuinka haluatte kieltää, se aiheuttaa monenlaisia seurannaisongelmia: riitoja, perheiden hajoamisia ja päihteiden käyttöä.

Eli sen sijaan että morkkaatte idiootit toisianne: PITÄKÄÄ omasta parisuhteesta, perheestä ja kodista huolta. Jos rakastatte lapsia asetatte kodin "atmosfääri" kuntoon niin että kaikikki on onnellisia. Lapsi ei kasva kieroon hoidossa jos puitteet on kotona kunnossa ja toisaalta kotihoito tekee lapsista sairaita jos isän ja äidin elämä on yhtä kuin riitelyä rahasta ja pärjäämisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
"tuuli"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrystä;25941743:
Koita itse ymmärtää, että jotkut hankkivat lapsia ollakseen heidän kanssaan!!!
v**tu mitä idiotismia. Niin ne jotka menee töihin ei siis halua olla lasten kanssa. Siitähän se on tosiaan kiinni. MENE sinäkin töihin niin ehkä ne aivot joskus palaa normaalin ihmisen tasolla.

JA anteeksi kiroilu. mutta tällänen tyhmyys saa mut näkemään punaista.
 
Mulle yötyön tekeminen antaa siiiiiivet ja mahdollisuuksia vaikka mihin. Maksan asuntolainani (voiton puolella), lantin lanttia en ole koskaan sossuta edes pyytänyt. Kerran vuodessa käydään säästämillämme rahoilla muksujen kanssa etelässä ja nyt äitiyslomalla teen viikonloput töitä. Lauantaista saan minimi äp rahaa ja sunnuntai ei onneksi vaikuta äp rahaan mitenkään.
Mikä parasta, pomo soitti viime viikolla ja sanoi että jos minulla ei ole mitään sitä vastaan niin vakinaistetaan tuo pitkään jatkunut määräaikainen työsuhde.
Ja KYLLÄ, tämä sopii meille! On lämpimät rieskat ja piirakat omille ja vieraille lapsille koulujen ja kerhojen jälkeen odottamassa, saan olla töissä koko ajan ja en putoa uraputkestani, maksan verot ja asuntolainani.
Ja ei, en nuku käytännössä koskaan :wave:
 
Hetkinen nyt
Soisin tottakai miehelleni siihen mahdollisuuden, mutta hän ei voi töistä pois olla joten koti-isyys ei meidän perheessä ole mahdollista.
Siis, ensin muutama sivu ketjussa vouhkataan kuinka kaikki VOI olla 3v kotona, se on vain tärkeyskysymys, mutta sitten isä ei kuitenkaan VOI jäädä kotiin?

Milläköhän hiton logiikalla se isän työura on niin paljon äitiä tärkeämpää?
 
meillä
Jep, juuri näin.

Tai keskeneräiset opinnot romukoppaan, kun opinto-oikeus päättyy ja lisää ei enää saa.

Asunto myyntiin ja vuokralle.

Pääasia, että pikku piltit saavat olla kotona 3 vuotta :heart:
Meillä ainakin suostu pankki sopiin uuden kk-lyhennyksen siksi aikaa kun olen kotona. jotkut maksavat pelkkää korkoa. eli tämä asunto juttu on pelkkää paskaa.
 
Tottakai voi vaihtaa alaa ja hakea opiskelemaan muualle, mutta silkkaa idiotismiahan se olisi (ja aikamoista yhteiskunnan varojen tuhlausta) jos jättäisi lähes valmiin tutkinnon suorittamatta.

Hoitovapaalla opiskelu ehkä onnistuu, ehkä ei - minä en ainakaan keksi keinoa, jolla suorittaisin harjoittelua 7:30-15:30 päivittäin ja samaan aikaan hoitaisin lasta kotona. Tai istuisin päivisin koulun penkillä & samaan aikaan hoitaisin lastani.

Kun perheessä on vain yksi palkansaaja, joka tienaa sen verran ettei perhe saa mitään tukia, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi jotta pystyisi maksamaan vaikka asuntolainan lyhennykset 3 v ajan, niin tilanne on aika ikävä. Tarpeeksi pienituloisilla ei ole tätä ongelmaa - asumistuki, vuokrakämppä. Tai tarpeeksi suurituloisilla, kun yhden palkka riittää kaikkeen.

