Tämän takia vastustan aborttia

  • Viestiketjun aloittaja adelessa
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25927018]Lue nyt ihminen tuo kirjoituksesi huolella:



Kirjoitat jostain tunnetasosta, ja siitä että soluklöntti on ihminen vaikkei se sitä vielä olekaan.

Outoa faktaa.[/QUOTE]
Se on faktaa minulle. Se, että vauvaa joku pitää soluklönttinä, on hänen asiansa. Minä en ajattele vauvaa soluklönttinä vaan vauvana.
 
Edelleen, en ole sanonut että hyväksyn natsejen töitä, totesin että he tekivät paljon tutkimusta josta on ollut hyötyä runsaasti, mutten ole sanonut että se mielestäni oli oikein.
Se, onko syyttömänä kuolemaantuomitun teloittaja murhaaja. Ei. Se, joka on tuominnut kyseisen murhasta, eli tehnyt ihmisestä elävää jätettä, on silloin vastuussa. Kuolemaan ei tulisi tuomita ilman pitäviä todisteita.
Eli koko valamiehistö ja tuomari pitäisi murhata yhden virheen takia? Mikä tässä on logiikkana? Vai pitäisikö murhata koko poliittinen laitos joka on mahdollistanut kuoleantuomion? Nyt jotain logiikkaa tähän sinun juttuusi!
 
Ootko sinä ihan todellinen persoona, vai trolli?
Niin uskomatonta juttua suollat. Suu auki täällä lueskelen. Viihdyttävää, ei siinä mitään.:xmas:
Varmaan sekä että,tänään on taas tylsää, joten voin "shokeerata" mielipiteilläni vaihteeksi :D Hauskaahan tämä on, ei siinä mitään, pysyy ainakin hereillä hetken. Ainut mikä tympii on se, että joka kerta vaan samaa asiaa jauhetaan :(
 
"vieras"
Perjaatteessa kyllä. Tosin silloin äitisi oli todettu kyvyttömäksi elää ikinä, toisin kuin vauva joka 9 kk kuluttua useimmiten syntyy elinkykyisenä. Toki voi syntyä ns. elinkelvotonkin vauva, sitä koskaan tiedä. Mutta käytännössä jos äitisi on ollut pitkään koneessa kiinni eikä mitään elinmahdollisuutta ollut eikä tietoisuutta, hän oli kuollut. Se koneista irrotus ei ole sama asia kuin abortti, sillä abortissa vauva ei ole kuollut ennekuin se tapetaan, äitisi taas oli käytännössä aivokuollut eikä hänellä ollut mitään elinmahdollisuuksia millään aikajanalla.
Niin no, mikä on tarpeeksi "pitkään kiinni koneessa"
 
Kepsis
"poikia3"
En ole tuossa tilanteessa murhaaja, olen tappaja. Itsepuolustuksena tappaminen on eriasia kuin suunniteltu, kylmä murha. Itsepuolustus ei voi olla murha, itsepuolustuksen liioittelu voi olla tappo. Erittäin raaka tappo voidaan luokitella murhaksi, mutta sitä ei todennäköisesti tuossa tilanteessa tapahtuisi.
Ja en ole edelleenkään uskovainen enkä kiinnostunut Jumalan sanasta.
Ja edelleen minulle toisen ihmisen hengen riistäminen on murha, eli tuossa tilanteessa olisit murhaaja. Murhalle on olemassa lieventäviä asianhaaroja, mutta koskaan, milloinkaan se ei poista sitä tosiasiaa, että olet tappanut toisen ihmisen.

Ja minulle todellakin enemmän murhaaja, kuin abortin tekijä koskaan.

Entä kun abortin tekijä pelastaa oman henkensä tekemällä abortin, onko hän edelleen mielestäsi murhaaja?
 
oletko tosissasi?
Ainut mihin vaikuttaisin, olisi todennäköisesti se, että Hitler pääsisi sinne taidekouluunsa. Problem solvet eikä ketään tarvinnut tappaa. Naisilla on oikeus määrätä vartalostaan niin kauan kunnes levittelee haarojaan eikä huolehdi riittävästi ehkäisystä. Jos ehkäisy pettää, paska säkä, elämä on. Jos on valmis harrastamaan seksiä, tulee olla myös ottamaan vastuuta. Jos ei halua lapsia, sterilisaatio on varsin suositeltava.
Terveisiä sinne pimeälle keskiajalle! Onko ilmoja pidellyt?
 
Heldelmöittyneellä munasolullakin olisi mahdollisuus syntyä 9 kk:n päästä ihmisenä. Et muuten vieläkään kommentoinut sitä mikä siitä soluklöntistä tekee arvokkaamman kiinnittymisen jälkeen. Solut ovat jo alkaneet ennen kiinnittymistä jakaantua ym. Millään "järkiperusteilla" sinun ei nyt kannata alkaa pätemään. Eikä sillä että "johonkin se raja on vedettävä" kun se raja on jo oikeastikin vedetty. Voisit perustella sillein ihan omin sanoin.
Pidän sitä ns. arvokkaampana, koska ehkäisykeinot ovat silloin varmasti käytetty ja naiselle on annettu aikaa estää lapsen tulo. Kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy, raskaus on aikalailla vauhdissa. Munasolu voi jakautua, muttei välttämättä kiinnity jolloin raskaus ei edes ala, näinpä hedelmöittyminen on vähän turhan nopea vaihtoehto.
 
