52 173,37€

• Viestiketjun aloittaja aaapee
  • Ensimmäinen viesti
aaapee
[QUOTE="Vieras";25928988]Me myytiin talo sen takia pois, kun mies jäi silloin työttömäksi. Talo oli vanha ja siihen olis koko aika tarvinnu tehdä jotain remonttia, joten päädyttiin ihan ite siihen, että talosta luovutaan.

Auto meillä vielä on, eikä ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut siitä luopua. Eikä mitään muutakaan omaisuutta ole tarvinnut myydä. Velat on kaikki tällä hetkellä ulosotossa, niinkuin velkaneuvoja neuvoi. Sinne ei olla vielä mitään maksettu, kun vielä ei olla lopulllista päätöstä saatu takuusäätiöltä. Jos siihen takuusäätiön lainaan päästään, niin sitten ei välttämättä tartte kauheesti maksella. Mulla ei itsellä ole tällä hetkellä tuloja. Mieheni tuloista lasketaan lapsivähennys ja sit joku tietty summa, mistä ei mene mitään ja siitä ylimenevältä osuudelta menee suoraan palkasta ulosottoon 1/3. Eli rahaa jää kuitenkin vielä vähän tähän elämiseenkin. Ja jos takuusäätiön lainan saa, niin sitten ei tartte olla, kun 3 tai 5 vuotta luottotiedottomana ja sen jälkeen ei tartte maksaa enään mitään pois. Eli ne velat tavallaan vanhenee. Suosittelen, että varaatte aikaa velkaneuvojalle, koska hän osaa sanoa, mitä kannattaa tehdä. Meillä ainakin oli tosi pitkät jonot sinne, joten kannattaa pian se aika varata.[/QUOTE]

Ok, kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta. Meillä vähän se tilanne, että ei oikein voida luopua tästä talosta, kun sitten pitäisi muuttaa niin kauas. Koko kunnassa ei ole kuin 4 vuokra-asuntoa, johon meidän perhe mahtuisi. Nämä kaikki ovat varattuja. Ja luulenpa, että luopuminen kotitalosta olisi miehelle niin kova isku, että saattaisi vaikka tappaa itsensä sen takia. Minä voisin lähteä, tämäkin vaatisi remonttia ja tuskin ikinä sitä pystytään tekemään. Lisäksi muutto vaatisi lapsilta koulun vaihtoa, johon en itse mielelläni ryhtyisi.

Itse teen kahta työtä sen lisäksi, että olen päivät kotona lasten kanssa. Eli ansio kuussa jää hyvin pieneksi, lähinnä minun tuloillani saadaan ruoka pöytään. Miehen tuloilla on maksettu laskuja aina kun hän jotain saa tililleen.

"minä"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25928902:
Kysytkö avun tarjoamisen, vai sosiaalisen uteliaisuuden varjolla? Että osaisit laskea 1+1 pikkukylällä, että kuka on vaikeuksissa? ;)
Ihan sillä kysyn, itsellä iso tila. jonkin verran on kokemusta. SE on kato se että oisin voinu jonkun verran neuvoa ja auttaa.....

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
aaapee
[QUOTE="vieras";25929131]velkaneuvontaa suosittelen minäkin ennenkun ootte ihan loputtoman pahassa kusessa!

Mutta siis miten ootte saaneet noin suuren summan laskuja aikaseksi?[/QUOTE]

Melkein puolet on veroja, polttoaineista yms. tulee myös iso summa. Ja kun tuotto jäi 30% viime vuonna siitä mitä piti, niin osaat varmaan laskea yks yhteen. Ei nämä siis todellakaan ole millään shoppailulla tai vastaavalla tulleet nämä velat. Ja lainat ovat tulleet konehankinnoista ja itse tilan ostosta. Koneita on kyllä myynnissä, mutta kun eivät mene kaupan vaikka hinta on kohdillaan.

"kerttu"
Saanko arvata. teillä on vähintään 5 lasta?

Velkaneuvontaan nyt vaan kiireesti. Olisi pitänyt mennä jo aikoja sitten. Ja jos maanviljely on noin kannattamatonta, niin kai teillä on siviiliammatit ja kumpikin muihin töihin. Ei kukaan pakota viljelemään jos se ei mitään tuota!