Valintakysymyksiä, juu. Toisilla vaan painaa vaakakupissa muukin kuin pikku piltin kotihoidon tärkeys - esimerkiksi koko perheen etu, pitkän tähtäimen etu (kannattaako tehdä ammatillinen itsemurha esimerkiksi?), perheen isompien lasten etu (pitääkö heidänkin kituuttaa 3 vuotta vain siksi että pienin saa olla kotona?) :)

No eiks olis kannattanu ajatella niitä vanhempia lapsia kun menit uutta pukkaan.. ;) halusit väkisin taas uuden mukulan ja sit sitä ei ees hoideta kotona vaan lykätään muille päiväksi. jos haluat isompia ajatella, niin olisit jättänyt tekemättä lisää.
 
tsori
Mä en vaan tajua, että joku laittaa pienen vauvansa vieraalle hoitoon. Mun mielestä se on sairasta. Enkä mä nyt tarkoita, että jokaisen pitäisi hoitaa lapsensa 3-vuotiaaksi kotona, mutta jos täytyy tunkea joku 10kk ikäinen VAUVA, joka ei edes kävele/puhu sanakaan vielä hoitoon niin ehkä olisi tosiaan kannattanut miettiä kahdesti, että tekeekö niitä lapsia vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25942094:
Meillä ainakin suostu pankki sopiin uuden kk-lyhennyksen siksi aikaa kun olen kotona. jotkut maksavat pelkkää korkoa. eli tämä asunto juttu on pelkkää paskaa.
pankin ei tarvi suostua uusiin "sopimuksiin" eli ei välttämättä onnistu kaikki vaikka teillä onnsituiski.

miksi ihmeessä pittää vängätä että kaikki voi tehä näin,näin ja näin. ku ei vain voi. ei asiat ole niin mustavalkosia mitä jotku luulee. on paljon muutaki ku omanapa ( ja lapsen napa)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25942094:
Meillä ainakin suostu pankki sopiin uuden kk-lyhennyksen siksi aikaa kun olen kotona. jotkut maksavat pelkkää korkoa. eli tämä asunto juttu on pelkkää paskaa.
Kaikilla se ei onnistu, mulla on laina sovittu niin, että lyhennysvapaita kuukausia ei tule, vaan kun menen töihin, pyrin tekemään ylimääräisiä lyhennyksiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25942149]Kaikilla se ei onnistu, mulla on laina sovittu niin, että lyhennysvapaita kuukausia ei tule, vaan kun menen töihin, pyrin tekemään ylimääräisiä lyhennyksiä.[/QUOTE]

kannattaisi ottaa huomioon tälläiset asiat kun lainaa ottaa. mitäs jos tulee jotain muuta ongelmaa ettei pystykään maksamaan??
 
"vieras"
pankin ei tarvi suostua uusiin "sopimuksiin" eli ei välttämättä onnistu kaikki vaikka teillä onnsituiski.

miksi ihmeessä pittää vängätä että kaikki voi tehä näin,näin ja näin. ku ei vain voi. ei asiat ole niin mustavalkosia mitä jotku luulee. on paljon muutaki ku omanapa ( ja lapsen napa)
ei tarvii, mutta kyllä pankki yleensä suostuu. nimim.pankissa töissä
ps.kuinka moni on edes kysynyt?
 
"Neith"
[QUOTE="vieras";25942167]kannattaisi ottaa huomioon tälläiset asiat kun lainaa ottaa. mitäs jos tulee jotain muuta ongelmaa ettei pystykään maksamaan??[/QUOTE]

jos ei pysty maksamaan niin silloin yleensä asunto myydään, tai sitä varten on otettu erilaisia vakuutksia jotka auttavat esim työttömyyden tai sairauden iskiessa
 
"vieras"
Ei voi, koska oma yritys...
Eli miehesi on laittanut oman yrityksen lasten edelle? Kun on perustanut firman, eikä näin ollen voi olla lapsia hoitamassa kotona 24/7? Näinhän tämä tällä palstalogiikalla pitää ajatella?

