Lähihoitajat! Jos en pääse haluamaani suuntautumiseen, niin pitäisikö vain käydä se mihin varmasti pääsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hilla"

Vieras
Haluaisin sairaanhoitoon ja huolenpitoon, mutta ryhmään on suuri tunku enkä mä ole etusijalla. Mä kun olen nyt työtön ja aiemmin suorittanut perusopinnot. Nyt siis haen vielä vuodeksi kouluun, että saan paperit.

Toinen vaihtoehto on lapset ja nuoret ja sinne pääsee aivan helposti koska ei sinne halua niin moni. En vain halua työskennellä lasten parissa.

Mietin, että jos kävisin kuitenkin tuon lapset ja nuoret, että saisin paperit. Opettaja sanoi, että voinhan mä käydä tuon ja silti tehdä töitä vanhusten parissa. Pääasia olisi, että saan paperit koulusta. Vanhusten parissa olen jo työskennellyt ja sijaisuuksia on nytkin tulossa.

Älä missään nimessä suuntaudu lapsiin ja nuoriin jos et halua töitä siltä puolelta. Noilla papereilla ei saa vakkaripaikkaa muualta tai välttämättä ees töitä tai nojoo kai jotain töitä saa silti... mut huono suuntautusvaihtoehto.

Niin no Kyllä sun ainakin kannattaa sinne sahuun hakee. Luulis että siellä on niitä alotuspaikkojakin enemmän kuin noissa muissa, kun niitä nyt kovasti työmarkkinoilla tarvitaan.

[QUOTE="anna";25932530]Älä missään nimessä suuntaudu lapsiin ja nuoriin jos et halua töitä siltä puolelta. Noilla papereilla ei saa vakkaripaikkaa muualta tai välttämättä ees töitä tai nojoo kai jotain töitä saa silti... mut huono suuntautusvaihtoehto.[/QUOTE]

kyllä saa töitä ja ihan vakkaripaikankin.
meillä on useampi lapsiin ja nuoriin suuntautunut lähihoitaja töissä.

mutta jos ap aikoo vanhusten pariin niin eikö olisi järkevintä suuntautua vanhustyöhön?

[QUOTE="anna";25932530]Älä missään nimessä suuntaudu lapsiin ja nuoriin jos et halua töitä siltä puolelta. Noilla papereilla ei saa vakkaripaikkaa muualta tai välttämättä ees töitä tai nojoo kai jotain töitä saa silti... mut huono suuntautusvaihtoehto.[/QUOTE]

No onko siinäkään järkeä, että vieläkin siirrän papereiden saamista ja EHKÄ pääsen aloittamaan opiskelujen jatkamisen elokuussa -13. Nyt en ainakaan voi saada mistään vakipaikkaa kun en ole valmistunut.

Niin no Kyllä sun ainakin kannattaa sinne sahuun hakee. Luulis että siellä on niitä alotuspaikkojakin enemmän kuin noissa muissa, kun niitä nyt kovasti työmarkkinoilla tarvitaan.

Koululla meinaa olla vaikeuksia jo nyt kaikkien halukkaiden kanssa eikä mulle kyllä vihreää valoa näytetty kun asiasta keskusteltiin. Porukkaa joudutaan ilmeisesti muutenkin karsimaan enkä mä siis ole etusijalla.

mutta vanhustyöhön suuntautunut ei pääse lasten kanssa puuhailemaan, esimerkiksi päiväkotiin. Lapsiin ja nuoriin suuntautunut pääsee myös töihin vanhusten pariin.

[QUOTE="vieras";25932561]kyllä saa töitä ja ihan vakkaripaikankin.
meillä on useampi lapsiin ja nuoriin suuntautunut lähihoitaja töissä.

mutta jos ap aikoo vanhusten pariin niin eikö olisi järkevintä suuntautua vanhustyöhön?[/QUOTE]

Vanhustyön koulutusta ei järjestetä tuossa koulussa ja toinen oppilaitos on niin kaukana autottomalle ihmiselle. : /

[QUOTE="neiti";25932586]mutta vanhustyöhön suuntautunut ei pääse lasten kanssa puuhailemaan, esimerkiksi päiväkotiin. Lapsiin ja nuoriin suuntautunut pääsee myös töihin vanhusten pariin.[/QUOTE]

ap ei halunnut lasten pariin töihin...

No entäs se vanhustyö? Kait voit työtä saada vaikka suuntautuminen olisi eri, mutta näkyykö arvosanoissasi, jos et tykkää lapsi ja nuorisotyöstä? Eli kannattaako? Hae vanhustyöhön, kuten joku sanoikin.

No entäs se vanhustyö? Kait voit työtä saada vaikka suuntautuminen olisi eri, mutta näkyykö arvosanoissasi, jos et tykkää lapsi ja nuorisotyöstä? Eli kannattaako? Hae vanhustyöhön, kuten joku sanoikin.