[QUOTE="vieras";25927098]No ei, eivät tosiaan ole. Miksi tuollaisen surkean kohtalon pitäisi joutua elämään?[/QUOTE]
Vauvoja on syntynyt ilman aivoja, vähän aikaa sitten luin jutun lapsesta joka syntyi ja elikin 8 tuntia, ilman aivoja. Miksi sitten kutsut tätä lasta, jos ei kerran ole vauva?
 
Missä "siellä" ? Se oli uskomus. Uskomus, oletus, luulo jne... eri asia kuin fakta. Vai onko sinulla joku muu määrittely faktalle? Ei ihmiset "tienneet" sitä silloinkaan, siihen vain uskottiin. Ei se silloin ole fakta.

Tosiasia – Wikipedia
Se, että joku sanoo minulle, ettei soluklöntti ole vauva ja sitä minun pitäisi pitää faktana, ei ilmeisesti ymmärrä, että en ajattele sitä niin. Minulle soluklöntti on vauva, vaikka joku sanoisi "faktana" jotakin muuta.
 
[QUOTE="poikia3";25927129]Ja edelleen minulle toisen ihmisen hengen riistäminen on murha, eli tuossa tilanteessa olisit murhaaja. Murhalle on olemassa lieventäviä asianhaaroja, mutta koskaan, milloinkaan se ei poista sitä tosiasiaa, että olet tappanut toisen ihmisen.

Ja minulle todellakin enemmän murhaaja, kuin abortin tekijä koskaan.

Entä kun abortin tekijä pelastaa oman henkensä tekemällä abortin, onko hän edelleen mielestäsi murhaaja?[/QUOTE]

Sinulle se varmaan olisi murha, minulle korkeintaan tappo,todennäköisesti itsepuolustusta. Silloin aikuinen ihminen on tietoisesti käynyt toisen aikuisen ihmisen kimppuun ja tehnyt valinnan että aikoo tappaa meidät, on oikeus puolustautua. Vauva mahassa ei saa mitään mahdollisuuksia puolustaa itseään.

Ja kyllä, jos itsekkäistä syistä tekee abortin, on edelleen myös murhaaja. Kannattaisi selailla jotainvanhoja ketjuja, olen sanonut nämä samat asiat vaikka kuinka monta kertaa.
 
Pidän sitä ns. arvokkaampana, koska ehkäisykeinot ovat silloin varmasti käytetty ja naiselle on annettu aikaa estää lapsen tulo. Kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy, raskaus on aikalailla vauhdissa. Munasolu voi jakautua, muttei välttämättä kiinnity jolloin raskaus ei edes ala, näinpä hedelmöittyminen on vähän turhan nopea vaihtoehto.
Sinun mielestä raskaus ei ala munasolun hedelmöittymisestä, toisen "faktan" mukaan se alkaa juuri siitä. Miten yht äkkiä ajattelet naisen mahdollisuuksia estää raskaus kun koko ajan olet ollut vain ja ainoastaan sitä mieltä lapsen (limaklöntin) elämä on tärkein. Siitä hedelmöittyneestä solusta on tosiaan kasvamassa ihminen! Ei sillä ole enää väliä onko kiinnittynyt vai ei. Se on sen syntymättömän lapsen tappamista tekee sen lääkäri tai sitten sinä vuotamalla sen vessanpyttyyn.
 
Kepsis
Se, että joku sanoo minulle, ettei soluklöntti ole vauva ja sitä minun pitäisi pitää faktana, ei ilmeisesti ymmärrä, että en ajattele sitä niin. Minulle soluklöntti on vauva, vaikka joku sanoisi "faktana" jotakin muuta.
Tässä puhuttiin kyllä nyt faktasta käsitteenä kun itse sen toit esille sellaisissa asiayhteyksissä missä faktasi ei olleet faktoja. Jotenkin kyseenalaistaa sinun käsitystä siitä mitä fakta on. Lapsi / alkio / sikiö rajanvedot on vielä kiistanalaisia ja on varmaan pitkään.
 
[QUOTE="vieras";25927167]Eli tuollaista möykkyä, joka tulee elämään ehkä jopa kahdeksan tuntia, tulee sinun mukaasi kantaa sisällään yhdeksän kuukautta, koska se on lapsi? Olen sanaton.[/QUOTE]

Mitäs sitten, jos synnytät terveen vauvan ja tämä saa infektion ja kuolee 8 tunnin jälkeen. Eipä sekään sinun mielestäsi voi olla vauva, eihän se elä kuin 8 tuntia. Ja se tuollainen möykky oli kyllä täysin ihmisen näköinen.
 

Yhteistyössä