"Vieras"
Tosi kurja tilanne teillä ap, mutta kannattaa ainakin käydä sen velkaneuvojan juttusilla, jos hän osais jotain neuvoja antaa teidän tilanteessa. Uskoisin, että he ovat ainoat, jotka pystyy tuollaisessa tilanteessa auttamaan. Eikä se maksa mitään, kun sinne menee, joten ei siinä mitään menetäkään. Kovasti jaksamista ap teille!!!

T: 17 & 20

tinkaaja
[QUOTE="vieras";25929646]Ap Jätä nämä tämmöiset omaan arvoonsa. Kuvaavat tosin hyvin kirjoittajansa älykkysosamäärää

Tsemppiä tiukkaan tilanteeseen! Kyllä te selviätte, moni asia vaan saattaa muuttua.
Vuoden päästä jo alkaa jopa näyttää valoisalta.[/QUOTE]

Joo, toivottavasti näyttää valoisalta ja toivottavasti asiat selviää hyvinpäin mutta takaajille EI ole kivaa kun laskuja tulee myös heille kun lainan ottajat eivät maksa laskujaan!

miksette päästä motoa riehumaan leimikkoon, ei kai se sukupuolenvaihdossopimus sitä kiellä?

tai vuokraatte järvirannasta muutaman tontin ja peritte vuokran kerralla pitkältä ajalta

Viimeksi muokattu:
voimia
Ok, kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta. Meillä vähän se tilanne, että ei oikein voida luopua tästä talosta, kun sitten pitäisi muuttaa niin kauas. Koko kunnassa ei ole kuin 4 vuokra-asuntoa, johon meidän perhe mahtuisi. Nämä kaikki ovat varattuja. Ja luulenpa, että luopuminen kotitalosta olisi miehelle niin kova isku, että saattaisi vaikka tappaa itsensä sen takia. Minä voisin lähteä, tämäkin vaatisi remonttia ja tuskin ikinä sitä pystytään tekemään. Lisäksi muutto vaatisi lapsilta koulun vaihtoa, johon en itse mielelläni ryhtyisi.

Itse teen kahta työtä sen lisäksi, että olen päivät kotona lasten kanssa. Eli ansio kuussa jää hyvin pieneksi, lähinnä minun tuloillani saadaan ruoka pöytään. Miehen tuloilla on maksettu laskuja aina kun hän jotain saa tililleen.

Tästä kirjoituksesta minulle tuli mieleeni, että kyse taitaa nyt olla enemmän siitä, että ette HALUA ratkaista tilannetta, vaikka vaihtoehtoja olisi?

Jos elää varojensa yli, niin pitäisi muuttaa elintavat sellaisiksi, että ne kohtaa varallisuuden kanssa. Silloin velkaa ei pääse syntymään.

voimia

Tästä kirjoituksesta minulle tuli mieleeni, että kyse taitaa nyt olla enemmän siitä, että ette HALUA ratkaista tilannetta, vaikka vaihtoehtoja olisi?

Jos elää varojensa yli, niin pitäisi muuttaa elintavat sellaisiksi, että ne kohtaa varallisuuden kanssa. Silloin velkaa ei pääse syntymään.

Voimia teille vaikeaan tilanteeseen. Toivottavasti kuitenkin onnistuisi tilan myynti ja muutto pienempään asuntoon. Ehkä tilan myymisen jälkeen miehesi voisi jäädä kotiin lasten kanssa ja sinä lisätä työtunteja. Lasten kasvaessa mies voisi hakea työtä myös ulkopuolelta. Velkataakka varmasti pienenisi, jos saisitte tilan välineineen myytyä ja muuttaisitte asuntoon, jota teillä on vara maksaa, vaikka se olisikin sitten pieni. Sopu sijaa antaa.

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

Juu, mies ei taida haluta luopua talosta ja vedättää AP:tä sillä ettei talosta muka VOI luopua. Sitäpaitsi, vaikka talon ja tilan myisi sen viiden vuoden aikana, ainoa seuraamus on korotettu vero sukupolvenvaihdoksesta. Todennäköisesti tilan myyntihinnalla helposti makselisi sen ja muut velat.

AP on nyt miehisen kunnian loukussa tasan niin kauan kuin jaksaa miehensä pässiyttä katsella.

Yhteistyössä