Ei näy arvosanoissa. Onhan mun pitänyt perusopinnoissakin suorittaa yksi työssäoppiminen lasten parissa.

Vanhustyö suuntautumisena ei ole nyt vaihtoehto.

Kantsii valita se mitä työrä tulee tekemään. Ei auta sanoa, että oon tehny töitä sinne ja sinne, jos auuntautuminen on väärä. Työnantajat on tarkkoja. Itse olen yrittänyt vammaistyöllä tarhoihin, niin eivät huoli.

Hae vain sinne sairaanhoidon- ja huolenpidon ryhmään. Meidänkin koulussa järkättiin kys. suuntautumisesta kaksi ryhmää, kun oli niin paljon tunkua :)

No ei tuolla koululla järjestetä. Ei koulun resurssit riitä sellaiseen.

Aika selkeästi tyrmättiin mut ja ei suositeltu edes hakemista tuohon suuntautumiseen kun ryhmä uhkaa jo nyt paisua liian isoksi ja porukkaa jätettävä pois.

Ellei olisi mahkua sahuun, hakisin ensihoitoon tai mielenterv.+ päihde ja kävisin sitten tutkinnon jo saatuani erikseen vielä suorittamassa "täydennyksenä" pelkät sahun suuntaavat opinnot.

[QUOTE="vieras";25933640]Ellei olisi mahkua sahuun, hakisin ensihoitoon tai mielenterv.+ päihde ja kävisin sitten tutkinnon jo saatuani erikseen vielä suorittamassa "täydennyksenä" pelkät sahun suuntaavat opinnot.[/QUOTE]

Huoh. Kun vaihtoehtoina on vain nämä kaksi mitkä olen jo kertonut.

En mä pysty kulkemaan lähes 100km:n päässä kun ei ole autoa ja julkinen liikenne on huonoa. Muutto ei ole vaihtoehto.

Mulla oli suuntautumisena vanhustyö ja sitä teinkin 1,5 vuotta. Vakipaikan sain kuitenkin lasten ja nuorten parista ;)
Hae ihmeessä siihen sahuun! Et ainakaan pääse, jollet edes hae. Ties vaikka järjestävät sitten kaksi eri ryhmää. Ja periaatteessa lähihoitaja on pätevä tekemään noita töitä miltä tahansa "erikoisalalta", suuntautumisesta viis.

Alkuperäinen kirjoittaja lh minäkin;25936910:
Mulla oli suuntautumisena vanhustyö ja sitä teinkin 1,5 vuotta. Vakipaikan sain kuitenkin lasten ja nuorten parista ;)
Hae ihmeessä siihen sahuun! Et ainakaan pääse, jollet edes hae. Ties vaikka järjestävät sitten kaksi eri ryhmää. Ja periaatteessa lähihoitaja on pätevä tekemään noita töitä miltä tahansa "erikoisalalta", suuntautumisesta viis.

Uskomatonta tuo joidenkin luetun ymmärtäminen.

Kahta ryhmää EI järjestetä vaan porukkaa karsitaan niin, että tulee vain yksi ryhmä. Mulle EI luvattu paikkaa kun asiasta keskusteltiin, EI suositeltu hakemaan sahuihin. Vaihtoehtoja on vain nuo KAKSI mitkä mä olen kertonut.

[QUOTE="neiti";25932586]mutta vanhustyöhön suuntautunut ei pääse lasten kanssa puuhailemaan, esimerkiksi päiväkotiin. Lapsiin ja nuoriin suuntautunut pääsee myös töihin vanhusten pariin.[/QUOTE]

Pääseehän. Mä olin töissä päiväkodissa jossa puolet oli lastenhoitajan nimikkeellä (vanha koulutus) ja puolet vanhustyöstä tulevia.
Se on 'vain' suuntautuminen, ei koko opiskelun sisältö.
Jossain kohtaa vaikuttaa, jos on paljon hakijoita niin isommat pisteet saa jos on suuntautunut työhön, jota hakee, eli vanhustyöhön vanhustyön suuntautumisella jne.
Mutta ei ole ainut asia joka vaikuttaa.

Onhan niitä muitakin kuin sahut ja lanut, entäs muut? Kyse on kuitenkin vain yhdestä vuodesta elämässä.

Nostan vanhaa ketjua, mites palkkaus jos et ole suuntautunut juuri sinne puolelle missä valmistuttuasi töitä teet esim. sijaisena? Saako normipalkan vai epäpätevän palkan...

Lähihoitajan peruspalkka on sama esim. hoivapuolella, on erikoistuminen sitte vanhustyö tai sahu (tai mikä vaan). Eli et ole epäpäteävä sen takia etä osaamisala on toinen, epäpätevyysalennus palkassa tulee jos koulu on on kesken tai odotat esim. todistusta

Yhteistyössä