Eikö ainiin, kotiäitien miehethän on niitä MIEHIÄ, jotka ei lapsia juurikaan näe, saatika heidän kanssaan ehdi leikkiä. Painavat vaan pitkää päivää, että se "lapselle ykkösihminen, eli ÄITI" saa vaan olla kotona sen muksun kanssa. Ja auta armias jos täällä kertoo, että mieheni kanssa tasas puoliksi lapsemme hoidetaan, niin mun miestä aletaan kutsua kakkosÄIDIKSI :D Hui helvetti, onneksi olen löytänyt tasa-arvoisen miehen, joka ei laita mua hellan ja nyrkin väliin ja pakota elämäänn 50-luvun Suomessa, vaan antaa mun olla kaikkein eniten yksilö ja nainen! :)
 
hohoo
[QUOTE="vieras";25942266]Eli miehesi on laittanut oman yrityksen lasten edelle? Kun on perustanut firman, eikä näin ollen voi olla lapsia hoitamassa kotona 24/7? Näinhän tämä tällä palstalogiikalla pitää ajatella?

Eikö ainiin, kotiäitien miehethän on niitä MIEHIÄ, jotka ei lapsia juurikaan näe, saatika heidän kanssaan ehdi leikkiä. Painavat vaan pitkää päivää, että se "lapselle ykkösihminen, eli ÄITI" saa vaan olla kotona sen muksun kanssa. Ja auta armias jos täällä kertoo, että mieheni kanssa tasas puoliksi lapsemme hoidetaan, niin mun miestä aletaan kutsua kakkosÄIDIKSI :D Hui helvetti, onneksi olen löytänyt tasa-arvoisen miehen, joka ei laita mua hellan ja nyrkin väliin ja pakota elämäänn 50-luvun Suomessa, vaan antaa mun olla kaikkein eniten yksilö ja nainen! :)[/QUOTE]

Peesi!! :D "ne on niitä arvovalintoja"... ja paskan marjat! ne ei oo niitä arvovalintoja mukamas kun äidille. Äiti tekee valinnan laittaa perheen edelle jäämällä kotiin, isä tekee valinnan laittaa perheen edelle menemällä töihin? Niin missä se logiikka oli?

Meidän perheessä äiskä on uraäiskä (DI) ja iskä kotona. Lapsi hoitoon, kun 1v 1kk.
 
"vieras"
Peesi!! :D "ne on niitä arvovalintoja"... ja paskan marjat! ne ei oo niitä arvovalintoja mukamas kun äidille. Äiti tekee valinnan laittaa perheen edelle jäämällä kotiin, isä tekee valinnan laittaa perheen edelle menemällä töihin? Niin missä se logiikka oli?

Meidän perheessä äiskä on uraäiskä (DI) ja iskä kotona. Lapsi hoitoon, kun 1v 1kk.
Eikö ole jännä huomata, että sitten kun meiltä, jotka kannattaa tasa-arvoa vanhemmuudessakin, tulee joku asiallinen kysymys tai kommentti, niin kaikki vaikenevat? :)
 
[QUOTE="minä";25942610]3 vuotta kotona olevat käyttävät lasta tekosyynä. Ei kehdata myöntää että on liian laiska työhön tai työnteko ei kiinnosta.[/QUOTE]

Mulle tärkeintä oli lasteni hyvinvointi. Toki eihän sun tarvitse sitä uskoa, mutta ei se mikään uskonkappale olekaan. Tosin nyt lasten ollessa kouluikäisiä olen opiskellut ja käynyt töissä, eli ihan niin laiska olen.

Lasten kotihoidon syynä mulla oli myös se, että vain silloin saatoin täysin varmasti tietää millaista hoitoa he saivat.
 
hohoo
[QUOTE="vieras";25942601]Eikö ole jännä huomata, että sitten kun meiltä, jotka kannattaa tasa-arvoa vanhemmuudessakin, tulee joku asiallinen kysymys tai kommentti, niin kaikki vaikenevat? :)[/QUOTE]

Niinpä :) äiti on kaikki,isä ei oo mitään...
 
Siis, ensin muutama sivu ketjussa vouhkataan kuinka kaikki VOI olla 3v kotona, se on vain tärkeyskysymys, mutta sitten isä ei kuitenkaan VOI jäädä kotiin?

Milläköhän hiton logiikalla se isän työura on niin paljon äitiä tärkeämpää?
Onko tää nyt jotenkin kritiikkiä meidän perheen tilannetta ja valintoja kohtaan? No mä en oo missään väittänyt että kaikki voi jäädä kotiin, ja aiemmin sanoinkin että minullakaan sitä mahdollisuutta ei ole. Niin joo voisihan mun mies myydä firmansa, jäädä pariksi vuodeksi kotiin ja mitä sitten? Olis tyhjän päällä. Hyvä suunnitelma ;)
 
[QUOTE="vieras";25942601]Eikö ole jännä huomata, että sitten kun meiltä, jotka kannattaa tasa-arvoa vanhemmuudessakin, tulee joku asiallinen kysymys tai kommentti, niin kaikki vaikenevat? :)[/QUOTE]

Eksä oo viä oppinu, ettei ne isät osaa lapsia hoitaa ja lapsen pitää olla äidin kaa 24/7 ;) Kerran luin keskustelua heittoaisasta, joku mamma sanoi ettei alle 3v lasta saa pitää rattaissa kasvot menosuuntaan päin, lapsi traumatisoituu jos ei nää koko ajan äidin turvallisia kasvoja... :D
 
"vieras"
Olis kiva tietää, että onko näillä suurimpaan ääneen "3-vuotiaaksi kotona!" toitottajilla edes sitä työpaikkaa olemassa? Mun tuttavapiirissä ei. Ja sit kun onni käy ja työpaikka löytyykin, se piltti viedään hoitoon ja tällekin ratkaisulle löytyy yllättäen hyvät perustelut.
 
henk.koht.avautuminen
Mua suoraan sanottuna vtuttaa kun PITI aiemmin ottaa paljon opintolainaa ja NYT kun haluaisin jäädä kotiin niin en voi niiden lainojen takia, lyhennys 200e kk +asuntolaina sun muuta. Että ottakaa vaan nuoret LAINAA!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hä;25942112:
No eiks olis kannattanu ajatella niitä vanhempia lapsia kun menit uutta pukkaan.. ;) halusit väkisin taas uuden mukulan ja sit sitä ei ees hoideta kotona vaan lykätään muille päiväksi. jos haluat isompia ajatella, niin olisit jättänyt tekemättä lisää.
Mä kykenen kyllä olemaan loistoäiti sekä noille isommille lapsilleni että vauvalle :). Ja isompien lasten harras toive pikkusisaruksesta oli yksi syy sille, miksi me vielä päätettiin yksi lapsi tehdä.

Mun lapsilla on myös isä - vaikka mä menisin töihin heti äitiysloman jälkeen, niin vauva olisi silti kotona suurimman osan ajastaan. Kiitos miehen arkivapaiden ja iltavuorojen. Ties vaikka mies pitäisi hoitovapaatakin, siitäkin on ohimennen keskusteltu. Lisäksi on ihanat isovanhemmat, jotka auttaa tarvittaessa. Eli vaikka teillä vaihtoehdot on joko kotihoito tai ylipitkät päivät päivähoidossa, niin älä erehdy luulemaan että kaikilla olisi niin.
 
Hetkinen nyt
Onko tää nyt jotenkin kritiikkiä meidän perheen tilannetta ja valintoja kohtaan? No mä en oo missään väittänyt että kaikki voi jäädä kotiin, ja aiemmin sanoinkin että minullakaan sitä mahdollisuutta ei ole. Niin joo voisihan mun mies myydä firmansa, jäädä pariksi vuodeksi kotiin ja mitä sitten? Olis tyhjän päällä. Hyvä suunnitelma ;)
Ei sulle henkilökohtaisesti, vaan palstalogiikkaa kohtaan. Äiti ei voi mennä töihin missään olosuhteissa,mutta isän työ on niin tärkeää et tottakai voi mennä.
 

Yhteistyössä